2021-10-26, 18:49
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DannyButterman
”Allmän beskådan”? Det är en läcka. Varför klickade du på länken egentligen? Jag håller med om att om någon går runt och visar sitt stjärthål för random människor vore det ju minst sagt ”trashigt”. Men nu har ju du själv valt att titta på bilderna.

.

Jag klickade på länken därför att jag var nyfiken. Att ta en massa bilder på uppfläkt fitta+röv är trashigt beteende oavsett. Fina sensuella nakenbilder ser jag inget fel eller konstigt med, men närbilder på ett öppnat rövhål är ju rena studien i mänskligt förfall.
2021-10-26, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Bilderna som man kan se på googles sida är inget som google själva har laddat upp eller någon som har laddat upp direkt till google. Och det är väldigt, väldigt svårt och i längden inte hållbart att jaga varje liten bild som kommer ut. Och igen, att en viss persons privata bilder inte ska komma ut ligger inte på företag. Har man nakenbilder på mobilen så ansvarar man själv för att ingen ska komma åt eller se dem.

Google eller inte, man hittar både nyheten att bilderna finns och själva bilderna om man vill och anstränger sig en minut extra. Det räcker t.ex. att gå in på flashback, och då ska vi inte snacka om internationella forum som är enormt mycket större. Eller random skvallertidningar. Internet är enormt, har enormt många användare och vilken skit som helst sprids väldigt fort, och när det något väl finns ute så kommer man aldrig kunna sudda ut det som om det aldrig hade hänt.

Vi kan snacka om det här i åratal, i grund och botten spelar det ingen roll hur man än vrider och vänder på det. Man ansvarar själv för vilka bilder man för det första själv knäpper, vilka som finns lagrade på mobilen och vilka som dumt nog finns lagrade på molntjänst. Det är ingen annans fel än hennes egen att bilderna ens existerar och finns lagrade på ställen där andra kan komma åt dem och att de till sist läcktes. Google varken har eller ska ta ansvar för någons bilder, utan det är upp till varje individ att inte vara dum nog att ha nakenbilder där folk kan komma åt dem.

Google måste inte visa bilder i sina sökresultat. Om man söker efter tex "naked girls", så kan de visa länkar till sidor där det står texten "naked girls", och så får porrsurfaren klicka sig in på länkarna och hoppas på det bästa, både vad gäller bilder och datavirus.
Men Google vill tydligen hjälpa porrsurfaren, och ger därför en försmak av bilderna på varje sida, som tex om man googlar "woman having sex with dog" och kollar på Bilder (Varning för obehagliga bilder!). Och det tycker jag Google ska sluta med.

Dessutom indexerar Google bilder på ett liknande sätt som text indexeras, alltså deras robotar sparar bilder som de hittar på internet på deras server, under sina regelbundna genomsökningar av internet. Och sen när någon klickar på en bild och söker efter liknande bilder på Google, då söker Google igenom sina index efter liknande bilder, ungefär som de söker igenom sina index efter ord som man googlar. Det är lättare för Google att göra så än att behöva gå in på alla internetsidor i världen och söka efter text och bilder varje gång någon googlar något.
Och indexering av bilder tycker jag Google ska sluta med också, iallafall sluta göra det utan att ha fått tillstånd att göra det av de som är på bilderna.

Och hur tänker du egentligen när du skriver att "det är ingen annans fel än hennes egen att bilderna ens existerar och finns lagrade på ställen där andra kan komma åt dem och att de till sist läcktes"?
Någon annan än hon har ju uppenbarligen gjort något som är fel, bla Google som visar och kanske också sparar/indexerar dessa bilder på sina servrar. Google är ju därmed brottslingen, och därför blir det fel att lägga hela skulden på den som av misstag har råkat läcka sina bilder.
Senast redigerad av eoku 2021-10-26 kl. 19:26.
2021-10-26, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Jag klickade på länken därför att jag var nyfiken. Att ta en massa bilder på uppfläkt fitta+röv är trashigt beteende oavsett. Fina sensuella nakenbilder ser jag inget fel eller konstigt med, men närbilder på ett öppnat rövhål är ju rena studien i mänskligt förfall.

