2021-10-25, 20:52
Medlem
Såg en Einar-video för några månader/veckor sedan och reagerade på att den är filmad i Hammarby Sjöstad. (När han sjunger på en rund brygga vid vattnet med hela Södermalm bakom) Den platsen ligger ju bara några meters promenad från det skyddade boendet där han sköts.
Citera
2021-10-25, 20:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Vad är det som får dig att nämna VC Barre?
Personligen tror jag det är Dumle som är den huvudsakliga gärningsmannen som styrt i alla trådar.

Själva gärningsmännen som skjutit Einar är uppenbart under 18, två springpojkar helt enkelt.

Ingen i varken Dumles eller Adels ålder är så dum och tar på sig uppdraget med tanke på deras ålder.

Men den där Barre var med Einar i Märsta bara en timme innan mordet enligt hans insta. Bör helt klart kollas upp av länsman
Citera
2021-10-25, 20:54
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1vargen
Hur menar du firat den?

Ifall du såg streamen från hans live video sändning så ser du att han är hyper glad att till och med tittare tycker sig aldrig sätt honom så glad.

Euro har nog ett finger med i spelet.
Citera
2021-10-25, 20:54
Medlem
Citat:
Personligen tror jag det är Dumle som är den huvudsakliga gärningsmannen som styrt i alla trådar.

Själva gärningsmännen som skjutit Einar är uppenbart under 18, två springpojkar helt enkelt.

Ingen i varken Dumles eller Adels ålder är så dum och tar på sig uppdraget med tanke på deras ålder.

Så du tror att Dumle visste vad som skulle hända? Dumle och Adel springer alltså ut mot gatan och Nisse springer mot porten han sprang mot sin egna död.. inte en chans att han hade hunnit öppna dörren och fly oskadd
Citera
2021-10-25, 20:55
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:

Så du tror Dumble är en infiltratör? Då hade Z.e, Adel m.fl varit indirekta bakom det här eller okej med det här också eftersom alla de festade och hängde ihop i sjöstaden.
Citera
2021-10-25, 20:56
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Så du tror att Dumle visste vad som skulle hända? Dumle och Adel springer alltså ut mot gatan och Nisse springer mot porten han sprang mot sin egna död.. inte en chans att han hade hunnit öppna dörren och fly oskadd
Ja, jag tror Dumle var väl medveten om den planerade skjutningen.

Men detta är i ett så tidigt skede så jag kan ha helt fel, men misstankarna finns minst sagt.
Citera
2021-10-25, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toblemona
Den här artikeln har bild på JS. Om någon vet hur den trolige mördaren såg ut och vill jämföra? https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/jaffar-byn-jag-har-varit-pa-fler-begravningar-an-fodelsedagsfester/

Jaffar å Farre är i Ghana.
Citera
2021-10-25, 20:59
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:
Varför sprang han mot porten han borde sprungit samma väg ut mot gatan som Adel och Dumle… han hade inte en chans att fly förutom att hinna in i porten innan skotten träffa honom :/ så tragiskt

Jag tror inte Nils hade haft någon chans vilken väg han än tog. Hade han sprungit mot gatan så hade skotten tagit i honom förr eller senare i varje fall och Nils hade fallit mot marken och blivit avrättad där i stället. Sedan torde gatan vara ett bättre alternativ än porten från det utgångsläget i min bild men i det stora hela så hade Nils förmodligen dött ändå.
Citera
2021-10-25, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Har för mig att det stod någonstans att beslutet togs dagen innan mordet.
väldigt skumt isf
Citera
2021-10-25, 21:00
Medlem
Citat:
Ja, jag tror Dumle var väl medveten om den planerade skjutningen.

Men detta är i ett så tidigt skede så jag kan ha helt fel, men misstankarna finns minst sagt.

Vad heter dumle på Instagram? Alltså jag tror att Dumle är the main planerare i dådet samt att Adel och @vcbarre har ett finger med i spelet! Vem är A d a m? Många namn som figurerar!
Citera
2021-10-25, 21:01
Medlem
Citat:

Det kan vara så att de såg två maskerade grabbar gå mot de med bestämda steg/springande och anade något. Då är det naturligt att Einar tänker jag springer in i porten och låser efter mig. Tänker rån/kidnappningen igen etc. Men det är bara det att de börjar skjuta och han träffas innan han kliver in.
Citera
2021-10-25, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Jag tror inte Nils hade haft någon chans vilken väg han än tog. Hade han sprungit mot gatan så hade skotten tagit i honom förr eller senare i varje fall och Nils hade fallit mot marken och blivit avrättad där i stället. Sedan torde gatan vara ett bättre alternativ än porten från det utgångsläget i min bild men i det stora hela så hade Nils förmodligen dött ändå.

Jag tänker att det ändå borde vara människor ut någon som kanske är ute med sin hund osv? Hade mördarna sett någon förbipasserande så hade dom kanske sprungit iväg och inte hunnit döda Nils :/

Men du har nog rätt oavsett vilken väg han tagit så hade dom avrättat honom..
Lyssnade inte på hans musik men tycker hela händelsen är tragisk! Han hade potential och det stack många i ögonen (Yasin Haval) etc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in