Citat:
Ursprungligen postat av
Jinxxedetta
Jag är 35+ och lyssnade på Einar, gjorde grymma samarbeten sista åren och killen var grymt begåvad på det han gjorde. Att han är svensk rappare var en fräsch fläkt bland alla Ahmed, Mustafa, Mohammed- rappare som tyvärr också verkar vara de våldsdrivande. Pengakåta första/andragenerationensinvandrare som vuxit upp i ett land som gett dem tak över huvudet, mat på bordet, kläder och gratis skolgång och många förutsättningar de inte skulle fått i något annat land. Men man vill ha mer. Så att Einar var svensk väckte säkert avundsjuka… och förmodligen bäddade hans svenskhet (ursprung/namn/utseende) mycket av hans framgång också, vilket Yasin och grabbarna aldrig kommer åt.
Jag har ingen aning om vilket våldskapital Einar satt på. Vet inte om han backat skjutningar osv. Det jag vet är att han var bäst, på sin musik. Och oavsett vad han levde för liv så är det tragiskt att vi inte får mer Einar-musik här i landet lagom. En stor förlust. Och jag hoppas man lägger grymt med resurser på att klara upp detta brottet, för detta är inget dussinmord. Utan de klippte en kille av folket.
En kille av folket? Einar bröt på svenska, umgicks med kriminella invandrare och glorifierade brott, våld och droger i sina låtar och musikvideos. Han romantiserade dekadens för svenska ungdomar.
Han var nyligen med i en incident där någon blev knivhuggen på en restaurang.
Han var nyligen även med i ett bråk där snuten kom och Einar försökte ta en polis vapen, vilket resulterade i att han blev skjuten med elpistol.
En kille av folket? Jo, tjena..