2021-10-27, 16:36
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Du läste inte studien va?

Han läser absolut ingenting som går emot hans världsbild. Tror inte personen i fråga mår så bra psykiskt i dessa pandemi-tider så man får ha överseende.
Citera
2021-10-27, 16:39
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Du läste inte studien va?

Har läst mängder med studier. De kommer inte alltid fram till samma resultat, men de flesta ger ju huvuddragen, men man får dra sin egna röda linje och det har jag gjort. Antikroppar och immunitet mot Covid19 varar inte för evigt oavsett om man fått dem genom infektion eller vaccination. Det är min slutsats.
Citera
2021-10-27, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Fast influensa har inte orsakat en pandemi i modern tid.
Man har heller aldrig fått stopp på en pandemi med vaccin. Det kan tyckas att det borde gå, men vaccin har aldrig använts för det ändamålet och det går inte dra slutsatsen att det ska fungera. Vaccinera gör man annars när smitta inte sprids, inte i pågående smittspridning. Vaccin är inte till för att stoppa smitta, det är till för att skydda den som vaccineras.
Citera
2021-10-27, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vilka/vilka studier hänvisar du till?

De jag tagit del av pekar ju på att vaccinationsskyddet sjunker redan någon månad efter andra dosen, för att i det närmaste vara helt borta 6-7 månader senare.

https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2021/09/kraftig-nedgang-i-antikroppar-sju-manader-efter-dubbla-vaccindoser/

Jag kanske var obetydlig. Menade den naturliga immuniteten, inte vaccinen.
Citera
2021-10-27, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Snart kommer alla få en tredje dos.

Nej, färre kommer vilja ha en tredje dos. Visst riskgrupperna kan man nog få med på en vända till.
Citera
2021-10-27, 17:00
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Vaccin är inte till för att stoppa smitta, det är till för att skydda den som vaccineras.

Vi utplånade smittkoppor genom vaccin. Jag gissar att din motivation är att du hellre vill att så många som möjligt blir smittade för att du själv har blivit smittad och vill att så många som möjligt hamnar i samma sits som dig ang. långtidseffekter av covid, är det inte så?
Citera
2021-10-27, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Känns som vaccinationsstrategin är helt ur fas i Sverige.

Får jag inte min tredje dos innan jan/feb någon gång känns det som jag lika gärna kan vänta till hösten 2022. Då får jag acceptera att gå ett halvår utan skydd, isolera mig, eller försöka vaccinera mig utomlands.

Så du sitter och är hysterisk varje dag och alla andra ska vaccinera sig eller stänga in sig.
Men nu är det viktigast du får mer vaccin innan dom som verkligen behöver det mest får sin?
Det får du väl avse men skriv inga fler inlägg med falsk hänsy till någon annan igen.
Citera
2021-10-27, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Hur har man kommit fram till att vaccinen tappar effekt? Är det inte att dra förhastade slutsatser? Det kan väl inte vara meningen att man skall ha hög nivå av antikroppar resten av livet? Antikroppar bildas ju när man utsätts för smitta.

Man tittar på antikroppar hos dom tidigast vaxade och ser att dom är så gott som borta efter den tiden.
Det är inga förhastade slutsatser. Det är så det är.

Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det var inte det jag bemötte i ditt tidigare inlägg. Du skrev:

"Efter 180 dagar går ju covidbevisen ut så detta visste dom redan innan.
Mums säger Big pharma när hela världen behöver vaccinera sig igen."

Jag poängterade bara att du kan förnya covidbeviset utan att vaccinera dig. Vaccinet har inte upphört att skydda mot svår sjukdom efter 7-8 månader såvida du inte har en källa som hävdar motsatsen.

Så varför förnya det? Är väl smidigare att ha ett som varar längre.

Vi ser ju att dom tidigaste vaxade faller ner svårt sjuka och döda nu. Titta på verkligheten det är källa nog.

Varför köra på med en tredje dos, om vaccinet fortfarande skyddar?
Rimmar konstigt hos mig.
Citera
2021-10-27, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Vi utplånade smittkoppor genom vaccin. Jag gissar att din motivation är att du hellre vill att så många som möjligt blir smittade för att du själv har blivit smittad och vill att så många som möjligt hamnar i samma sits som dig ang. långtidseffekter av covid, är det inte så?

Smittkoppor är en helt annan sjukdom, kom in i matchen.
Citera
2021-10-27, 17:05
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Är i exakt samma situation.

Har försökt ha diskussioner med familj och vänner utan resultat.
De reagerar som man angriper de på alla plan. Samma sak med fåtalet vänner som också är skeptiska. De möts av aggression - av sin egen familj.

Ifrågasätta eller nämna fakta är omöjligt, det besvaras med "jaja, men nu ska jag ta det/har tagit det".

Jag har ändrat inställning över dessa 2 år. Jag ser det som naturligt urval.

Antingen har folk som inte tar vaccinet fel och kommer få lida för det eller så är det tvärtom - och då kommer en jävla massa människor lida av många sjukdomar och stora mängder dö. Darwanism at it's finest.

Finns tyvärr ingen plats för känsloresonemang. De jag bryr mig om har jag försökt diskutera med utan resultat. I slutet handlar det bara om att vi alla får stå vårt kast.

Du har aldrig tänk tanken att skita i den diskussionen och helt enkelt låta folk göra som dom vill.
99,4% av dom som inte tar vaccinet överlever ändå och antagligen ännu fler av dom som tar det.

Det kommer inte bli någon "massdöd" i någon av grupperna.
Det är lite tröttsamt med alla överdriva inlägg från båda håll i denna "vetenskapstråd"

- massdöd av vaccin
- massdöd utan vaccin

Det finns ingenting på snart två år som indikerar på något av alternativen.
Citera
2021-10-27, 17:07
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Så du sitter och är hysterisk varje dag och alla andra ska vaccinera sig eller stänga in sig.
Men nu är det viktigast du får mer vaccin innan dom som verkligen behöver det mest får sin?
Det får du väl avse men skriv inga fler inlägg med falsk hänsy till någon annan igen.

Förstår ärligt talat inte innebörden av ditt inlägg. Jag vill att alla ska vaccinera sig så vi får stopp på smittspridning, sjukdom, död och elände. Det gäller både samhället i stort och mig själv. Vad är det förresten som säger att de som "verkligen behöver det" inte skulle innefatta mig? Tror du att jag är en frisk 20-åring?
Citera
2021-10-27, 17:10
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Man tittar på antikroppar hos dom tidigast vaxade och ser att dom är så gott som borta efter den tiden.
Det är inga förhastade slutsatser. Det är så det är.

...
Återigen, det kan väl inte vara meningen att man skall springa omkring med skyhöga antikroppsnivåer resten av livet. Det låter inte friskt, och det är inte så immunitet fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in