2021-10-27, 20:43
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Påstod negressen att hon var född i Sverige och därav var svensk? Hon kunde ju inte prata svenska utan att bryta som en apa!

Vem, Centerpartiets projektledare eller pratkvarnen med Orange slöja?
Citera
2021-10-27, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Vem, Centerpartiets projektledare eller pratkvarnen med Orange slöja?
I svartvit slöja.
Citera
2021-10-27, 20:50
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Fråga!

Så dom blir upprörda över att dom får frågan, vart kommer dina föräldrar ifrån!?

När jag gick i plugget och en ny kom i klassen så var det ju det första man frågade! Enda skillnaden är väl att man oftast då fick svaret Piteå eller typ Luleå och inte Somalia eller har jag fel?

Skulle personen ifråga vara 2a generationens invandrare så kan ju svaret bli tex Göteborg! Va fan är problemet?

Ofta är frågan ställd i all välmening. Jag har själv, som är helsvensk, fått frågan av en frisör som såg ut att komma från mellanöstern.
Citera
2021-10-27, 20:53
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Ofta är frågan ställd i all välmening. Jag har själv, som är helsvensk, fått frågan av en frisör som såg ut att komma från mellanöstern.

Exakt men problematiken är ju att när man som Svensk ställer den frågan så blir man ju direkt anklagad för att vara rasist!
Citera
2021-10-27, 20:53
Medlem
kubuns avatar
För dåligt att det bara är de i fronten som får snacka. Står folk och räcker upp handen hela tiden och blir ordentligt ignorerade....många blir snuvade som trodde de skulle få säga sitt.

De vill ju inte integreras...om jag flyttade till Afrika så skulle jag såklart söka upp svenskar att umgås med och jag skulle aldrig någonsin känna mig som annat än svensk.
Citera
2021-10-27, 20:54
Medlem
Soterns avatar
De svenska gänget som står bakom pratkvarnen verkar väldigt förbannande.
Citera
2021-10-27, 20:57
Medlem
Flaklypans avatar
Men va i helvete, så dyker ortens "Viking" upp och kör med Rinkeby Svenska! Verkar ju vara kört där uppe!
Citera
2021-10-27, 20:57
Medlem
Det kommer på invandraren att integrera sig, inte på värdlandet.
Citera
2021-10-27, 20:58
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det kommer på invandraren att integrera sig, inte på värdlandet.

Helt så!
Citera
2021-10-27, 21:01
Medlem
Flaklypans avatar
Så i slutet så fick en vettig Svensk ordet och ville (tror jag) belysa problemet att dom behöver fler välbärgade att flytta... så drar programledaren bara bort micken och säger jag tror jag förstår ditt... och ger sista ordet till slöjan!

Nä fy fan va dåligt! Återigen röster bara från ena laget och inte det andra!

EDIT: Utsatt Svensk är bättre ordval än vettig då han blivit påhoppad vid en antal tillfällen lät det som! Vettig är han helt klart säkert men varför låta ett Svenskt brottsoffer få ordet då det är dom svarta i slöja som känner sig utsatta
Senast redigerad av Flaklypan 2021-10-27 kl. 21:09.
Citera
2021-10-27, 21:01
Medlem
Advokaten känner sig inte osäker nä han är väl kompis med ligister
Citera
2021-10-27, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Vilken jävla ironi ändå att de ska dit och tala om problemen, så har dom bränt ned platsen dom ska ha sändningen på.
Samtidigt kan vissa av dom stå i studion och vara irreterade att det ska sättas upp kameror i området
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in