Citat:
Ursprungligen postat av
MrBarnaby
Mordet på OP var sannolikt utfört impulsmässigt, som kvinnan bekriver mannen i butiken (100% säker på att det var SE sa hon, efter att sett bilderna i Expressen) verkar han snabbt bytt sinnesstämning, speciellt när mordet fördes på tal. Humörsvängningen kan vara ytterligare ett indicium som gör att SE hamnar på 96-97, i min bok.
Snälla nån - en människa reagerar, och det är ett indicium på något...
Vi har alla varit med om hur människor kan reagera på sätt som vi inte har förväntat oss, utan att det egentligen betyder så mycket.
Det hade lika gärna kunnat vara tvärtom.
Citat:
<Ålandskvinna> "Jag nämnde att Palme var död", han tände en cigarett och sade, "vi skall alla dö någon gång."
Det senare hade också passat bra med kallblodigheten runt brottet med olika joggingturer och att sedan gå tillbaka till jobbet för en kaffe.
Man kan riktigt se hur det såg ut i hemmet.
Citat:
- Hej Stig, hur var det på jobbet? - Ah, samma samma - slit och släp. Du gumman, var ställde du propplösaren. Jag tror överarbetet har orsakat stopp i badkaret. Jag måste förresten åka till Sydafrika på måndag. Du vet hur det är, Skandias grafiker behövs överallt. Och är det något kvar av middagen? Jag ska värma den och ta mig en whisky.
I det andra fallet hade han varit en notorisk lönnmördare som inte reagerade inför ytterligare ett jobb.
Poängen är att det verkar som att det för vissa inte spelar någon roll vad Stig Engström har för sig i verkligheten, för allt är eller kan bli misstänkt.
Blir det inte väldigt konstigt att försöka bevisa ett fall på ett sådant sätt? Ja menar, vi är väl inte i CCCP eller Nazityskland?