2021-10-27, 13:22
Medlem
Så dom som tar spruta nummer tre lär nog behöva nr4 till semestern 2022 och nr5 till nästa Jul osv....Folk är ju fan efterblivna gör allt för att inte bli mobbade på jobbet

Sitter hemma med familjen nu isolerad med Covid-19 som ungarna (7,9år) från skolan dragit med hem.
Utbrott av covid i ungarnas skola

Alla positiva förutom frugan av någon anledning.
Äldsta hade lite ont i magen i helgen, yngsta lätt förkyld. Själv så har jag lätt snuva that's it

Detta är andra gången jag blir sjuk i Covid. Första gången maj 2020, så hade jag feber i några dagar och kass i magen är 40+
Citera
2021-10-27, 13:22
Medlem
Haha nu är ni inte fullvccinerade längre. Ha så kul med spruta 3 och resten som kommer.

Sen kommer det ny aresteiktioner och vaccinpass i Sverige efter jul och nyår. Ni i sekten kommer hata och jaga ovaxxade.

Precis som dom får ni är
Citera
2021-10-27, 13:31
Medlem
Spruta 3? Jag har inte ens hunnit ta den första.
Citera
2021-10-27, 13:36
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiiMinores
Så dom som tar spruta nummer tre lär nog behöva nr4 till semestern 2022 och nr5 till nästa Jul osv....Folk är ju fan efterblivna gör allt för att inte bli mobbade på jobbet

Sitter hemma med familjen nu isolerad med Covid-19 som ungarna (7,9år) från skolan dragit med hem.
Utbrott av covid i ungarnas skola

Alla positiva förutom frugan av någon anledning.
Äldsta hade lite ont i magen i helgen, yngsta lätt förkyld. Själv så har jag lätt snuva that's it

Detta är andra gången jag blir sjuk i Covid. Första gången maj 2020, så hade jag feber i några dagar och kass i magen är 40+
Skönt att du klarade dig. Men det är helt säkert att det finns ovaccinerade i din ålder som trott samma sak men som nu ligger på IVA.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistikdatabaser-och-visualisering/vaccinationsstatistik/statistik-for-vaccination-mot-covid-19/uppfoljning-av-vaccination/forekomst-av-covid-19-efter-vaccination/

Statistiken säger att av totalt antal vårdade på IVA sedan 1:a Juli så är ca 75% ovaccinerade. Betänk detta när drygt 80% av den vuxna befolkningen är vaccinerade.

Medianålder bland de på IVA så ligger den för ovaccinerade på 52 år medan den för vaccinerade ligger på 74 år.

Även om risken är förhållandevis liten att det går åt skogen så finns ändå risken att det går åt skogen. För att inte tala om biverkningarna man kan få av ett allvarligt förlopp av Covid.
Senast redigerad av Conception 2021-10-27 kl. 13:39.
Citera
2021-10-27, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
"Naturlig" immunitet

Lika långvarig som naturlig immunitet mot vinterkräksjukan då får man förmoda..., typ några månader...

Du är så rolig. Forskningen visar väl upp till 18 månader och minne som kan vara många år, för vissa hela livet.

Nu får du ju antagligen din tredje spruta, så då är väl allt bra?
Citera
2021-10-27, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Skönt att du klarade dig. Men det är helt säkert att det finns ovaccinerade i din ålder som trott samma sak men som nu ligger på IVA.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistikdatabaser-och-visualisering/vaccinationsstatistik/statistik-for-vaccination-mot-covid-19/uppfoljning-av-vaccination/forekomst-av-covid-19-efter-vaccination/

Statistiken säger att av totalt antal vårdade på IVA sedan 1:a Juli så är ca 75% ovaccinerade. Betänk detta när drygt 80% av den vuxna befolkningen är vaccinerade.

Medianålder bland de på IVA så ligger den för ovaccinerade på 52 år medan den för vaccinerade ligger på 74 år.

Även om risken är förhållandevis liten att det går åt skogen så finns ändå risken att det går åt skogen. För att inte tala om biverkningarna man kan få av ett allvarligt förlopp av Covid.

Observera att gruppen 90 plus har lägre vaccinationstäckning än övriga äldre på grund av nytta kontra risk. De är alltså också ovaccinerade.
Citera
2021-10-27, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du är antagligen för ung för att ha varit med förut under polioepidemin och TBC-inympningar.

Du har antagligen också missat även asiaten och Hong-Kong-influensan. Där hade man inte tillräckligt med vacciner särskilt under den förstnämnda pandemin. Efter den sistnämnda insåg man nödvändigheten att ta fram vacciner mot just influensa som ska räcka för hela befolkningen.

Så vad du har fått idén att strategin varit att bara vaccinera riskgrupper vet jag faktiskt inte.

Att du jämför Polio-vaccin med de vaccin mot Corona som vi har visar att du helt saknar kunskap i ämnet.
Citera
2021-10-27, 13:51
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
What???? Man har bara strax över 30 procent vaccintäckning i Ryssland!

Det är ditt geopolitiska trams jag svarar på, då Ryssland är minst lika skyldig till sådant som USA!
Men det är ju bara USA som oroar sig för att förlora softpower och verkligen sätter sina planer till verket som i Brasilien och i Sydafrika.

Du får gärna ge ett exempel på försök från Kina och Ryssland att hindra mRNA-vaccinerna i andra länder.

Både Ryssland och Kina har sitt på det torra där.

Som jag säger USA är inte precis hemliga i sina intentioner på det området.
Citera
2021-10-27, 13:53
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Att du jämför Polio-vaccin med de vaccin mot Corona som vi har visar att du helt saknar kunskap i ämnet.
Det är du som käbblar om att strategin bara varit att vaccinera riskgrupper i händelse av pandemier. Jag talar om varför det inte är så.
Citera
2021-10-27, 13:56
Medlem
Citat:

Har man haft COVID är man väldigt bra skyddad till skillnad mot vaccinen som tyvärr verkar tappa effekt väldigt snabbt.
Citera
2021-10-27, 13:57
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nu står det att alla svenskar ska erbjudas en tredje dos. Beskedet kommer på pressträffen. Synd att beskedet dröjt så länge, men känner mig lättad av att det kommer. Äntligen!!!

Ja, man kan ju fundera över att kanske regeringen och FHM blir oroade över läget i omvärlden. Vi får svaret alldeles strax
Citera
2021-10-27, 14:00
Medlem
Citat:

Kollade lite snabbt på icureg
Man 40-44år min region mellan 2020-01-01 -2021-12-01 så var det 3 personer som hamnade på IVA av dessa så hade SAMTLIGA bakomliggande sjukdom som exempelvis
diabetes, kronisk hjärt-lungsjukdom, lever sjukdom eller nedsatt immunförsvar..

Har nog större chans att hamna på IVA av att jag kör av vägen hem från jobbet än av covid.

Kan förstå att folk i riskgrupp 60+ med kroniska sjukdomar ska ta en eller två sprutor men vi som ej är i riksgrupp förstår jag bara inte

Du skriver också "inte tala om biverkningarna man kan få av ett allvarligt förlopp av Covid" jävla pajas post-covid är ju fan hittepå!! är som dom där apatiska barnen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in