2021-10-26, 14:24
Medlem
Förlikning i den här gamla storyn: Vem vann.

Knappast EBT eller EB.

Tydliga förlorare:
EBT, Kd, L

Vinnare: M, Sd, S, Mp, V, C

Förlikningen skapar problem för L och Kd, här visas hur en partiledare genomdriver lagändringar utan nytta för medborgarna i syfte att kunna lura och bedra pensionärer, arvingar och andra seg-hjärnor på fastigheter samt hur de sedan försöker utnyttja lagändringen för egen vinst.

Detta innebär att Kd:s och L:s politiska motståndare fortfarande kan bruka ärendet till att störa i Kds äldre väljarkår samtidigt som opinionen pekar mot <5% mot 4%. Det är nog ingen överdrift att påpeka att EBT ser ut som en katastrof för Kd, predika trygghet, kristlig omtanke och välmående för äldre med den bakgrunden.

Nej, detta är inte ett vinnande ärende för EBT och Kd. Fortfarande förvånad över att hon inte gjort avbön men antar att markens förväntade värdeökning på 4-10 millar löste den frågan enkelt.

2. Nu är det färdigflashbackat!
2021-10-26, 16:30
Bannlyst
Är rätt uppenbart att båda parter både har vunnit och förlorat på den här affären och att den hanterats klantigt från bägge håll. Att hävda något annat är bara att se på affären lika svart och vitt som medan den pågick.

I alla händelser är den avslutad nu och det är dags att gå vidare med era "liv".
Senast redigerad av Krmkr 2021-10-26 kl. 16:57.
2021-10-26, 23:44
Medlem
Det var ju gubben som begärde att lägga ner, har du missat det?

Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
Tror tvärsom, Ebba kände på sig att hon skulle förlora. Det var nog hon som gav upp.
Inte en chans att hon skulle gått med på eftergifter annars. Ebba, och hennes anhang, är förlorarna i detta debacel.
2021-10-27, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Är rätt uppenbart att båda parter både har vunnit och förlorat på den här affären och att den hanterats klantigt från bägge håll. Att hävda något annat är bara att se på affären lika svart och vitt som medan den pågick.

I alla händelser är den avslutad nu och det är dags att gå vidare med era "liv".

Vad har Esbjörn vunnit? Samma pris som från början - arvoden till pedofilen och de riktiga advokaterna. Detta tramset hade kunnat undvikas från början om inte pedofilen kommit in och kluddat…

När det gäller Ebba så fick hon huset till ursprungspriset, dock med extrakostnader för ombud och förtalsgrejjen. Hennes parti har dock förlorat på historien, men den lär glömmas bort innan valet…
2021-10-27, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Håller inte med hen du citerar!
Helt klart är Ebba Busch den största förloraren, allt annat är trams, åkt fast för förtal, åkt på skadestånd, tordes inte låta husaffären gå till domstol utan fegade ur två veckor innan rättegång.
Alla som ser en vinnare i Ebba Busch måste endera tillhöra KD eller tillhöra Livets Ord, så enkelt är det!
Ur en rent juridisk synvinkel, och om man bara tittar på tvistemålet ifråga, är det svårt att se EB som förlorare i tvisten. Att hon gick med på en förlikning innebär rent konkret att hon får stå för sina egna rättegångskostnader och att hon fått gå med på en till omfattningen okänd (men tids- och platsbegränsad) rätt för EBT att vistas på fastigheten. Det skall ställas mot risken att förlora och/eller risken för att det hade överklagats med därpå följande tidsfördröjning. Vad EBT har vunnit är den omtalade rätten att vistas på fastigheten, i övrigt står han sämre än innan stämningen i form av hans rättegångskostnader. Att få det till att EBT skulle vunnit tvisten är ur en strikt juridisk mening svårt att hålla med om.

Det är knappast en korrekt beskrivning att hon ”fegade ur”. Hon hade inte kunnat få ut mycket mer av att låta processen fortsätta. Om någon ”fegat ut” är det väl i så fall EBT som ju helt frångått sin ursprungliga talan. Jag skriver ”fegat ut” med citattecken, för det är helt klart det bästa beslut som EBT fattat sedan tvisten hamnade i domstolen. Med stor sannolikhet hade han förlorat tvisten och tvingats stå för även EB’s rättegångskostnader, vilket han nu slipper (hade han och hans ombud haft en annan uppfattning så hade de rimligen inte ingått en förlikning så nära inpå rättegången).

