2021-09-26, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Det ska vara så. En nymodighet direkt från Paris.

Är det ett skämt jag missar nu? Sedan när har detta blivit norm från Paris?
Citera
2021-09-27, 20:08
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Jup1ter-
Hur menar du nu? Vilka är "de inre plupparna" och vad är "utfasning"?Alltså den skåpdörren som jag har i mitten och med de minsta hyllplanen har fler hål på jämn nivå än skåpdörrarna till höger och vänster så det verkar inte vara en omöjlighet.

Men ingen av skåpdörrarna har så att alla hål från höjd till botten är på samma linje det varierar på alla.

Ok jag förstår vad du pratar om. Jag menade något annat.
Citera
2021-10-02, 05:26
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Citat:
Hur menar du nu? Vilka är "de inre plupparna" och vad är "utfasning"?Alltså den skåpdörren som jag har i mitten och med de minsta hyllplanen har fler hål på jämn nivå än skåpdörrarna till höger och vänster så det verkar inte vara en omöjlighet.

Men ingen av skåpdörrarna har så att alla hål från höjd till botten är på samma linje det varierar på alla.

Hyllorna är kanske olika årgångar med mindre skillnader. Eller så har den som bodde där tidigare monterat mellersta hyllan fel och satt sidorna på den hyllan uppochner.
Citera
2021-10-02, 23:40
Medlem
Keelhauleds avatar
Besökte IKEA i Uddevalla idag. Va ju något år sedan man va på IKEA. Men jag blev helt shockad! Det va så rörigt, skitigt, tomt i hyllorna, trasiga saker, dålig belysning, dåligt utbud. m.m! Va tvungen att hugga en äldre anställd kvinna vid kassorna som stod o styrde upp personal i bla hucklen.
Jag sa som det va. Att det ser för bedrövligt ut!! För mig har Ikea stått för ordning o reda och "kvalité". Till o med Rusta är bättre. Hon tyckte det va bra att höra detta från en kund och skulle föra det vidare. Hon hade själv reagerat på det!!

Va på bio på kvällen och såg IKEA reklam... o fattar att de totalt har kört i diket!
https://youtu.be/GSzP953UJlM
Citera
2021-10-27, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
Hyllorna är kanske olika årgångar med mindre skillnader. Eller så har den som bodde där tidigare monterat mellersta hyllan fel och satt sidorna på den hyllan uppochner.

Hur löses det? Är det möjligt att som helt okunnig amatör avmontera allt och sätta ihop på nytt?

Vart vänder man sig annars?
Citera
2021-10-27, 17:46
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Citat:
Hur löses det? Är det möjligt att som helt okunnig amatör avmontera allt och sätta ihop på nytt?

Vart vänder man sig annars?

Om jag har uppfattat dig rätt så har du alternativet att antingen montera ned allt och montera ihop det rätt, eller att mäta upp och borra nya hål så hyllplanen hamnar rätt.
Citera
2021-10-28, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
Om jag har uppfattat dig rätt så har du alternativet att antingen montera ned allt och montera ihop det rätt, eller att mäta upp och borra nya hål så hyllplanen hamnar rätt.

Frågan är om hålen är på samma våglängd ursprungligen annars är det lönlöst ändå. Skulle ha problem med att komma in med handen och borra så noggrant också.

Vet inte om det finns någon att anlita och då är det säkert dyrt.
Citera
2021-11-23, 12:15
Medlem
Citat:
Ikea slopar plastförpackningar och senast 2028 ska Ikeas produkter
förpackas i annat än material tillverkat av fossila råvaror.
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/ikea-slopar-plastfoerpackningar.i8rYFOHw5

Då måste man ju nästan köpa upp ett gäng av den blåa IKEA bärkassen bara för att
Kanske blir värd nåt framöver, om den ligger i samma makulerings order.
Citera
2021-11-25, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salladsmix
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/ikea-slopar-plastfoerpackningar.i8rYFOHw5

Då måste man ju nästan köpa upp ett gäng av den blåa IKEA bärkassen bara för att
Kanske blir värd nåt framöver, om den ligger i samma makulerings order.

Frakta är ju ingen förpackning så den försvinner nog inte.
Citera
2021-12-28, 22:40
Medlem
Deeptroaths avatar
Ikea höjer sina priser efter årsskiftet på en mängd varor med 20-30 %.
Anledningen sägs vara ökade råvarupriser, ökade kostnader för transporter och ökade personalkostnader. Inflationen spelar såklart en roll här och Ikea lär knappast vara ensamma om att behöva höja priserna. Snarare ett symptom på vart Sverige är på väg överhuvudtaget kanske.

Det som är anmärkningsvärt är att det sägs att de skall omprofilera sig från lågpris till prisvärt.
Vad tror ni att konsekvenserna blir?
Citera
2022-01-10, 18:19
Medlem
Fullt vaccinerade i Storbritannien får mer än dubbelt så mycket i sjukersättning medans ovaccinerad får sänkt ersättning som straff ...
https://www.tv4.se/artikel/2DFuBLreeX4rtYBV4rhTkl/ovaccinerad-personal-pa-ikea-far-saenkt-sjukpenning

Kanske Ikea i Sverige hakar på trenden ..
Citera
2022-01-15, 08:41
Medlem
Ikea har stora på problem , jag beställde grejer för 12 dagar sen och ikea har inte lyckats att ens plocka ordern. ikea har problem på lagret , vad kan det vara, har alla covid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in