2021-10-27, 15:54
Medlem
MKGs avatar
Polisen har punktmarkerat Göran Dyks gata i Linköping i 4-5 dagar. Dygnet runt står en polisbil på platsen, helt öppet, och två poliser patrullerar gatan. Polisen har varit där i fyra dygn nu. Nu har man även monterat kameror.
Gatan är en återvändsgränd, och det enda som finns där är varuintaget till Galleria Gyllenhuset, baksidan på Akademibokhandeln, en pedikyrist, ett gym, baren till Texas Longhorn som har sin huvudingång ut mot den större centrala S:t Larsgatan - baren har bara öppet to-lö. Kort sagt, gatstumpen är lika intressant som en finne i röven.

Corren har uppmärksammat punktbevakningen, som är demonstrativt övertydlig. Polisen vill inte berätta vad de gör där.

Någon som vet vad som är på gång?
Citera
2021-10-27, 16:04
Medlem
airbuds avatar
Tatueringsstudion Studio S Tattoo finns även på gatan. Troligtvis där fokuset ligger.

Abbe Blattelito brukade hänga där om jag minns rätt.

https://www.studiostattoo.nu/
Citera
2021-10-27, 18:00
Medlem
Franz.Biberkopfs avatar
Jo, det har ju varit aktuellt med att bevaka där tidigare.

(FB) Polisinsats på populär tatueringsstudio Stockholm
Citera
2021-10-27, 18:07
Medlem
MKGs avatar
Låter rimligt, brukar stå en del högpigmenterade raketforskare utanför och röka. Nu var det släckt därinne, jag gick förbi för 45 minuter sedan. Polisen var kvar.
Citera
2021-10-27, 22:27
Medlem
Gick förbi där för ca en timme sedan, polisen står fortfarande kvar. Har också lagt märke till att dem står där och har gjort någon veckas tid.

Tänker om det varit någon hotbild mot studio s?

Eller letar dem efter någon person? Känns konstigt att dem då står med målade bilar och visar tydligt att dem är där men var vet jag.

Spekulerar lite bara..
Citera
2021-10-28, 18:07
Moderator
blomvattnares avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2021-10-28, 19:06
Medlem
Inte så att studio s direkt har rent mjöl i påsen sett till ägare och diverse personal
Citera
2021-10-28, 20:56
Medlem
MKGs avatar
Jag går förbi där varje dag, och kan se ner på gatan från min lägenhet. Polisen är kvar.
Studio S är stängt och mörkt. Polisen vill markera sin närvaro, de kamerabevakar området också. Avdelar man två poliser att stå där dygnet runt så är det nåt allvarligt man vill undvika.
Citera
2021-10-29, 09:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LeVippen
Gick förbi där för ca en timme sedan, polisen står fortfarande kvar. Har också lagt märke till att dem står där och har gjort någon veckas tid.

Tänker om det varit någon hotbild mot studio s?

Eller letar dem efter någon person? Känns konstigt att dem då står med målade bilar och visar tydligt att dem är där men var vet jag.

Spekulerar lite bara..

Det har väl varit proxykrig mellan de kriminella gängen via attacker på deras respektive tatuerarstudior i flera år nu. Åhlenshuset i Linköping, nya torget i Norrköping, sparbankshuset Linköping m.fl.
Citera
2022-03-28, 19:51
Medlem
Kan det höra ihop med detta? https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...pa-bar-garning

Verkar stämma tidsmässigt
Citera
2022-04-01, 21:48
Medlem
Jag vet bara att en av dem som jobbar eller jobbade där innan de flyttade från Gottfridsberg är långt ifrån frisk i huvudet. Dock väldigt skicklig på svartvita tatueringar.
Citera
2022-04-04, 02:49
Bannlyst
Berodde det på att Studio S låg där eller ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in