Citat:
Ursprungligen postat av
barkie
Vad märkligt att smittan stannar upp och väntar när vaccineringarna accelererar. Vilket snällt virus!
Ja, visst är det vänligt. En annan faktor skulle kunna vara att 50 % av Vietnams befolkning har hunnit få första dosen, vilket bör ge avtryck på antalet dödsfall.
Citat:
Ursprungligen postat av
barkie
Med tanke på att det sprids duktigt fortfarande i länder med 50-60-70-80% och är såpass farligt smittsamt (delta) så kvarstår ändå fakta:
Varför är det så lugnt i Vietnam och Sydafrika? Visst, viruset är till viss del sösongsbundet men inte alls som influensan.
Det har visat sig sprida sig väl i tropiskt klimat också, så ännu ett resonemang som faller.
Viruset sprids förvisso i tropiskt klimat, men sprids det lika bra som i Europa?
Citat:
Ursprungligen postat av
barkie
Varför sprids smittan mest där vaccinationen är som högst?
Återigen: orsak och verkan. Dom länder som har drabbats hårdast är också mest ivriga att vaccinera snabbt.
Citat:
Ursprungligen postat av
barkie
Hänvisar till studien från Harvard där bland annat de mest vaccinerade staterna i USA har mest smitta. Även London och Israel är med bland många andra.
Genombrottsinfektion?
Sure, då erkänner du indirekt att det där jävla vaccinet är helt värdelöst.
Jag önskar att vaccinerna hade varit bättre. I synnerhet önskar jag att vaccinerna hade varit bättre på att stoppa spridning. Men vaccinerna är uppenbart inte värdelösa.
Citat:
Ursprungligen postat av
barkie
Ovaccinerade som sprider smitta till övriga 90% på dessa ställen? Give me a break. Inte ens vetenskapligt möjligt.
Var det där ett försök att tillskriva mig åsikten att det enbart är ovaccinerade som sprider smitta till övriga befolkningen?