2021-10-25, 18:55
Medlem
Anklyofobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Du är en djupt störd människa som inte står för ditt mord på Lelle. Ditt självrättfärdigande är stort. Du tjatar om ”demokrati” och att du sonat ditt brott och vill samtidigt synas offentligt och skryta om hur älskad du är. Du känner verkligen att du har rättvisan på din sida. Vi som lyssnat på dig i intervjuer hör en självupptagen människa utan självinsikt som fått betala allt för lågt pris. Även för de tre mord du dömts för. Absolut för det du sluppit undan.

Att du dyker upp även under eget namn och påstår att du fått meddelande från dina vänner som älskar dig djupt bekräftar min bild av att du håller järnkoll på vad som skrivs om dig här och att du försöker kontrollera det.
Jag tror inte ett ord på vad du säger.

Den du är ”idag” är samma som du var för 10 år sen. Sådana som du ändrar inte sin grundpersonlighet.

Han vill inte synas offentligt, tvärtom. Han har gjort ett aktivt val att INTE synas i media under det senaste året. Att Expressen nu valt att dra stora växlar på en skitsak och hänga ut RN med namn och bild är knappast något han själv kan rå för.
Citera
2021-10-25, 19:35
Medlem
BIB3ls avatar
Jag är pro-Bullen som projekt och jag finner mycket som är matnyttigt och läsvärt på siten, men alla dessa snedsteg som personerna bakom gör, bidrar till att erodera förtroendet. Trist.

Om jag inte visste bättre, så skulle jag ha trott att det var miljöpartister som drev projektet.

Kan någon bekräfta att den nya chefredaktören drar in 200’ SEK per månad, eller är det en trådsanning?
Senast redigerad av BIB3l 2021-10-25 kl. 19:38.
Citera
2021-10-25, 20:02
Medlem
Docklands avatar
Det går bra nu

"Fackförbundet DIK står redo att kräva in Bulletins förre vd:s lön och avgångsvederlag, och mediestödet tidningen hoppats på i månadsskiftet uteblir.

Stora skulder som snart måste betalas, och ett konto som är nästan tomt. Så ser den ekonomiska krisen ut för Bulletin i dag, enligt Expressens källor."

https://www.expressen.se/dinapengar/bulletins-kris-skulder--och-nastan-tomt-konto/
Citera
2021-10-25, 20:11
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Jag är pro-Bullen som projekt och jag finner mycket som är matnyttigt och läsvärt på siten, men alla dessa snedsteg som personerna bakom gör, bidrar till att erodera förtroendet. Trist.

Tyvärr så verkar Tino vara den som drivit det hela i botten på grund av att han själv försökt detaljstyra en verksamhet han inte förstått sig på, men också sedan tagit helt absurda beslut som att ta in den där New York Times-editorn som inte verkar bidra med speciellt mycket. Hade Tino hållit sig till att ragga investerare så kanske det hade funkat.
Citera
2021-10-25, 20:57
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RicardARNilsson
Om jag hade velat skriva om mig själv så gör jag det under eget namn, såsom jag alltid har gjort. Jag äger (och ångrar) mina brott. Jag äger mina åsikter. Jag står för den person jag idag är. Men jag har varken ork eller tid att ägna åt tangentbordsriddare som är för fega för att öppet stå för sina åsikter. Enda skälet att jag nu skriver en kort kommentar är att en vän (ja, jag har gott om vänner) skickade mig en skärmdump och jag kände mig manade att påtala hur sorgligt det är att du och andra härinne tror att jag är så hatad. Det finns faktiskt en hel del som tror på demokratiska värderingar och därmed även tror på att ge personer som avtjänat sitt straff en andra chans. Jag har en gyllene regel och det är att om man inte är villig att säga en kommentar till en persons ansikte, då borde man inte heller säga det bakom personens rygg eller i anonyma forum på Internet. Så vad du och andra fega personer tror, tänker eller skriver anonymt bekommer mig inte ett dugg. Till skillnad från alla er så har jag ett ganska intressant liv i den verkliga världen, så jag har inget behov av att anonymt leva ute i cyberrymden för att finna en mening med mitt liv. Jag önskar alla ni hatare lycka till i era patetiska liv.

Allt gott / Ricard

Är det stora problemet för för dig då gällande avtjänat straff och en andra chans vad anonyma flashbackare tycker? Är det inte snarare att Expressen skriver om dig i detta samnanhang på ett insinuant vis? Slåss du inte mot fel fiende där?

Med det sagt vore det intressant att få din synpunkt på det som Expressen skriver om gällande dig och Bulletin. Här har du ju en plattform att framföra i princip vad du önskar, så ta gärna den chansen.
Citera
2021-10-25, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Tyvärr så verkar Tino vara den som drivit det hela i botten på grund av att han själv försökt detaljstyra en verksamhet han inte förstått sig på, men också sedan tagit helt absurda beslut som att ta in den där New York Times-editorn som inte verkar bidra med speciellt mycket. Hade Tino hållit sig till att ragga investerare så kanske det hade funkat.

