• 1
  • 2
2021-10-26, 21:20
Medlem
stockcocks avatar
Blivit riktigt hooked på bambu-kalsonger. Mjuka, tunna, följsamma, tydligen även antibakteriella samt motverkar svamp (men detta kan man ju diskutera). Materialet ventilerar/andas bra och kalsongerna känns fräscha hela dagen. Nästan som att köra kommando men på ett ej svettigt sätt, + att paketet hålls på plats en aning men inget som trycker mot pillesnorren.

Kommer aldrig gå tillbaka till vanliga kalsonger. Jag köper något premium-skit från ICA Maxi av märket MyWear. Finns säkert bättre kalsonger i bambu men dessa är hyfsat prisvärda.

Någon annan som provat bambu-fillingar och vad tycker ni?
Citera
2021-10-26, 21:25
Medlem
Jag har några i bambu/bomullsblandning (60/30).

Tycker de är fina blir lite mjukare/lenare än bomull.

Lite som en blandning mellan siden och bomull.
Citera
2021-10-26, 21:27
Avstängd
Det är egentligen inte bambu, det är viskos. I Sverige får det ändå kallas för bambu. Tillverkas ungefär som när man gör pappersmassa, en kemisk process. Vidrigt!
Citera
2021-10-26, 21:37
Medlem
spermaoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det är egentligen inte bambu, det är viskos. I Sverige får det ändå kallas för bambu. Tillverkas ungefär som när man gör pappersmassa, en kemisk process. Vidrigt!

Luktar det skit som runt pappersbruk och deras samhälle?
Citera
2021-10-26, 21:42
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Tack för den infon, det borde jag ju fattat, egentligen, men jag trodde man faktiskt använde riktiga bambufibrer.
Icke så: https://copenhagenbamboo.se/tillverk...v-bambutextil/

Går alltså fetbort, precis som viskos, Lyocell och all annan genomprocessad skit.

Intressant att man ändå får kalla det bambu, men inte kallar viskos för tall.
Citera
2021-10-26, 21:43
Medlem
Citat:

https://www.radron.se/vardagskunskap...tsiga-baksida/

Dock verkar det inte stämma i alla fall. https://www.medvetna.se/guide/har-du-koll-pa-bambun/
Senast redigerad av OriginalBiceps 2021-10-26 kl. 21:45.
Citera
2021-10-26, 22:03
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Jag har några i bambu/bomullsblandning (60/30).

Tycker de är fina blir lite mjukare/lenare än bomull.

Lite som en blandning mellan siden och bomull.

Riktigt sköna. Kolla in fillingarna från MyWear som finns på ICA Maxi, tror dessa inte har bomull alls i sig, eller en mycket litet mängd, typ 10/90. Har för mig att dessa går för max 150:- för ett tre-pack.
Citera
2021-10-26, 22:05
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
https://www.radron.se/vardagskunskap...tsiga-baksida/

Dock verkar det inte stämma i alla fall. https://www.medvetna.se/guide/har-du-koll-pa-bambun/

Har för mig att MyWears fillingar är av "ekologisk" bambu. Riktigt sköna, try it.
Citera
2021-10-26, 22:14
Medlem
stockcocks avatar
Citat:

Mina fillingar är då fan gjorda av bambu. Tre mycket drivkraftiga tonårsgrabbar ifrån Kambodja har yxat ned bambun med en slö machete, och sedan för hand sytt ihop kalsongerna.

Dessa hade kunnat vara ihopsydda av arabiska förhudar, for all I care.

Sa jag för övrigt det att kalsongerna är otroligt sköna? Får en fantastisk "stuss" i dem.
Citera
2021-10-26, 22:38
Medlem
daskapitans avatar
Fick spinkor i röven...

Allvarligt måste jag säga att jag är nöjd med de jag har provat. Helt okej.
Citera
2021-10-26, 22:44
Medlem
TokSpiks avatar
Citat:
Tror du det är kemikaliefritt att tillverka bomullskläder?
Citera
2021-10-26, 22:55
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daskapitan
Fick spinkor i röven...

Allvarligt måste jag säga att jag är nöjd med de jag har provat. Helt okej.

Bra där, jag gillart - en bamboo-believer.

Jag tycker om att Petter N. och kulpåsen ändå får hänga lite mer fritt. Jag tror faktiskt att detta är positivt ur manlig sexual- och reproduktionshälsa. Ska dock erkänna att det ser lite lustigt ut när man står på gymmet iförd tunna shorts eller mjukisar. Riktig kuk-bula. Tjejerna ÄLSKAR det. Eller?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in