2021-10-27, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Han har alltså de här rapparna på sin ”hemliga adress ”

Hur många fler rappare och gängkriminella har varit där ? Alltså folk han har litat på?

Kanske har man ”campat” utanför hans hem fler kvällar och rekat hans vanor.

Vad gjorde han i Märsta ? Köpte droger ? Eller kom kranen hem till honom ? Kanske var det den personen som tipsade ?
Hans adress har varit i FUPar osv. och det skulle inte direkt vara svårt att få reda på var han bodde utan det. Han var antagligen i Märsta för att hänga med VC Barre/Adaam och andra.
Citera
2021-10-27, 11:36
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Tack! Har lyssnat nu. Man hör ju att hon inte vågar säga något :/
Oj, vad olika vi hör saker. Jag tolkar det mer som att hon ändå är öppen med det hon ändå vet.
Citera
2021-10-27, 11:38
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Oj, vad olika vi hör saker. Jag tolkar det mer som att hon ändå är öppen med det hon ändå vet.
Jag måste nog hålla med om att hon är väldigt selektiv med vad hon vill säga i rättssalen.

Men som du säger, det är en tolkningsfråga.
Citera
2021-10-27, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakingteaattheBBC
Det låter skevt ja, förmodligen gissningar och viskningsleken. Någon skrev att VN var panka vid tiden för kidnappningen. Då har de nog inte en mille som ligger och skräpar nu. Särskilt inte med 26 pers inlåsta.
Är det dem gjorde de det själva.
Edit: panka enligt FUPen

Nej nej. Vårbynätverket var knappast panka. De har/hade stor omsättning av droghandel mm.
Haval verkar ha haft penningproblem. Han hör dock INTE tillVårby utan Skarpnäck/Dalen.
Citera
2021-10-27, 11:39
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth

Ja det gör vi verkligen då. Jag hör mest att hon pratar ur sitt sammanhang hela tiden och att rätten måste upprepa frågorna för att få svar. Mycket "Jag minns inte", "Jag kommer inte ihåg", "Jag vet inte" osv tycker jag.
Tycker hon låter skrämd och förstår om hon fått tillsägelse att inte berätta vad hon vet.
Citera
2021-10-27, 11:41
Medlem
Nu släpper Adel och Dumlee låt ihop, ska bli spännande att lyssna på. Eller inte.
Citera
2021-10-27, 11:44
Medlem
Frickys avatar
Mycket diskussioner kring om Vårbynätverket faktiskt omsatte mycket pengar.

Detta är från Juni i år när Polisen tog fast personen bakom ett känt växlingskontor.

"En kvarts miljard kronor i brottsvinster misstänks ha slussats till den grovt organiserade brottsligheten via ett växlingskontor i centrala Stockholm. Snart inleds rättegången som påstås visa hur 16 kriminella nätverk använt kontoret för att göra knarkaffärer. En som misstänks ha haft sina knarkmiljoner där är den utpekade ledaren för Vårbynätverket."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/vaxlingskontor-tvattade-knarkmiljoner-nu-inleds-rattegangen

Kan vi släppa diskussionen nu kring om pengar fanns eller inte?
Citera
2021-10-27, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrallknowing
Allt jag läst i denna tråd gör att saker pekar emot Vårby.
Var någon sida innan mig någon gjorde en riktigt bra sammanfattning på allt.
Einar var ingen hårding, vilsen ungdom som inte förstod vad han gav sig inpå.

Bara lita sig tillbaka nu.
Sammanfattningen var inte alls bra. Han måste läst FUP och tråden väldig slarvigt och har nollkoll själv om han fick för sig att Haval hör till Vårbynätverket. Nivån har sjunkit ännu lägre nu på morgonen. Idiotfrågor och lösa gissningar av folk som inte har koll. Skolbarn?
Senast redigerad av TigerKid2 2021-10-27 kl. 11:52.
Citera
2021-10-27, 11:46
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jag måste nog hålla med om att hon är väldigt selektiv med vad hon vill säga i rättssalen.

Men som du säger, det är en tolkningsfråga.
Selektiv så till vida att hon väger sina ord och funderar men nog pratar hon. Hur insatt är en mamma i ett sådant liv på "baksidan" liksom?
Senast redigerad av Marmoth 2021-10-27 kl. 11:53.
Citera
2021-10-27, 11:48
Medlem
headkeepers avatar
@Skedpinne
När beställdes Nisses avrättn?
Citera
2021-10-27, 11:52
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Ja det gör vi verkligen då. Jag hör mest att hon pratar ur sitt sammanhang hela tiden och att rätten måste upprepa frågorna för att få svar. Mycket "Jag minns inte", "Jag kommer inte ihåg", "Jag vet inte" osv tycker jag.
Tycker hon låter skrämd och förstår om hon fått tillsägelse att inte berätta vad hon vet.
Min tolkning är att jag själv knappt minns vad jag gjorde i förrgår såvida det inte var väldigt extremt så det kan ju vara så att hennes minne funkar så och inte konspiratoriskt behöver betyda att hon duckar och missleder åklagaren. Jag har inte tagit del av mängder av rättegångar men att man under förhör tänker, tvekar och funderar är knappast ovanligt eller behöver betyda att man ljuger. Jag känner inte Lena så jag vet ju inte utan tänker mer generellt.

Tror ni alltså att Nils berättade allt utbrett och i detalj för sin mamma och att hon sedan sitter och undanhåller detta?
Citera
2021-10-27, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Mycket diskussioner kring om Vårbynätverket faktiskt omsatte mycket pengar.

Detta är från Juni i år när Polisen tog fast personen bakom ett känt växlingskontor.

"En kvarts miljard kronor i brottsvinster misstänks ha slussats till den grovt organiserade brottsligheten via ett växlingskontor i centrala Stockholm. Snart inleds rättegången som påstås visa hur 16 kriminella nätverk använt kontoret för att göra knarkaffärer. En som misstänks ha haft sina knarkmiljoner där är den utpekade ledaren för Vårbynätverket."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/vaxlingskontor-tvattade-knarkmiljoner-nu-inleds-rattegangen

Kan vi släppa diskussionen nu kring om pengar fanns eller inte?

Klart ledarna tjänade bra men de har också suttit ett tag nu och mycket borde ju vara beslagtagit eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in