Allt är Janniks fel. Han har förstört Bulletin. Min favoritsajt.
Citera
2021-10-25, 21:20
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora

Jag tror också det. Han skulle anställt några med erfarenhet av att driva mindre tidningar som inte krävde så stor lön och struntat i de flesta av dessa "profiler" från gammelmedia, om de inte ställt upp för en lägre lön. Och i början färre tyckar-skribenter och fler nyhetsrapporterare och grävande journalister. Han har dragit på sig för stora utgifter helt enkelt. Och han strular med allt annat också, han skulle låtit de anställda sköta allt inklusive ekonomin. Nu verkade han vilja göra världens dyraste politiska blogg och reality-dockussåpa.

Citat:
Ursprungligen postat av 2020-02-26
Allt är Janniks fel. Han har förstört Bulletin. Min favoritsajt.

Vem är det?
Citera
2021-10-25, 21:40
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anklyofobi
Han vill inte synas offentligt, tvärtom. Han har gjort ett aktivt val att INTE synas i media under det senaste året. Att Expressen nu valt att dra stora växlar på en skitsak och hänga ut RN med namn och bild är knappast något han själv kan rå för.

Mot slutet på sitt straff började han skriva och synas i olika tidningar , ge intervjuer . Efter frisläppandet har han varit med i olika poddar , han skriver också här under eget namn. Han söker uppdrag på en känd tidskrift.
Du kan inte påstå att han försöker undvika offentligheten .
Citera
2021-10-25, 21:54
Medlem
Anklyofobis avatar
Citat:
Mot slutet på sitt straff började han skriva och synas i olika tidningar , ge intervjuer . Efter frisläppandet har han varit med i olika poddar , han skriver också här under eget namn. Han söker uppdrag på en känd tidskrift.
Du kan inte påstå att han försöker undvika offentligheten .

Det stämmer att han medverkade i poddar och intervjuer, vilket det förstås fanns ett syfte med. Men, sedan valde han att dra sig undan och inte längre synas i media. Angående Bulletin var det, som redan framgått i tråden, inte han som sökte sig dit. Vidare var det inte heller tidningen Bulletin han företrädde på bolagsstämman utan dess VD. Om du ska kommentera saker så håll dig gärna till fakta istället för att komma med osanna påståenden.

Jo, han försöker undvika offentligheten.
Citera
2021-10-25, 22:00
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anklyofobi
Jo, han försöker undvika offentligheten.

Vad bygger du det på?
Hade han velat undvika offentligheten hade han väl inte tjafsat här i tråden eller sökt uppdrag i mediabranschen? Då hade han väl kunnat byta namn flytta till en mellanstor stad och söka tråkiga uppdrag. Det är ingen naturlag eller rättighet som säger att han måste jobba som jurist eller ha kända klienter? Så länge han är den han är kommer han sänkas när folk känner igen honom.

Ricard Nilsson har antisocial personlighetsstörning och är narcissist med sjukligt självhävdelsebehov. Han vill ha kontroll, han söker "upprättelse" och framgång eftersom han som den narc han är känner sig kränkt och förminskad av att behöva sitta i fängelse. Det är därför han inte vet hur man släpper saker.
Senast redigerad av st33r 2021-10-25 kl. 22:07.
Citera
2021-10-25, 22:49
Medlem
Anklyofobis avatar
Citat:
Vad bygger du det på?
Hade han velat undvika offentligheten hade han väl inte tjafsat här i tråden eller sökt uppdrag i mediabranschen? Då hade han väl kunnat byta namn flytta till en mellanstor stad och söka tråkiga uppdrag. Det är ingen naturlag eller rättighet som säger att han måste jobba som jurist eller ha kända klienter? Så länge han är den han är kommer han sänkas när folk känner igen honom.

Ricard Nilsson har antisocial personlighetsstörning och är narcissist med sjukligt självhävdelsebehov. Han vill ha kontroll, han söker "upprättelse" och framgång eftersom han som den narc han är känner sig kränkt och förminskad av att behöva sitta i fängelse. Det är därför han inte vet hur man släpper saker.

Kallar du ETT inlägg från RN för att ”tjafsa här i tråden”? Vad är det då du själv gör? 🙄
Återigen; han söker inga ”uppdrag i mediabranschen”.

”Kränkt och förminskad” av att sitta i fängelse? Nej. Glad och tacksam över
att vara ute igen och ha fått en ny chans i livet? Ja.
Citera
2021-10-25, 22:54
Medlem
Ograsts avatar
300k på kontot före löning. Idag var den 25 e - hur mycket har man kvar om en månad? Btw prenumerationerna är nu prissatta med 50 %. Är de desperata?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in