Citat:
Ursprungligen postat av
Robeloto
Jag överdriver väl en aning. Men minns hur det kändes att gå ifrån 28k-modem till 56k. Man kände sig rätt bra häftig då. Fast var väl ingenting om man jämför när man gick från 56kmodem till ADSL. Där var det lite större skillnader. 🙂.
Minns det så väl. Tankade en film i hela 65kb/s på direct connect och trodde knappt mina ögon. En del har hänt sen dess då filmer rymdes på 650mbs cdskivor.
Jag som trodde att DVD skulle vara det ultimata och aldrig komma nåt som har bättre kvalité. Men nu börjar väl gränserna bli nådda på allvar om det nu stämmer att 32K är vad människoögat klarar av.
Den stora skillnaden när man gick över till ADSL och kabelmodem osv var ju inte bara den högre hastigheten, utan även att man slapp känna den ekonomiska pressen av minuttaxan som gällde när man använda vanliga telefonmodem. Haha... ett sådant stort språng i utvecklingen kommer vi inte se igen. Samma sak med bildupplösning, bättre och bättre blir det men i ett allt långsammare tempo.
Tänk bara allmänt på datorer på 90-talet, då blev en dator värdelös och nästintill obrukbar på ett par år.