2021-10-26, 14:29
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Nej, absolut inte. Om ngn tror att Man Utd fortfarande är en ”attraktiv” klubb för världsklasspelare, då måste man helt enkelt vara vilse i skogen. Arsenal har i nuläget inte heller samma attraktion som det Man City, Liverpool eller Chelsea har, fast jag anser ändå Arsenal som en mer attraktiv klubb än vad Man Utd är pr i dag.

Att Man Utd har värvat 3x spelare som inga toppklubbar ens var intresserade av (förutom Penaldo, förstås) förklarar ingenting. Håller dock med om att Man Utd har en bättre ekonomi än vad vi har, fast de (om ngn) har ju under senare år visat mkt väl att pengar inte är det enda receptet för succé.

Att du tycker Arsenal som slutat 8a 2 säsonger i rad och inte ens spelar Conference League i Europa och inte vunnit en PL titel på snart 20 år är en större attraktion för en fotbollsspelare än Man Utd som slutat 3a och 2a senaste säsongerna, har CL fotboll och vann ligan 10 år efter Arsenal's senaste gång får såklart stå för dig. Jag är skeptisk, speciellt då Arsenal inte har någon världstränare heller. Tror inte någon toppspelare tänker "Fan jag vill spela under Ole eller Arteta" och då är det ju pengarna som avgör och där är ju Man Utd på en helt annan nivå. Sen är det klart att många av värvningarna är överpriser och spelare får löner som de inte förtjänar, men det spelar ju såklart in i vart man vill gå.
Citera
2021-10-26, 14:38
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Att du tycker Arsenal som slutat 8a 2 säsonger i rad och inte ens spelar Conference League i Europa och inte vunnit en PL titel på snart 20 år är en större attraktion för en fotbollsspelare än Man Utd som slutat 3a och 2a senaste säsongerna, har CL fotboll och vann ligan 10 år efter Arsenal's senaste gång får såklart stå för dig. Jag är skeptisk, speciellt då Arsenal inte har någon världstränare heller. Tror inte någon toppspelare tänker "Fan jag vill spela under Ole eller Arteta" och då är det ju pengarna som avgör och där är ju Man Utd på en helt annan nivå. Sen är det klart att många av värvningarna är överpriser och spelare får löner som de inte förtjänar, men det spelar ju såklart in i vart man vill gå.

Ingen med verklighetskontakt tror att Arsenal står över United i näringskedjan per idag.

Självklart är United en attraktivare klubb här och nu. Man har CL-spel, större fanbase, högre lönebudget, du får spela med Pogba, Ronaldo, Varane, Bruno, Rashford, klubben är fortfarande i bra läge att säkra CL-spel nästa år. Det enda som Arsenal har att konkurrera med är att London troligen är en bättre stad att bo i än Manchester, om sådant är viktigt för spelaren.

Just den användare som saknar verklighetskontakt misstänker jag behöver ett lag att säga "men titta på dom, dom är i ett ännu värre läge än oss". Detta blir hans snuttefilt i en värld där hans Arsenal är i sitt sämsta skick på decennier, man är på väg att på riktigt bli ett mittenlag.

I brist på bättre alternativ tar han United. Han borde väl egentligen försöka pissa på Spurs (som trots allt ligger före Arsenal och spelar i europa), men Spurs-fansen har fullt upp att fokusera på sitt eget lag för att orka bråka med en högljudd deluded Gunner.

Då bråkar han med er istället, fast United inte är så långt borta från att vara på rätt spår igen.
Citera
2021-10-26, 14:56
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ingen med verklighetskontakt tror att Arsenal står över United i näringskedjan per idag.

Självklart är United en attraktivare klubb här och nu. Man har CL-spel, större fanbase, högre lönebudget, du får spela med Pogba, Ronaldo, Varane, Bruno, Rashford, klubben är fortfarande i bra läge att säkra CL-spel nästa år. Det enda som Arsenal har att konkurrera med är att London troligen är en bättre stad att bo i än Manchester, om sådant är viktigt för spelaren.