I ett större perspektiv än det rent juridiska så får man väl ändå säga att båda sidor förlorat. De enda vinnarna jag kan se är EB’s ombud och EBT’s senaste ombud. JB må komma ur det hela med en ekonomisk vinst men på bekostnad av en hel del dålig publicitet. EB fick ett strafföreläggande mot sig, och tillhörande dålig publicitet. EBT har förlorat pengar och möjligen också vänner (om de nu faktiskt är sura över försäljningen).
2021-10-27, 09:15
Medlem
WestleyRichardss avatar
Över 40 tusen inlägg i tråden och nu så tillkommer det inlägg av knäppskallar som inte vet att EB och EBT är samma person i tråden.

EB = Ebba Busch
EBT = Ebba Busch Thor

Esb = Esbjörn

Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Förlikning i den här gamla storyn: Vem vann.

Knappast EBT eller EB.

2. Nu är det färdigflashbackat!

Håll gärna ditt löfte att det är färdigflashbackat då du har noll koll på ämnena som du skriver om.
2021-10-27, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cjh
Ur en rent juridisk synvinkel, och om man bara tittar på tvistemålet ifråga, är det svårt att se EB som förlorare i tvisten. Att hon gick med på en förlikning innebär rent konkret att hon får stå för sina egna rättegångskostnader och att hon fått gå med på en till omfattningen okänd (men tids- och platsbegränsad) rätt för EBT att vistas på fastigheten. Det skall ställas mot risken att förlora och/eller risken för att det hade överklagats med därpå följande tidsfördröjning. Vad EBT har vunnit är den omtalade rätten att vistas på fastigheten, i övrigt står han sämre än innan stämningen i form av hans rättegångskostnader. Att få det till att EBT skulle vunnit tvisten är ur en strikt juridisk mening svårt att hålla med om.

Det är knappast en korrekt beskrivning att hon ”fegade ur”. Hon hade inte kunnat få ut mycket mer av att låta processen fortsätta. Om någon ”fegat ut” är det väl i så fall EBT som ju helt frångått sin ursprungliga talan. Jag skriver ”fegat ut” med citattecken, för det är helt klart det bästa beslut som EBT fattat sedan tvisten hamnade i domstolen. Med stor sannolikhet hade han förlorat tvisten och tvingats stå för även EB’s rättegångskostnader, vilket han nu slipper (hade han och hans ombud haft en annan uppfattning så hade de rimligen inte ingått en förlikning så nära inpå rättegången).

I ett större perspektiv än det rent juridiska så får man väl ändå säga att båda sidor förlorat. De enda vinnarna jag kan se är EB’s ombud och EBT’s senaste ombud. JB må komma ur det hela med en ekonomisk vinst men på bekostnad av en hel del dålig publicitet. EB fick ett strafföreläggande mot sig, och tillhörande dålig publicitet. EBT har förlorat pengar och möjligen också vänner (om de nu faktiskt är sura över försäljningen).
Ebba Busch har ju på inget vis fått ett bokslut på den här farsen ännu, det kommer väl som tidigast efter nästa val när väljarna har fått säga sitt. Och med tanke på svensk politiks förfall generellt så kommer detta mest troligt bli den smutsigaste valrörelsen någonsin. Jag gissar på att Ebba Busch kommer få klä skott för både sin kriminalitet men även hennes åldringsrån från sina meningsmotståndare. Det är ju först efter det som vi kommer att få ett kvitto över hur detta har påverkat KD som parti också.

Jag ser nog som alla inblandade som förlorare, utom möjligtvis själva huset och grannarna.
Esbjörn ville inte sälja utan tvingades att göra det, visst att han får viss besöksrätt men vad är det i de stora hela.
Ebba Busch är dömd kriminell, hon har fått en sjukt långdragen tvist som tyngt henne och tagit fokus från hennes uppdrag. Hon fick betala extra för advokater mm. Dessutom tvingas hon ha en grinig gubbe på tomten.
2021-10-27, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Ebba Busch har ju på inget vis fått ett bokslut på den här farsen ännu, det kommer väl som tidigast efter nästa val när väljarna har fått säga sitt. Och med tanke på svensk politiks förfall generellt så kommer detta mest troligt bli den smutsigaste valrörelsen någonsin. Jag gissar på att Ebba Busch kommer få klä skott för både sin kriminalitet men även hennes åldringsrån från sina meningsmotståndare. Det är ju först efter det som vi kommer att få ett kvitto över hur detta har påverkat KD som parti också.

