2021-10-27, 20:31
Medlem
Dumlee ser ut att vara sån snubbe som hade sålt sin mamma för pengar.
Reagerar lite på hans senaste klipp på insta, känns så kallt när de sitter vid bordet och dricker. 😂😂
Citera
2021-10-27, 20:34
Medlem
HarryLonsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memme89
Dumlee ser ut att vara sån snubbe som hade sålt sin mamma för pengar.
Reagerar lite på hans senaste klipp på insta, känns så kallt när de sitter vid bordet och dricker. 😂😂
Vad är Dumles Instagram?
Citera
2021-10-27, 20:36
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Jag förstår rätt bra. Och med det resonemanget är gangsterrap likt allt möjligt. Hippierörelsen t ex. Proggen, punken etc etc. Meningslösa jämförelser.
Meningslösa jämförelser? Ja, i det här fallet kanske - med en medelklass-svenne. Men annars är det ganska klarläggande. Och jag kan också förstå folket kring Järvafältet som tycker att just det här fallet har fått oprortionellt mycket fokus i media
Senast redigerad av Flashsmash 2021-10-27 kl. 20:41.
Citera
2021-10-27, 20:38
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Möjligt. Men jag tycker ändå att det är en extremt stor skillnad på en rörelse som hyllas och gullas med av etablissemanget mot en rörelse som bespottas av etablissemanget.

Meh. Ganska irrelevant huruvida de hyllas eller ej. De spelar på samma strängar när det kommer till rekrytering: löftet att tillhöra något större än dig själv. En gemenskap, en kamp, ära, en gruppmentalitet i vi mot dem.

Det är så 'extrema' grupper jobbat i alla tider när de söker medlemmar att rekrytera. Hitta den som är utanför, erbjud gemenskap. Gemenskapen, det är något alla människor söker.

Minns när jag själv var ung, på den tiden var det dock AFA och skinheads som strök runt på skolgårdarna i jakt på nya rekryter. Det var i princip ett lotteri vem som hamnade var. Den gemensamma nämnaren för båda leden var dock att de som joinade endera sida stod utanför den breda gemenskapen.
Citera
2021-10-27, 20:43
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Det verkar inte finnas någon hejd på mediapsykosen kring denna whigger. Idag bjuder Peter Kadhammar på några godbitar i en närmast parodisk artikel (man undrar om han är full?). Skämtar han med oss?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/OrzQW1/en-bob-dylan-for-var-tid

Läste också Kadhammars och undrade om han inte var lite sarkastisk eller ironisk. Svårt att avgöra i dagens samhälle.
Citera
2021-10-27, 20:43
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
Var det en hotbild emot honom INNE i svt-huset?
...eller fanns det en vilja att måla upp en hotbild?
INNE i svt-huset finns mest bara idioter. Ganska lugnt där om jag får gissa.
Citera
2021-10-27, 20:55
Medlem
FFL88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habaneron
"En Bob Dylan för vår tid"
Haha, sosse-Pravdabladet levererar igen, inget nytt att MSM hyllar kriminella rappare men att jämföra låtsas-babben Einár med Dylan är ju så jävla dumt så klockorna stannar, tyvärr så är Peter Kadhammar vare sig sarkastisk eller ironisk utan bara ännu en verklighetsfrånvänd "journalist".
Senast redigerad av FFL88 2021-10-27 kl. 20:59.
Citera
2021-10-27, 21:02
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL88
Haha, sosse-Pravdabladet levererar igen, inget nytt att MSM hyllar kriminella rappare men att jämföra låtsas-babben Einár med Dylan är ju så jävla dumt så klockorna stannar, tyvärr så är Peter Kadhammar vare sig sarkastisk eller ironisk utan bara ännu en verklighetsfrånvänd "journalist".
Dylans texter var kanske lite mer tänkvärda, typ.
Citera
2021-10-27, 21:06
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Dylans texter var kanske lite mer tänkvärda, typ.

Men hur svårt kan det vara Dylan fejkade ju inte att han skulle vara någon annan. Han blev jättekänd och hur konstigt var det. Typ en annan nivå
Citera
2021-10-27, 21:07
Medlem
Dansflugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomen.nescio5
Du verkar vara en sadistisk jävla ursäkt till människa som hellre ser gambianer med bollar bakom tanden som säljer fentanylbankat horse än en svensk becknare som alltid står bakom varorna, sköter affärerna, inte rånar folk och alltid testar varorna innan de går ut till försäljning. Och ändå är det jag som är depraverad?

Om du tror att drogerna försvinner och ingen tar min plats om jag slutar beckna så är du så jävla naiv att du borde omyndigförklaras. Det behövs fler av min sort, och färre svartskallar från orten som säljer henna istället för brunt, kreatin och avmaskningsmedel som kola, fentanylbankad trolldeg som horse samt klipper rika kunder på klockor, kläder och smycken om de tror att kunden ändå inte kommer tillbaka/de värderar en engångsaffär högre.

Om man inte kan något om den undre världen gör man bäst i att hålla käften stängd om ämnet. Ett tips i all välmening.

Ja, du är depraverad. Det visar ditt inlägg. Du befinner dig på steg ett eller steg två på Kohlbergs skala.
Citera
2021-10-27, 21:24
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansflugan
Ja, du är depraverad. Det visar ditt inlägg. Du befinner dig på steg ett eller steg två på Kohlbergs skala.
Kohlberg och Piaget sitter ju inte på sanningen om man säger så.
Citera
2021-10-27, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansflugan
kanske där samhälleshjältar behöver ligga på skalan? uppenbart att dagens politiker snackar massa skit för att ha ryggen fri och duckar ansvar.. de är endast bra på att förstöra samhälle.

ju längre denna samhälls depraverade korumption låts fortlöpa.., desto mer blir hjälten, i The Dark Knight, Jokern.
så din moraliska trappa kan mao, dra åt helvete.
Senast redigerad av freethespeech 2021-10-27 kl. 21:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in