Just den användare som saknar verklighetskontakt misstänker jag behöver ett lag att säga "men titta på dom, dom är i ett ännu värre läge än oss". Detta blir hans snuttefilt i en värld där hans Arsenal är i sitt sämsta skick på decennier, man är på väg att på riktigt bli ett mittenlag.

I brist på bättre alternativ tar han United. Han borde väl egentligen försöka pissa på Spurs (som trots allt ligger före Arsenal och spelar i europa), men Spurs-fansen har fullt upp att fokusera på sitt eget lag för att orka bråka med en högljudd deluded Gunner.

Då bråkar han med er istället, fast United inte är så långt borta från att vara på rätt spår igen.

Man U är mycket närmare en PL-titel än vad Arsenal är, men med det inte sagt att United vinner inom en snar framtid. United har fortfarande en starkare bas än Arsenal. Jag kan till och med se Newcastle vinna något stort innan Arsenal gör det igen.
Citera
2021-10-26, 16:08
Medlem
Imbazs avatar
Ang Arsenal och United snacket här inne så diskuterade neville, carra och scholes detta för inte länge sedan.

För er som vill se spola fram till 32min.

https://m.youtube.com/watch?v=8MYBDex7QF8

Ty (arsenalsupportern i klippet) diskuterar fö exakt likadant som en viss användare här inne, ganska underhållande.

Sammanfattningsvis för er som inte orkar kolla, United är, kommer att vara och har alltid varit större än Arsenal.

De kommer därmed alltid ha större attraktion än Arsenal.
Citera
2021-10-26, 16:28
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

Ja asså, egentligen vet jag inte varför jag ger mig in i diskussionerna. Man sitter varje dag och får bita sig i tungan när man läser dumma inlägg men ibland sugs man in i det, antar att det är hela syftet från generalens sida? För jag vägrar tro att någon faktiskt är så bränd åsiktsmässigt utan det måste vara en troll-grej för att röra om i grytan.

Det är såklart lite extra kul som MU supporter att klubben fortfarande berör så många dock. En MU förlust (eller Liverpool för den delen) och folk går igång på högvarv men när deras egna lag vinner så är det kanske ett inlägg om "gött med vinst". Personligen sa jag inför säsongen att 4e plats var det bästa jag trodde på, samtidigt som det är "vinn en titel eller försvinn" för Ole. Jag trodde inte ligan var möjlig inför säsongen och det ser ju inte bättre ut nu. Ligacupen är redan körd och visst kan man ha tur i FA-cupen med lagen man möter, men har inga större förhoppningar och CL känns endast tänkbar om vi skulle få in t.ex. Conte under säsongen och har maximal utdelning med en Tuchel 2.0 effekt. Men inte under Ole.
Citera
2021-10-26, 17:18
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ang Arsenal och United snacket här inne så diskuterade neville, carra och scholes detta för inte länge sedan.

För er som vill se spola fram till 32min.

https://m.youtube.com/watch?v=8MYBDex7QF8

Ty (arsenalsupportern i klippet) diskuterar fö exakt likadant som en viss användare här inne, ganska underhållande.

Sammanfattningsvis för er som inte orkar kolla, United är, kommer att vara och har alltid varit större än Arsenal.

De kommer därmed alltid ha större attraktion än Arsenal.

Vilket var exakt varför som Man U vs. Arsenal avtog i hat och kraft i takt med att Arsenal blev en icke-framgångsrik klubb, igen. Såväl pizzorna som Wenger försvann eller klarade inte att bygga vidare eller stanna på toppen, och nu är det som vilket möte som helst mellan två större klubbar i ligan, men den där rival-känslan är borta. I början av 2000-talet var det nästan mord när lagen möttes för man tävlade om samma titlar, och Arsenal var uppe på Man U:s nivå och status.
Senast redigerad av -GG 2021-10-26 kl. 17:21.
Citera
2021-10-26, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Nej, absolut inte. Om ngn tror att Man Utd fortfarande är en ”attraktiv” klubb för världsklasspelare, då måste man helt enkelt vara vilse i skogen. Arsenal har i nuläget inte heller samma attraktion som det Man City, Liverpool eller Chelsea har, fast jag anser ändå Arsenal som en mer attraktiv klubb än vad Man Utd är pr i dag.