Jag ser nog som alla inblandade som förlorare, utom möjligtvis själva huset och grannarna.
Esbjörn ville inte sälja utan tvingades att göra det, visst att han får viss besöksrätt men vad är det i de stora hela.
Ebba Busch är dömd kriminell, hon har fått en sjukt långdragen tvist som tyngt henne och tagit fokus från hennes uppdrag. Hon fick betala extra för advokater mm. Dessutom tvingas hon ha en grinig gubbe på tomten.
Det finns uppenbarligen inga politiker som har förfallit lika djupt som du eftersom det är ytterst få som ens har kommenterat tvisten. Jag tror dessutom att de flesta som röstar gör det utifrån vad de tycker om partiernas politik, det är förmodligen du och ett tiotal andra i landet som röstar baserat på rena fantasier om åldringsrån eller att man är kriminell för att man kallat en dömd sexualförbrytare för dömd sexualförbrytare.
2021-10-27, 16:08
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wulfric
Vad har Esbjörn vunnit? Samma pris som från början - arvoden till pedofilen och de riktiga advokaterna. Detta tramset hade kunnat undvikas från början om inte pedofilen kommit in och kluddat…

När det gäller Ebba så fick hon huset till ursprungspriset, dock med extrakostnader för ombud och förtalsgrejjen. Hennes parti har dock förlorat på historien, men den lär glömmas bort innan valet…

Esbjörn har ju glädjen att ha vunnit 1 eller kanske 2 två psykundersökningar som syftade till att han skulle omyndigförklaras.
Nu är det klargjort att han är inte oberäknelig på något sätt. Grattis Esbjörn och glöm nu inte bort generalfullmakten.
2021-10-27, 16:16
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz

Jag ser inga vinnare, men nu kan de i alla fall få ett avslut och gå vidare.
Hade helst velat se en rättegång, hade bespetsat mig på den, väldigt länge.
Nu är det ju förstås, inte deras uppgift att hålla mig nöjd.
2021-10-27, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det finns uppenbarligen inga politiker som har förfallit lika djupt som du eftersom det är ytterst få som ens har kommenterat tvisten. Jag tror dessutom att de flesta som röstar gör det utifrån vad de tycker om partiernas politik, det är förmodligen du och ett tiotal andra i landet som röstar baserat på rena fantasier om åldringsrån eller att man är kriminell för att man kallat en dömd sexualförbrytare för dömd sexualförbrytare.
Fast nu får du bestämma dig. Utgår vi människor ifrån vad folk gjort tidigare i helt andra ärenden när vi bedömer deras aktuella insatser, eller inte? Vad vi kan konstatera är att både Ebba och Binninge är dömda för brott med flera års fängelse i straffskalan. Skillnaden är att vi kan vara säkra på att Ebba begått sitt brott eftersom bevisningen är vattentät och att hon erkänt det.

Jag inser att det här kan vara svårt för en helgjuten livets ord-sekteristisk KDare som du själv att smälta, men även ni måste väl inse att ni inte innehar hela sanningen alltid - även om ni ser er som guds ombud?
2021-10-27, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Jag ser inga vinnare, men nu kan de i alla fall få ett avslut och gå vidare.
Hade helst velat se en rättegång, hade bespetsat mig på den, väldigt länge.
Nu är det ju förstås, inte deras uppgift att hålla mig nöjd.
Ebba ska nog känna sig väldigt nöjd över att det inte blev någon rättegång, även om det kostade henne några hundra tusen att slippa den. Det hade sannolikt inte varit så roligt att få hela sin byk i affären avslöjad inför öppen ridå, mitt i valåret. Ett av de få långsiktigt smarta drag som hon gjort gentemot Esbjörn, var att hon duckade för denna nesa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in