2021-10-27, 12:16
Medlem
Så nu börjar det om...Belgien och ev Nederländerna inför restriktioner igen.

https://www.knutsfordguardian.co.uk/news/national/19674287.belgium-imposes-pandemic-restrictions-amid-surge-infections/
Citera
2021-10-27, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Fast hade jag tillhört den ryska civila och militära underättelsetjänsterna så hade jag:

1. propagerat för Sputnik vaccinet

2. Förtalat andra vacciner, t.ex Astra-zenicas vaccin och påstått att de som tar det får "apliknande drag".

Allt detta har, givetvis, gjorts ifrån rysk sida.

Vad kul att du nämnde hur du fungerar. Genom sig själv tror man att man känner andra. Det brukar vara ett misstag.
Citera
2021-10-27, 12:22
Medlem
GoranPongs avatar
Nu ökar det lite i Västra Götaland igen https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/coronafallen-%C3%B6kar-igen-smittskyddsl%C3%A4kare-varnar-1.57928852
Citera
2021-10-27, 12:22
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Håll dig till Wikipedia i din allmänbildning. Saker blir nog alltför komplexa att förstå annars.

Nej, det är ett coronavirus som bl.a. ger förkylningssymptom men kärlpåverkan och andra trevligheter som cytokinstormar.
Och hur mycket högre är oddsen att få "kärlpåverkan" och cytokinstormar av Covid vs. från en influensa?
Citera
2021-10-27, 12:38
Medlem
f30malmos avatar
Har säkert varit uppe förut, men jag orkar inte leta mer. Hur pass säkra är snabbtesterna vid positivt testresultat och bör man göra vanligt test då? Tänker det blir svårt att t.ex. få läkarintyg om man inte testats av vården.
Citera
2021-10-27, 12:40
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Svårt att avgöra med om det iof finns mätbara antikroppsnivåer, då individer är så olika.

Men skulle effekten av såväl vacciner som av en genomgången SARS-COV2 infektion avtagit så mycket som du tror så skulle vi ha samma smittspridning som våra nordiska grannländer.

Nu står det att alla svenskar ska erbjudas en tredje dos. Beskedet kommer på pressträffen. Synd att beskedet dröjt så länge, men känner mig lättad av att det kommer. Äntligen!!!
Citera
2021-10-27, 12:48
Avslutad
Haha nu ska alla få en tredjedos.

Vad är nästa steg? Dos 4, 5, 6? Hur ska alla unga friska som tagit två doser tänka nu?

Glad att jag inte tog skiten.
Citera
2021-10-27, 12:49
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Haha nu ska alla få en tredjedos.

Vad är nästa steg? Dos 4, 5, 6? Hur ska alla unga friska som tagit två doser tänka nu?

Glad att jag inte tog skiten.

Så två doser räcker inte?! Fyfan vilket uselt vaccin.
Citera
2021-10-27, 12:50
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Har säkert varit uppe förut, men jag orkar inte leta mer. Hur pass säkra är snabbtesterna vid positivt testresultat och bör man göra vanligt test då? Tänker det blir svårt att t.ex. få läkarintyg om man inte testats av vården.

Snabbtesterna är hyfsat säkra och ett bra komplement, det brukar stå vilket konfidensintervall ett test har på deras hemsida, folkhälsomyndigheten har även sammanfattningar på sin hemsida om olika tester. Testar du positivt på ett sådant så bör du göra ett pcr-test inom vården.
Citera
2021-10-27, 12:52
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll

Med din retorik är även TBE-vaccinet ett uselt vaccin.
Citera
2021-10-27, 12:52
Medlem
IMBILDENs avatar
Nu ska alla i Sverige erbjudas en tredje dos. Jag tycker det känns mycket glädjande, men ställer mig samtidigt frågan varför det dröjt så länge. Många är vi som snart inte längre har något skydd mot covid19. Det känns verkligen inte bra samtidigt som man lättar upp på restriktioner, tar bort rekommendationer om hemarbete osv. Det skapar en stor osäkerhet för många som nu "tvinga" tillbaks till sina arbeten att detta sker samtidigt som vaccinationsskyddet har försvunnit ur kroppen.
En annan faktor är ju att vissa länder kräver vaccinpass, där det framgår att vederbörande varit vaccinerad senaste 6 månaderna. I praktiken skulle många svenskar beläggas med reseförbud om inte en tredje spruta erbjuds.
Citera
2021-10-27, 12:53
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll

Finns många vaccin som är effektiva, men som kräver påfyllning. Jag springer vart och vartannat år och tar TBE-vaccin exempelvis. Ingen säger att det vaccinet är värdelöst för det. Vi får lära oss att accpetera det. Hellre en tunn nål i armen två gånger per år, än riskera att bli allvarligt sjuk och i värsta fall avlida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in