Vet inte hur gammal hon är på de här bilderna, men hon har ju inte fyllt 24 än. Hon skulle ju kunna ha varit sexuellt naiv och oerfaren och tyckte att det är skamligt så hon kastar sig ut i allt möjligt sexuellt. Unga människor kan ibland få för sig att för att bli vuxen så måste jag ha haft sex eller precis vad som helst för att de känner sig som barn, och skäms lite för det. De döljer sitt barn bakom en mask.

Riktigt fina sofistikerade nakenbilder är alltid trevligt däremot.
2021-10-26, 20:22
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Vet inte hur gammal hon är på de här bilderna, men hon har ju inte fyllt 24 än. Hon skulle ju kunna ha varit sexuellt naiv och oerfaren och tyckte att det är skamligt så hon kastar sig ut i allt möjligt sexuellt. Unga människor kan ibland få för sig att för att bli vuxen så måste jag ha haft sex eller precis vad som helst för att de känner sig som barn, och skäms lite för det. De döljer sitt barn bakom en mask.

Riktigt fina sofistikerade nakenbilder är alltid trevligt däremot.

Jaha, jag trodde hon var närmare 30 än så. Har absolut inget emot fina sensuella nakenbilder. Men tycker det är lite äckligt med unga kvinnor som misshandlar kroppen på ett sånt där vulgärt sätt. Tycker inte sex och nakenhet tvunget måste vara som i en hårdporrfilm även om nu året är 2021. Den typen av frigjordhet är knappast bra för någon, bara nedbrytande.
2021-10-26, 20:24
Medlem
Secs avatar
Vad är det för jävla fel på folk. Är det så farligt att ta lite bilder på sig själv? Helt normala bilder och att hålla på att håna detta är så sjukt. Antar att ni som gör det är några bittra jävlar som aldrig fått skickat såna här bilder till sig nån gång. Detta är fan inte ens en grej att göra en nyhet av.
2021-10-26, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Jaha, jag trodde hon var närmare 30 än så. Har absolut inget emot fina sensuella nakenbilder. Men tycker det är lite äckligt med unga kvinnor som misshandlar kroppen på ett sånt där vulgärt sätt. Tycker inte sex och nakenhet tvunget måste vara som i en hårdporrfilm även om nu året är 2021. Den typen av frigjordhet är knappast bra för någon, bara nedbrytande.

Nä precis, det var ju inga fina bilder alls. Det var som om var en robot på bilderna. Inget uttryck alls egentligen. Och det är därifrån jag får min tanke att hon vid tillfället var väldigt naiv vad sexualitet är. Hon har ingen aning om vad som kan vara frestande för män. Jag har svårt att tro att hon själv ville att bilderna skulle hårdporriga.

Det som kan komma ut positivt ur detta är väl att det tas en diskussion om såna här bilder med föräldrar till både pojkar och flickor. Och det måste vara en pågående diskussion där man är öppen för barnens tankar och inte bara talar om för dem vad de ska tänka och tycka. Det handlar ju mer om att vara eftertänksam när man gör nåogt. Vad kan detta leda till?

Och vad det kan leda till, ligger ju väldigt mycket på Zara nu. Hoppas att hon inte mår allt för dåligt, men samtidigt är det bra om hon mår dålig. Att vara känslokall nu är inte bra alls. Hon måste få kontakt med sina egna känslor.
2021-10-26, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sec
Vad är det för jävla fel på folk. Är det så farligt att ta lite bilder på sig själv? Helt normala bilder och att hålla på att håna detta är så sjukt. Antar att ni som gör det är några bittra jävlar som aldrig fått skickat såna här bilder till sig nån gång. Detta är fan inte ens en grej att göra en nyhet av.

