2021-10-27, 09:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Står på samma sida som en smågangster som levererar knark till småungar? Världen är bisarr.

Dom bryr sig för att det ger publicitet och inget annat. Hade det varit en okänd knarkgolare hade ingen brytt sig.

Nej. Det gemensamma stödet de visar är helt spontant. Att det är en svensk som fallit och att de själva är svenskar som visar sitt stöd till hans familj som är svensk vill jag hävda
Citera
2021-10-27, 09:47
Medlem
Guillounisms avatar
Det verkar inte finnas någon hejd på mediapsykosen kring denna whigger. Idag bjuder Peter Kadhammar på några godbitar i en närmast parodisk artikel (man undrar om han är full?). Skämtar han med oss?

Citat:
Jag läser några sångtexter av den mördade gangsterrapparen Einár och ser ett par inslag på Youtube. Vilken säregen begåvning. Hur han behärskade språket! Ett snille? Hans konst fyller mig med sorg. Destruktiviteten. Allt det svarta. Denna tomma dyrkan av mammon, dyra bilar och dyra kläder. En ung Dylan för en ond tid?

Citat:
Jag läser den svenska borgerlighetens traditionella husorgan Svenska Dagbladet. Rubrik på förstasidan:

”Gas från kobajs flödar till småländska klimatmackar”

När blev barnspråk en del av journalistiken? Offentligheten blir allt mer korkad. Språklig oförmåga och brist på fantasi. Einár borde ha blivit journalist. Han hade haft mycket att tillföra.

Citat:
I radion hör jag en flanerande krönikör skämmas för att hon tittar på Lars Noréns prylar innan de klubbas på Bukowskis. Jaha? Varför gick hon dit då? Alla som skriver borde studera Einárs texter som har hög densitet och dramatik.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/OrzQW1/en-bob-dylan-for-var-tid
Citera
2021-10-27, 09:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av asiktomallt
En tanke till alla som spekulerar att Vårbynätverket dödat Einar.

Trots att jag inte är någon i dessa kretsar så har jag länge tyckt att gängkriminalitet och gängpsykologi är spännande. Logik och mönster säger att om Vårbynätverket hade velat ha Einar död, så hade de sett till att döda honom under kidnappningen. Dock låg deras intresse då i att visa vem kungen i djungeln var men också även att tjäna en slant på honom som de ansåg sig ha rätt till. Hip-hop- och gangsterkulturen, i deras ögon, är ingenting en svensk person ska ge sig in i. Det är deras expertisområde. Väldigt triggande blir det när en svensk helt plötsligt gör det bättre än de. Skärmdumpar från Encrochat visar även att deras motiv var att skada hans karriär, särskilt efter han vägrat betala 3m.

"Vi pippar hans karriär" löd några av meddelandena där. Att man utsätts för något sexuellt och "bögigt" i deras kretsar anses detrimentalt och en garanti till att man aldrig någonsin respekteras igen. De förväntade sig att Sverige skulle reagera på samma vis när bilderna spreds, vilket förstås inte blev fallet.

Tankar?

Om det inte är libanesiska klaner som finns i Vårby kan det också vara de i Södertälje som mördade Einar.

En sak man kan vara säker på är att det är klanfolket som ligger bakom mordet, ser man tillbaka på mord med skjutvapen är de överrepresenterade i spektakulära skjutningar med dödlig utgång. Vem minns inte Södertäljemaffian som låg bakom det spektakulära helikopterrånet och som utförde mordet på sina egna på den kriminella spelhålan i Södertälje?
Senast redigerad av avskildhet 2021-10-27 kl. 09:52.
Citera
2021-10-27, 09:48
Medlem
UppsalaOrebros avatar
Någon har fotat liket när poliserna ger livräddning, = poliserna borde sett vem som fotade.

Mördarna har lagt ut video på sig själva.

Hur många vittnet som helst.

Borde vara världens enklaste mordutredning?

Varför hittar polisen inte mördarna?
Citera
2021-10-27, 09:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UppsalaOrebro
Någon har fotat liket när poliserna ger livräddning, = poliserna borde sett vem som fotade.

Mördarna har lagt ut video på sig själva.

Hur många vittnet som helst.

Borde vara världens enklaste mordutredning?

Varför hittar polisen inte mördarna?

