2021-10-26, 23:00
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Är inte 2 promille i blodet ett missbruk?

Det behöver det inte vara, det KAN vara en engångsföreteelse, för en del. Druckit för mycket en kväll.

Man "mäter" inte alkoholmissbruk genom promillehalt i blodet!
2021-10-26, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Du skrev väl: Vapeninnehav plus missbruksproblematik är verkligen ingen bra kombo!
Ett utfall av den kombon ser vi här, i denna tråd..

Vad hade L för missbruksproblem i anslutning till den kvällen?
"..till den kvällen.." ?
Driver du med mig, din karlslok? (Se det jag fetat!)
LB är ju höggradigt alkoholpåverkad den kvällen hon dödar E!
Det lär knappast vara hennes första fylla.
Ett drickande som försätter den som dricker i oönskade situationer brukar med Länkens terminologi beskrivas som ett problematiskt drickande, dvs ett missbruk.

Av medicinska anteckningar (inom psykiatrin) framgår att LB har ett icke välfungerande läkemedelsintag med viss tendens till 'craving'. På svenska blir det ofta beskrivet som att vederbörande har ett läkemedelsmissbruk.

Räcker ovanstående som svar för dig?
2021-10-26, 23:03
Medlem
Citat:
Är inte 2 promille i blodet ett missbruk?

Alkoholmissbrukare i detta par var E. Och båda var fulla den kvällen.
2021-10-26, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
"..till den kvällen.." ?
Ett drickande som försätter den som dricker i oönskade situationer brukar med Länkens terminologi beskrivas som ett problematiskt drickande, dvs ett missbruk.

Av medicinska anteckningar (inom psykiatrin) framgår att LB har ett icke välfungerande läkemedelsintag med viss tendens till 'craving'. På svenska blir det ofta beskrivet som att vederbörande har ett läkemedelsmissbruk.

Jepp, enligt Lydias egna ord så plockad Emil bort hennes medicin, vilket även styrks med tanke på att hon inte hade några sådana ämnen i kroppen. Han fick henne dock att dricka mer eftersom han inte ville att hon skulle ta några sömntabletter, så att han kunde väcka henne för att ha sex.
Undrar vem som var den största missbrukaren där.. :-)
2021-10-26, 23:17
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
"..till den kvällen.." ?

Eh, nej, L är väl 35 år gammal, så mycket troligt inte hennes första fylla.
2021-10-26, 23:19
Medlem
Citat:
Jepp, enligt Lydias egna ord så plockad Emil bort hennes medicin, vilket även styrks med tanke på att hon inte hade några sådana ämnen i kroppen. Han fick henne dock att dricka mer eftersom han inte ville att hon skulle ta några sömntabletter, så att han kunde väcka henne för att ha sex.
Undrar vem som var den största missbrukaren där.. :-)
Du ställde mig följande fråga:

"Vad hade L för missbruksproblem i anslutning till den kvällen?"

Jag gav dig två välmotiverade svar.
Hon drack mer alkohol än hon kunde hantera.
Hon har anamnestiskt ett läkemedelsmissbruk.
Räckte inte det?

PS:
Cit: "..enligt Lydias egna ord..."

(ROFL)
2021-10-26, 23:24
Medlem
Citat:
Du ställde mig följande fråga:

"Vad hade L för missbruksproblem i anslutning till den kvällen?"

Jag gav dig två välmotiverade svar.
Hon drack mer alkohol än hon kunde hantera.
Hon har anamnestiskt ett läkemedelsmissbruk.
Räckte inte det?

PS:
Cit: "..enligt Lydias egna ord..."

(ROFL)

Som sagt, du har alltså inget svar, stackare där.
2021-10-26, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det behöver det inte vara, det KAN vara en engångsföreteelse, för en del. Druckit för mycket en kväll.

Man "mäter" inte alkoholmissbruk genom promillehalt i blodet!
Hon drack vin på kvällarna för att somnahar det stått tidigare. Är inte det ett alkoholmissbruk så säg!
2021-10-26, 23:30
Medlem
Citat:
Som sagt, du har alltså inget svar, stackare där.
Men nu får du väl ge dig!
Hon drack vin för att kunna somna på kvällarna.. Det är ett alkoholmissbruk.. Men det var väl också nån annans fel enligt dig!!!
2021-10-26, 23:30
Medlem
Citat:
Hon drack vin på kvällarna för att somnahar det stått tidigare. Är inte det ett alkoholmissbruk så säg!

Ja ett beteende som hon hade tack vare Emil då han plockade bort medicinen och inte ville att hon skulle ta sömnmedicinen. Inte bra alls, men som jag också sagt, han var den stora missbrukaren när det gäller alkohol m.m.
2021-10-26, 23:32
Medlem
Citat:
Men nu får du väl ge dig!
Hon drack vin för att kunna somna på kvällarna.. Det är ett alkoholmissbruk.. Men det var väl också nån annans fel enligt dig!!!

Hon drack vi för att Emil hade plockat bort hennes sömnmedicin, så att han skulle kunna väcka henne när han ville ha sex. Förstår mig inte på folk som inte kan se det för vad det är/var. Överallt i övriga samhället hade man sagt en sak om sånt...våldtäkt..
Är inte det sjukt så säg.
2021-10-26, 23:33
Medlem
Citat:
Ja ett beteende som hon hade tack vare Emil då han plockade bort medicinen och inte ville att hon skulle ta sömnmedicinen. Inte bra alls, men som jag också sagt, han var den stora missbrukaren när det gäller alkohol m.m.
Snart kan jag inte svara dig mer för jag kommer skriva nåt dumt så jag blir avstängd här!!!
Driver du med oss andra eller vad håller du på med? Du kan inte mena allvar
Senast redigerad av Vemdalen62 2021-10-26 kl. 23:38.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in