Det är fullständigt sant. Det är ingen nyhet alls. De som hoppas att hennes karriär är över nu är nog lite bittra typer. På vilket sätt skulle någons liv bli bättre av det? Nu är ju hon för känd för att detta skulle förhindra hennes karriär.
2021-10-26, 20:36
Hoppas några jurister går ihop och stämmer Apple för deras oerhört bristfälliga säkerhet. Zara borde kunna klämma åt dem på en väldans massa pengar. Jag tror inte man skänker bort sina bilder till Apple till deras fria förfogande för att låta hackare eller de som arbetar med molntjänsterna att stjäla. Sina egna bilder bör man ha fullkomliga rättigheter till.
2021-10-26, 20:56
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Google måste inte visa bilder i sina sökresultat. Om man söker efter tex "naked girls", så kan de visa länkar till sidor där det står texten "naked girls", och så får porrsurfaren klicka sig in på länkarna och hoppas på det bästa, både vad gäller bilder och datavirus.
Men Google vill tydligen hjälpa porrsurfaren, och ger därför en försmak av bilderna på varje sida, som tex om man googlar "woman having sex with dog" och kollar på Bilder (Varning för obehagliga bilder!). Och det tycker jag Google ska sluta med.

Dessutom indexerar Google bilder på ett liknande sätt som text indexeras, alltså deras robotar sparar bilder som de hittar på internet på deras server, under sina regelbundna genomsökningar av internet. Och sen när någon klickar på en bild och söker efter liknande bilder på Google, då söker Google igenom sina index efter liknande bilder, ungefär som de söker igenom sina index efter ord som man googlar. Det är lättare för Google att göra så än att behöva gå in på alla internetsidor i världen och söka efter text och bilder varje gång någon googlar något.
Och indexering av bilder tycker jag Google ska sluta med också, iallafall sluta göra det utan att ha fått tillstånd att göra det av de som är på bilderna.

Och hur tänker du egentligen när du skriver att "det är ingen annans fel än hennes egen att bilderna ens existerar och finns lagrade på ställen där andra kan komma åt dem och att de till sist läcktes"?
Någon annan än hon har ju uppenbarligen gjort något som är fel, bla Google som visar och kanske också sparar/indexerar dessa bilder på sina servrar. Google är ju därmed brottslingen, och därför blir det fel att lägga hela skulden på den som av misstag har råkat läcka sina bilder.

Tja, är det google som tvingade henne att knäppa nakenbilder på sig själv och ladda upp dem på molntjänst? Nej. Var det google som tog sig in på hennes mobil/molntjänst för att sen läcka hennes bilder? Nej. Var det Zara som knäppte bilderna av egen vilja? Jo. Var det Zara som lagrade dessa bilder på telefonen? Jo. Var det Zara som laddade upp bilderna till en molntjänst? Jo. Hur svårt ska det vara? Vill hon inte riskera att hennes nakenbilder kom ut till public, så var det hennes ansvar att åtminstone lagra bilderna lokalt på sin enhet, och inte på en molntjänst där någon annan kan ta sig in.

Du är fan den naivaste personen på planeten. Inse att människor inte är saints. Verkligheten fungerar inte som så att människor inte gör något som är aja baja. Jo, det är någon annan som läckte bilderna men det är ändå trots allt Zaras förbannade ansvar att h*n som läckte bilderna inte ens skulle fått tillgång till dem från första början.

Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
Hoppas några jurister går ihop och stämmer Apple för deras oerhört bristfälliga säkerhet. Zara borde kunna klämma åt dem på en väldans massa pengar. Jag tror inte man skänker bort sina bilder till Apple till deras fria förfogande för att låta hackare eller de som arbetar med molntjänsterna att stjäla. Sina egna bilder bör man ha fullkomliga rättigheter till.

Hon använder inte någon av Apples mobiler, och därmed använder hon med högst sannolikhet inte Apples molntjänst. Hon använder nån kinesmobil och troligen googles molntjänst.

Du tror inte företag friskriver sig från all ansvar och eventuell skada deras användare kan få av att använda tjänsten i användaravtalet som alla måste acceptera för att kunna använda skiten?
Senast redigerad av C0w 2021-10-26 kl. 20:59.
2021-10-26, 21:16
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
Apple äger inte Google. Idiot.
2021-10-26, 21:21
Medlem
Skönt att man slipper skaka hand med folk nu för tiden.
2021-10-26, 21:46
Medlem
3dls avatar
Jahapp då har man sett skådat ner i Zara Larssons tjocktarm, intressant. Är det ny musik på g?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in