2021-10-26, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoHope2020
Ja hon var det, men flög säkerligen hem ASAP

https://vm.tiktok.com/ZM8fhh3Rb/

hur sitter hon?? med en handduk över sig?
Citera
2021-10-26, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Jag tycker inte att Einar fick vad han förtjänade, ett långt straff kanske. Einar verkar inte unik, det enda som skiljer honom från andra gangsterrappare var att Einar var vit och icke muslim, vilket absolut inte innebar att han var bättre eller sämre.
Einar kan väl lika gärna var den som goade Dumle och Adel dagen innan? Dumle eller Adel kanske fick redan på det och goade Einar tillbaka dagen efter då Einar blev skjuten?
Einar verkar ha fått leda in unga i brott väldigt länge, kanske 100 gånger fler om man jämför med Fosmo och Möller som fick långa straff.
Alltså jag vet inte utan reflerkterar bara över publik information.

Det är inte omöjligt men såklart inte heller speciellt troligt. För det första är det inte ens belagt att det var någon utomstående som sköt på någon dagen innan medan det i Einars fall av förklarliga skäl är säkert att en skjutning ägt rum, för det andra så har Dumle(som dessutom är medlem i "Dödspatrullen") tidigare visat sig vara totalt skrupellös(grov gruppvåldtäkt) och dessutom har han troligtvis goat minst en person tidigare(hur många människor i Sverige tror du det är som "råkat" vara på plats när två personer oberoende av varandra skjuts ihjäl utanför portar?).

Media glorifierar ju gangsterrap i allmänhet och inte bara Einar även om han var en av de större på scenen. Yasin har ju också fått priser, uppmärksammade samarbeten med artister inom kulturseliten osv. Min poäng är att dylika figurer tillåts hållas i allmänhet.
Citera
2021-10-26, 16:42
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
hur sitter hon?? med en handduk över sig?
Det är en filt om du inte kan se det.
Fel sak att lägga fokus på dock, ta det i skvallertråden om du verkligen vill diskutera kring hur hon sitter.
Citera
2021-10-26, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Det är inte omöjligt men såklart inte heller speciellt troligt. För det första är det inte ens belagt att det var någon utomstående som sköt på någon dagen innan medan det i Einars fall av förklarliga skäl är säkert att en skjutning ägt rum, för det andra så har Dumle(som dessutom är medlem i "Dödspatrullen") tidigare visat sig vara totalt skrupellös(grov gruppvåldtäkt) och dessutom har han troligtvis goat minst en person tidigare(hur många människor i Sverige tror du det är som "råkat" vara på plats när två personer oberoende av varandra skjuts ihjäl utanför portar?).

Media glorifierar ju gangsterrap i allmänhet och inte bara Einar även om han var en av de större på scenen. Yasin har ju också fått priser, uppmärksammade samarbeten med artister inom kulturseliten osv. Min poäng är att dylika figurer tillåts hållas i allmänhet.

2 mördare 2 gun mot 3 pers o de går bara på en säger allt!
Citera
2021-10-26, 16:45
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
TwoThousand har ju redan bekräftat sin fakta, via hänvisningar till en ”hemlig källa” 😏 Vad mer kan man behöva av denna pajas? 🤣🤷🏼‍♂️

Talar för mycket likt Haval i sina låtar, Likt Yasin bland sina vänner.

Lika mycket som Einar på rapp låtar innan blir tagen helt oförberedd omgiven utav konspiratörer.

Vet inte vad det är med pajas folk som dig och dessa studio gangsters som söker uppmärksamhet när berättar hela händelseförloppen över internet och låtar för alla att ta del utav.
Citera
2021-10-26, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Kan någon insatt lista alla de rappare som är involverade i grovt organiserad brottslighet?

Jag har nedan listat ett gäng rappare som jag hittat på Spotify. Ni som är insatta i vilka dessa figurer är, kan ni nämna vilka konstellationer de tillhör, ev brott de är dömda för tidigare etc. Jag lyssnar inte på svensk hiphop, men förstått att det är rena ankdammen i Sthlm kring en rad sk svenska rapartister. Ni som har god insikt, fyll på info kring nedan nämnda artister och fyll gärna på om jag missat någon artist som har gängtillhörighet.

VCBarre
Haval
Adaam
Dumle
Adel
Manny Flaco
Sinan
Macky
1.Cuz
Greekazo
Ramme
E4:an
Z.E
Dumle
Biggie Juke
Dree Low
P.J
Thrife
Nigma
P.J
Brookz
Robbz
Owen
J.B ( Jaffar Byn )
Matte Caliste
Jr4 Silver
Jiggz
Denz
Blizzy
Simon Superti
Abidaz
Yasin
Akey

Du har sneat mannen håll dig till gbgs undre värld. Ramme är ett persiskt A-barn som knappt får rappa för sina föräldrar, Nigma har poppat benz en gång, Robbz och Brookz har inte ens rökt hasch, Matte Caliste är en svensk producent som va aktiv för ett decennium sen senast, Jiggz är bara deprimerad och Blizzy har skärpt till sig rejält. Kan du åtminstone ta reda på lite fakta innan du gör en lista på random namn? Det är som att lägga pippi långstrump och michelingubben i samma kategori…
Citera
2021-10-26, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jussom
Blir påskjutna dagen före,utan varken västar eller vapen dagen efter?
Skotten dagen före är garanterat hittepå att man ska tro att även de är jagade…
Exakt vad jag tror också.
Citera
2021-10-26, 16:53
Medlem
Bebblischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Nja, läs igen, alla tre hängde dagen innan men vid 22-tiden på kvällen blir ”delar av sällskapet” beskjutna i Sätra, dvs Adel och Dumle.