Kan finnas vittnen som inte vågar vittna.
Citera
2021-10-27, 10:05
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GamleJan
Vart bor du? Varenda dag ser jag folk med skyddsvästar innanför jackorna, både Bandidos-folk och mellanösternskräp. Inget nytt under solen direkt.
Dessutom hade lille Nils ofta pistol på sig. Hjälpte mycket! 🤷‍♂️

Varje dag ser du folk med skyddsvästar? 😂

Right.
Citera
2021-10-27, 10:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonsaft94
Varje musik video så glorifirerar han vapen och mord å allt möjligt. har aldrig lyssnat einar just på grund av att han älskar vapen, älskar våld å allt som man INTE ska gilla och rappar hur han hatar folk hur han önskar folk död. och rappar och snackade om hur de är roligt att vissa dör osv osv.. hatar att säga detta men detta var bara en tidsfråga innan det skulle hända. är man beredd på att göra sånt hära, är man beredd på att dö. det är bara så. att han inte tog sebastian stackset på allvar så bra vänner som dom var och hur sebastian försökte visa att livet har menar mening är vapen våld och kriminalitet. tråkigt att han inte lärde sig och tog åt sig. må han vila ifred. även fast jag aldrig lyssnat hans musik.

I dessa videos.
Är det riktiga jointar eller finns det som rekvisita?
Är det ibland även riktiga pengar?
/J
Citera
2021-10-27, 10:39
Medlem
pandemonium71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Men lägg av! Det är inte USA det här. Sverige ska väl för fan inte ha fjantar som springer runt i skyddsvästar, mycket larvigt!

Ska eller borde inte men så är inte fallet. Att du tycker det är larvigt visar bara hur lite du fattat vilket klimat som är där ute i verkligheten.
Citera
2021-10-27, 11:00
Medlem
Att vi skattebetalare nu ska behöva betala för Havals familjs polisskydd är ett skämt. Tror tyvärr alla får åka hem och lämna Sverige. Iallafall måste Haval själv åka ifrån Sverige den dagen han släpps då det redan nu finns beställningsmord på honom. Sverige har tappat kontrollen.
Citera
2021-10-27, 11:00
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asiktomallt
En tanke till alla som spekulerar att Vårbynätverket dödat Einar.

Trots att jag inte är någon i dessa kretsar så har jag länge tyckt att gängkriminalitet och gängpsykologi är spännande. Logik och mönster säger att om Vårbynätverket hade velat ha Einar död, så hade de sett till att döda honom under kidnappningen. Dock låg deras intresse då i att visa vem kungen i djungeln var men också även att tjäna en slant på honom som de ansåg sig ha rätt till. Hip-hop- och gangsterkulturen, i deras ögon, är ingenting en svensk person ska ge sig in i. Det är deras expertisområde. Väldigt triggande blir det när en svensk helt plötsligt gör det bättre än de. Skärmdumpar från Encrochat visar även att deras motiv var att skada hans karriär, särskilt efter han vägrat betala 3m.

"Vi pippar hans karriär" löd några av meddelandena där. Att man utsätts för något sexuellt och "bögigt" i deras kretsar anses detrimentalt och en garanti till att man aldrig någonsin respekteras igen. De förväntade sig att Sverige skulle reagera på samma vis när bilderna spreds, vilket förstås inte blev fallet.

Tankar?

Ja, de förväntade sig givetvis att Einar skulle reagera på samma sätt som djupt osäkra och extremt homofobiska undermänniskor hade gjort (dvs dom själva) - genom att försvinna från rampljuset för gott pga skammen. Hade samma sak hänt någon högt uppsatt inom Vårbynätverket som hände Einar hade den personen varit körd. All respekt för evigt borta, och den individen hade dragit stor skam över gruppen.
Citera
2021-10-27, 11:01
Medlem
Funderar lite angående dessa s.k människor som är tveksamma i karaktären på alla vis. De är ”bror” och blodsbröder och samtidigt så attackerar de varandra hela tiden. Streetsmart och kortsiktigt går hand i hand.

Kan det vara så att de som var med Einar då han dog att de iscensatt det som hände dagen innan för att på så sätt skaffa sig ett alibi? Jag menar inte att de sköt honom, det fanns det andra till att göra.
Titta inte på oss för vi blev beskjutna igår, typ. Tydligen så hade Einar blivit förvånad och även bett dem komma till honom.

De kan då se till att han är där de vill ha honom, vid en cirka-tid och servera honom till hans bödlar. Bara en tanke.
Citera
2021-10-27, 11:17
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Men lägg av! Det är inte USA det här. Sverige ska väl för fan inte ha fjantar som springer runt i skyddsvästar, mycket larvigt!
Lamotte hade skyddsväst när han var i SVT huset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in