2021-10-28, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
True, men Aftonbladet har normalt bra källor. Vet att dom ofta får sin info direkt från NOA när det gäller gängbrottsligheten.
Och det är ju ofta sådant man tycker sig ha hyfsat på fötterna för och släpper ut för att kolla hur det landar i sociala medier hos olika aktörer.

Jo, och hur många mord har NOA lyckats lösa? De löser ju inte ens var 10'onde gängmord. Men man kan ju alltid tro, det är dock inte samma sak som att veta.
Citera
2021-10-28, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuktnice
En av Einars osläppta låtar verkar beröra när han blev goad: https://www.instagram.com/p/CVipX3Eo1fG/

Tankar?

Den låten är riktigt bra , och ja den berör!
Citera
2021-10-28, 00:06
Medlem
vid första gången försökte säkert dumle goa han sen andra dagen skulle dom fixa vapen och då blev han goad av vapen shonon.
Citera
2021-10-28, 00:06
Medlem
pukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Varför då?

Vet inte varför. Men rykten från en som känner många.
Citera
2021-10-28, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Jo, och hur många mord har NOA lyckats lösa? De löser ju inte ens var 10'onde gängmord. Men man kan ju alltid tro, det är dock inte samma sak som att veta.

Ofta är det väl så att dom både tror och i hög grad vet, men att bevisa är ju avsevärt mycket svårare.
Det är ju korrekt.
Citera
2021-10-28, 00:10
Medlem
Vilka är de sex personer som omnämns här?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVJn09/polisen-punktmarkerar-sex-man-efter-mordet-pa-nils-gronberg

Jag antar att Adel och Dumle är två av namnen i alla fall.
Citera
2021-10-28, 00:10
Medlem
GRlSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
AB snackar skit. Samma oseriösa journalistik sedan den skräpblaskan grundades. Jag ser det som högst osannolikt att GM ska ha tagit bilder efter att ha avlossat fulla magasin runt ett helt bostadsområde och väckt halva grannskapet. De har med all sannolikhet kutat därifrån efter att man satt den sista kulan i huvudet då det ska ha hörts av rätt många.

Bevis? Det är Einar, det krävs inget "bevis" för att visa att man tagit livet av Sveriges kändaste rappare. Det kommer ut på ett eller annat sätt till allmänheten. Aftonbladet är ett skämt.

Håller med. Låter riktigt iskallt att efter den skottlossningen ta upp telefonen för att fotografera. Det som gör att jag kanske kan tro att detta har skett är väl som en tidigare sagt att uppdragsgivaren specifikt bett om en bild och att utförarna följde sin uppgift ordagrant och till fullo. Sen fungerar väl bilden säkert som någon sorts trofé i sällskapet.
Citera
2021-10-28, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GRlS
Håller med. Låter riktigt iskallt att efter den skottlossningen ta upp telefonen för att fotografera. Det som gör att jag kanske kan tro att detta har skett är väl som en tidigare sagt att uppdragsgivaren specifikt bett om en bild och att utförarna följde sin uppgift ordagrant och till fullo. Sen fungerar väl bilden säkert som någon sorts trofé i sällskapet.

Det är ju också ett sätt att exklusivt verifiera att man varit på platsen och gjort sig förtjänt av sin slant. Det är ju i synnerhet relevant om det finns nån som slänger upp cash till första bästa som för jobbet gjort.
Då funkar det ju inte om det dyker upp fem olika snubbar och tar på sig skjutningen.
Den som har bilden har rätt till cashen?
Citera
2021-10-28, 00:17
Medlem
Nog om einar. Frågan är, kommer dumle lära sig en läxa av einars misstag och gå under marken nu eller väntar han också i kö på att dödsängeln ska ta hans liv.
Citera
2021-10-28, 00:19
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GRlS

Jag kan också köpa det om det ska användas i syftet som "trofé". Men då snackar vi alltså om ett par riktiga amatörer, att ens riskera det, ta av sig handskarna, ta fram mobilen och sedan fota en tydlig bild på ditt offer. Tidsrutan för det hela just i det här tillfället låter väldigt osannolik för min del.

Hade varit något helt annat om dom hade rovat bort honom till en skogsdunge och filmat/tagit bilder på honom. Det hade varit mer sannolikt.
Citera
2021-10-28, 00:20
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Det är ju också ett sätt att exklusivt verifiera att man varit på platsen och gjort sig förtjänt av sin slant. Det är ju i synnerhet relevant om det finns nån som slänger upp cash till första bästa som för jobbet gjort. Då funkar det ju inte om det dyker upp fem olika snubbar och tar på sig skjutningen. Den som har bilden har rätt till cashen?

Tror knappast att den som beställer ett mord gör det i en bredare krets.
Citera
2021-10-28, 00:21
Medlem
Citat:
Ofta är det väl så att dom både tror och i hög grad vet, men att bevisa är ju avsevärt mycket svårare.
Det är ju korrekt.
Precis så. Läst många fall där man tror sig veta och anklagar någon för att logga bakom det och det mordet eller har ett finger i det, men att bevisen inte räcker för åtal 🤣🤦🏽‍♀️ snacka om att dömma när man inte är dömd haha men ja jag förstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in