2021-10-25, 21:05
Medlem
4-4-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Jag tror inte Nils hade haft någon chans vilken väg han än tog. Hade han sprungit mot gatan så hade skotten tagit i honom förr eller senare i varje fall och Nils hade fallit mot marken och blivit avrättad där i stället. Sedan torde gatan vara ett bättre alternativ än porten från det utgångsläget i min bild men i det stora hela så hade Nils förmodligen dött ändå.

Får ursäkta att jag är lite sent uppdaterad, men vad gjorde de i cykelrummet? Har det framkommit / bekräftats att de var där, Einar och hans två polare? Och hur kom du fram till var mördarna stod?
Citera
Medlem
trillians avatar
I videon som Dumle laddat upp så ser man vad som ser ut som en båt i bakgrunden. Man måste kolla frame för frame för att kunna se det. Det finns ett antal sådana restauranger längs Hammarby Kaj där de kan ha suttit. Pano Fresco, Taco bar etc.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Vad heter dumle på Instagram? Alltså jag tror att Dumle är the main planerare i dådet samt att Adel och @vcbarre har ett finger med i spelet! Vem är A d a m? Många namn som figurerar!
Detta är Dumles Instagram

https://instagram.com/dumlee163
Citera
2021-10-25, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toblemona
Den här artikeln har bild på JS. Om någon vet hur den trolige mördaren såg ut och vill jämföra? https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/jaffar-byn-jag-har-varit-pa-fler-begravningar-an-fodelsedagsfester/

Tror du på riktigt att Jaffar eller nån i hans position skulle ta på sig göra detta mord..

Gärningsmännen är garanterat 18år eller yngre, sen vem som beställt mordet är en annan femma…
Citera
2021-10-25, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
Det kan vara så att de såg två maskerade grabbar gå mot de med bestämda steg/springande och anade något. Då är det naturligt att Einar tänker jag springer in i porten och låser efter mig. Tänker rån/kidnappningen igen etc. Men det är bara det att de börjar skjuta och han träffas innan han kliver in.

Varför tog de inte nisse när han kom ut från lägenheten/porten och inväntande istället tills de kom ut från cykelrummet. Kan det vara så att man gav Adel o Dumle utrymme att fly mot gatan för inte väcka misstankar från vittnen.
Citera
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Det kan vara så att de såg två maskerade grabbar gå mot de med bestämda steg/springande och anade något. Då är det naturligt att Einar tänker jag springer in i porten och låser efter mig. Tänker rån/kidnappningen igen etc. Men det är bara det att de börjar skjuta och han träffas innan han kliver in.

Jag sitter och bollar med tanken på att gärningsmännen såg båda två men ändå lät dom löpa ovetande om ifall dom vore beväpnade eller skulle utgöra ett hot gentemot gärningsmännen..

Det är så överbevisat att dom som sprang och lämnade Einar var med på det.

Det var så överbevisat av Einar att dom lurade honom eller var med på planen.

Citat:
Ursprungligen postat av Superdry12
Tror du på riktigt att Jaffar eller nån i hans position skulle ta på sig göra detta mord..

Gärningsmännen är garanterat 18år eller yngre, sen vem som beställt mordet är en annan femma…

Gärningspersonen är dryg 19-27 år gammal mörk hudfärg nästan helt skallig med en slags mustasch tunn lång som fransmännen hade förr i tiden.

Så nej du hade fel.
Senast redigerad av TwoThousand 2021-10-25 kl. 21:09.
Citera
Medlem
Kändes som Einar började ta mer knark senaste och skriva sjukare texter. Hänga med fel folk. Vem har motiv att döda Einar? Någon som tror han dödat dennes bror såklart.
Citera
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intevetjag1337
Känns som att det kommer smattras snart… tror knappast att Nisse inte hade folk som backar hans rygg. Största rapparen vi hade såklart han har folk bakom sig.

På tur står Haval eventuellt Yasin. Dock sitter båda inne så vi lär vänta på vedergällning.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-4-2
Får ursäkta att jag är lite sent uppdaterad, men vad gjorde de i cykelrummet? Har det framkommit / bekräftats att de var där, Einar och hans två polare? Och hur kom du fram till var mördarna stod?
Det finns inget konkret som visar varför dom var i cykelrummet. Det är förhoppningsvis något vi får reda på om det leder till en FUP.

I detta tidiga skede kan man bara spekulera.
Jag tror att någon lurade honom dit, med tanke på att dessa två skyttar väntade utanför.
Citera
2021-10-25, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
I videon som Dumle laddat upp så ser man vad som ser ut som en båt i bakgrunden. Man måste kolla frame för frame för att kunna se det. Det finns ett antal sådana restauranger längs Hammarby Kaj där de kan ha suttit. Pano Fresco, Taco bar etc.

Var det filmat samma kväll som Einar sköts ihjäl?
Citera
2021-10-25, 21:08
Medlem
pukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
En riktig gangster ger aldrig ledtrådar, flashar inte, posar inte och har såklart inga sociala medier. Einars roll var mer en image att nå ut till folk och wear your heart on your sleeve vilket han var bäst i Sverige på, mest lyssningar och mest följare 2019 och ofta top 10 m.m.

Det som gör det extra hemskt att han som kid och den karaktär han spelade kunde leda till avrättning.
Citera
2021-10-25, 21:10
Medlem
Citat:

Mycket möjligt att det var så, sen hinner inte Einar tänka utan själva händelseförloppet går snabbt, och han är nog inte medveten om pistolen som riktas och skotten som träffar tror tyvärr hade han inte en chans att överleva så tragiskt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in