Citat:
Ursprungligen postat av
MarcoBolan
Det du kan göra för att ge dig själv extra ro är att ringa.
Det kan ju i teorin hända att det va nåt snett i OCR-numret eller till och med i företagets system som gjort att fakturan på nåt sjukt vis inte räknas som betald fastän du tycker du betalat den.
Ring inkasso och berätta att du betalat den, be dom bekräfta, så är det ur världen.
Tack för svaret. Jag ska som sagt ringa dem imorgon och berätta hur läget ser ut, samt ge dem fakturanummer och betalningsdatum ifall de behöver det. När jag loggar in på inkassoföretagets hemsida så kvarstår bara inkassoavgiften, så Tele2 fakturan (och påminnelseavgiften) räknas alltså redan som betald redan.
Lite knepigt att man bara har 2~3 dagar på sig att betala inkasso innan de tar till med kronofogden, därav brådskan och anledningen till att jag ber om hjälp här.
Nu när jag läser inkassokravet mer noga ser jag däremot att det står:
"
Om du betalat den ursprungliga fakturan samma dag som inkassokravets utskriftsdatum, eller senare, måste du ändå betala inkassokostnad och ränta"
Utskriftsdatumet råkar vara exakt samma dag som jag betalade, så nu vet jag inte riktigt hur det kommer gå.
Hursomhelst, tack för svaret.