Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Att du tycker Arsenal som slutat 8a 2 säsonger i rad och inte ens spelar Conference League i Europa och inte vunnit en PL titel på snart 20 år är en större attraktion för en fotbollsspelare än Man Utd som slutat 3a och 2a senaste säsongerna, har CL fotboll och vann ligan 10 år efter Arsenal's senaste gång får såklart stå för dig. Jag är skeptisk, speciellt då Arsenal inte har någon världstränare heller. Tror inte någon toppspelare tänker "Fan jag vill spela under Ole eller Arteta" och då är det ju pengarna som avgör och där är ju Man Utd på en helt annan nivå. Sen är det klart att många av värvningarna är överpriser och spelare får löner som de inte förtjänar, men det spelar ju såklart in i vart man vill gå.
Ingen med verklighetskontakt tror att Arsenal står över United i näringskedjan per idag.
Självklart är United en attraktivare klubb här och nu. Man har CL-spel, större fanbase, högre lönebudget, du får spela med Pogba, Ronaldo, Varane, Bruno, Rashford, klubben är fortfarande i bra läge att säkra CL-spel nästa år. Det enda som Arsenal har att konkurrera med är att London troligen är en bättre stad att bo i än Manchester, om sådant är viktigt för spelaren.
Just den användare som saknar verklighetskontakt misstänker jag behöver ett lag att säga "men titta på dom, dom är i ett ännu värre läge än oss". Detta blir hans snuttefilt i en värld där hans Arsenal är i sitt sämsta skick på decennier, man är på väg att på riktigt bli ett mittenlag.
I brist på bättre alternativ tar han United. Han borde väl egentligen försöka pissa på Spurs (som trots allt ligger före Arsenal och spelar i europa), men Spurs-fansen har fullt upp att fokusera på sitt eget lag för att orka bråka med en högljudd deluded Gunner.
Då bråkar han med er istället, fast United inte är så långt borta från att vara på rätt spår igen.