Att Man Utd har värvat 3x spelare som inga toppklubbar ens var intresserade av (förutom Penaldo, förstås) förklarar ingenting. Håller dock med om att Man Utd har en bättre ekonomi än vad vi har, fast de (om ngn) har ju under senare år visat mkt väl att pengar inte är det enda receptet för succé.
Och ändå har Arsenal mindre poäng mot de andra topp6-klubbarna (fast ni har 2 matcher mer spelade) sen Ole tog över.
Och man ligger tvåa i spending list under samma tid efter United (Man Utd £312.1M / Arsenal £279.7M) med fantastiska 8:e placeringar att skryta med.

Så ja, jag förstår din 110% fakta att Arsenal är en mycket mycket mer attraktiv klubb.
Citera
2021-10-26, 20:22
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Generalen har hållt på såhär i 2-3 år nu och det är ganska uppenbart att han drivs av konflikter och uppmärksamheten han får här. Hade folk ignorerat trollet hade han inte tyckt det varit roligt längre. Sen ka det ibland vara svårt och inte bli provocerad, men ni ödslar bara er egen tid. Ingen normal 50 åring beter sig som han gör på ett forum. Han har säkert någon form av diagnos som autism eller något. Och det säger jag inte för att vara elak utan för att förstå varför han beter sig som han gör. Han kan nog inte hjälpa det då hans hjärna inte fungerar normalt. Han skriver det som han vet ger reaktioner, så han tror nog inte på det han själv skriver egentligen.

-------------------------------------------------------------------

Med det drar jag ett streck och återgår till att ignorera trollet. Mycket om Man united förståerligt men i övrigt börjar det bli dags att kika i rekordböckerna angående lagen som inte kan vinna. 3 har vi 9 matcher in på säsongen. Rekord? Att ha så många lag på 0 vinster tänker jag då. Och frågan är vad rekordet för antalet inledande matcher utan seger ligger på.

Burnley-Brentford
Norwich-Leeds
Newcastle-Chelsea.

Käns väl som läge att åtminstone ett av Burnley/Norwich ska ta sin första seger iallafall till helgen.

Sen är det inte bara Ole som ligger illa till i helgen utan hans motståndare, Nuno också. 8 mål på 9 matcher. Kane under isen. Delvis på grund av att han ville lämna i somras, men också en del av Nunos taktik. Inte ens Son kommer rätt till just nu. Man gnällde på att Mourinho gjorde dom trista. Nuno har förvärrat det problemet.
Citera
2021-10-26, 20:25
Medlem
Kalsongsystemets avatar
Jag besökte detta underforum varje dag i flera års tid tills Generalandersson hittade hit. Ser att han fortfarande är igång…
Citera
2021-10-26, 20:52
Medlem
Nu har visst United maffian hittat hit, förlusten mot Englands största klubb måste tagit hårt på er
Citera
2021-10-26, 20:52
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Nu har visst United maffian hittat hit, förlusten mot Englands största klubb måste tagit hårt på er
Gwaaan 🤣
Citera
2021-10-26, 21:26
Medlem
Generalanderssons avatar
Jag orkar inte och/eller har inte tid att svara alla inlägg ang det nuvarande styrkeförhållandet mellan Arsenal-Man United. Kollar nämligen på Arsenal vs Leeds 👀🥃 👊

Men grejen är såhär: I dagsläget så är Arsenal (av flera olika skäl) de facto en mer attraktiv klubb än vad Man Utd är (även om skillnaden är minimal). Detta baserar jag inte på egna känslor, men på fakta.

Annars så måste jag säga att det är underhållande att läsa alla inläggen om jag är ”ett troll” ”bara dum i huvudet” eller ”bara okunnig” osv.
Senast redigerad av Generalandersson 2021-10-26 kl. 21:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in