Värst vad folk var negativa! Ingen entreprenörsanda här inte, jag kanske lämnade lite till fantasin i min första beskrivning..
Pengarna får ju givitvis gå igenom något avancerat cryptocoin växlings "fog" där man särar på varenda krona och sprider ut dom över hela världen innan dom landar i tensta.
Jag tänker mig att köpare och säljare använder en app som plockar fram ett lämpligt swish nummer för köparen att skicka pengarna till, säljaren får in lite swish-wash-coins på sitt konto som han vid senare tillfälle kan få utbetalda i bitcoins, swish, guldtior eller liknande.
Jag förstår att det är lite klurigheter som måste lösas, men jag är inte den som ger upp i första uppförsbacken!
Man kanske kan dölja den egentliga funktionen genom att användarna växlar sina pengar mot virituella morötter som dom kan skicka till andra användare tillexempel.
Citat:
Ursprungligen postat av
pizzamedmozzarella
Det dummaste jag hört på länge. Vet du hur många målvakter som åker dit för penningtvätt varje år? Det är en hel drös. Bankerna har stenkoll nu med tanke på KYC och andra rutiner för att motverka penningtvätt.
Att målvakter torskar tyder ju bara på att min produkt behövs!
Angående bankerna tycker jag man hör hela tiden hur de samarbetar med organiserade kriminella och hur gängen har korrupta bankmän på alla möjliga håll.
Citat:
Ursprungligen postat av
lugenpresse
Genialisk idé.
Dock så har du ett grovt problem. Kriminella människor i Sverige tillhör kanske den mest efterblivnaste grupp av apor som någonsin fötts.
Perfekt målgrupp att tjäna pengar på.