Citat:
Ursprungligen postat av
y-fronten
Jag beundrar Lamotte för hans mod och styrka, men har han inte lite svårt för det retoriska och att uttrycka sig? Lite hetsig i sitt uttryck också på något sätt, eller är det bara jag...?
Varför går inte programmet varje vecka kan man undra. Nästa vecka samma tid är ju UG.
Håller med. Gillar hans mod och nytänkande men han är ingen retoriker tyvärr och framstår nästan som lite trög vilket är synd.
Både USA, England och Australien har en del fristående journalister som jobbar lite som Lamotte fast ofta med fokus på klimatrörelsen, universitet, vänstern, feminister, liberaler osv. Har hittills inte sett någon som har nischat sig på segregation och kriminalitet (vet ni någon får ni gärna tipsa).
Förhoppningsvis kommer det snart någon likt Lamotte fast med en retorik som Mustafa Panshiri, Hanif Bali, Jens Ganman eller någon annan som jag anser vara intressant, underhållande eller har retorikens gåva och lyckas med etos, patos och logos.
Man ska nog samtidigt inte vara för intelligent och komma med fackspråk som t.ex Tino Sanandaji. Gillar honom men med tanke på klientelet som ofta intervjuas och dess låga IQ måste man nog vara lite ”enkel” både i språket och sättet. Är man dessutom rasifierad klipper man rasistkortet som många verkar dra mot Lamotte.