Dessutom tornar allianserna upp sig lite; Einár med DP, HH (nåja dom som inte sålde honom), BMC och Västerås mot Shottaz/FLG/Vårby.

Otroligt att BMC viker ner sig mot Vårby, skulle inte Vårby mörda BMC-ledaren framför hans barn?

Har Vårby beef med BMC? Om du pratar om det planerade mordet på barnkalaset så var det bara (som jag har förstått det) några lösa grabbar från Sätra som var GM.
Citera
2021-10-26, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Håller med dig. "Bror" används ju i var och varannan mening i dessa kretsar, utan att för den delen syfta till någon biologisk bror. Att det skulle vara riktat mot Dara är än så länge bara ett rykte baserat på låttexten som jag har lagt i sammanfattningen på sida 409. Hittills finns inget konkret på det spåret.

Tack! Bra att få detta konstaterat, av någon med koll.
Citera
2021-10-26, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Han la upp en story igår på sig själv och Einar. Finns kvar än så länge. Behöver iof inte betyda ett skit i dessa kretsar.

Visste Euroo att kidnappning av Einar skulle ske? Han satt utanför och vakta men framkom det om han hade koll på vad som skulle hända?

Jo har sett Euros story som han la ut efter att ha blivit väldigt attackerad under sitt live tillsammans med Guleed. Jag tror inte han är direkt inblandad men han verkar mer glad än ledsen. Får rätt falska vibbar av honom. Vilket förstås är subjektiv och inte hårda fakta. Tror han smajlade mot Einar då han onekligen kunde hjälpa en ny rappares karriär men aldrig gillade honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy

Han var tvungen att "hämnas" för kidnappningen på något sätt. Antingen för att han själv ville markera, eller för att andra i hans närhet pushade honom till att markera mot Vårbynätverket.
Men eftersom han inte är någon riktig gangster så kunde han inte hämnas genom våld utan allt han kunde göra var att lägga in dissar i musiken. Det är min uppfattning iallafall.

Du tror inte Nisse var medveten om vilka han hade med att göra, deras våldskapacitet och hur lätt dom skulle ta illa vid sig om nu Nisse vågade sig på detta? Inkl. att nisse visste om deras breda kontaktnät och var medveten om hur dissar kunde slå.tillbaka mot honom själv senare...

Snälla sluta dumförklara grabben bara för du känner medlidande.

Du bör avstå från tycka då det uppenbarligen inte går så bra för dig att föreställa dig hur saker och ting funkade i Nisses värld. Du förpassas härmed som civilanställd tjänsteman i mord utedningen på NG. Vanligen respektera detta. Lägg ner tiden på sammanfatta dagens inlägg istället. Låt mordutredarna i tråden sköta detta nu.

Det sista Nisse ville initiera var en konflikt med Vårby, speciellt om du nu tillskriver han dom egenskaperna som du nu gör. Det blir motstridiga uppgifter från hjärnkontoret som tycks falla dig förbi.

Ena stunden är han inte man att ta sig an nätverket, i den andra stunden ska han förlöjliga dom och väcka deras vrede och det genom musik som hörs i vida världen 😂😂😂😂😂 Man saknar ord för din genialitet.
Citera
Medlem
Nej, nog på lallandet.

Vad vet vi egentligen?

1. Einar, Adel & Dumle kliver ut från cykelförrådet och blir beskjutna. Adel och Dumle springer åt annat håll än Nisse som springer mot porten. Ytterligare skott avfyras under jakten. Väl vid porten har skyttarna kommit ikapp Nisse, där han sedan avrättas med 1 skott i huvudet (sköts han även i bröstet samtidigt, eller är dessa skott som träffat under flykten?!). Gärningsmännen ska sedan ha stått över Einar och tagit ett kort/en film, troligtvis för att bekräfta dödskontraktet, enligt vittnen.

2. Vittnen beskriver 2 män, ca 170cm långa och mörkt klädda, springandes från brottsplatsen.

Vad är den mest troliga flyktvägen?

Blev Adel & Dumle beskjutna också, men GM valde att endast släcka Einar pga flyktvägen?

Om Adel/Dumle har GOAt Einar, vad har de att tjäna på det? Med tanke på att Dumle precis startat sin ”rappkarriär” vore det väldigt dumt att döda sin levande reklam (aka Einar), känns detta inte jättetroligt, men vad vet jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in