2021-10-25, 20:37
Medlem
Varför är det två trådar om detta så jobbigt
Citera
2021-10-25, 20:37
Medlem
6.A.M.s avatar
På något sätt känner jag för Einar. Jag vet att gängmord händer hela tiden och det känns fel att det är nu man reagerar. Visst är det märkligt? Jag vet att jag är långt ifrån ensam så uppenbarligen är människor inte lika mycket värda.

Vad ska man tro om motivet? Mordet på Dara? Med tanke på låtarna Einar skriver trodde jag han befann sig utomlands. Han sjunger om att sätta pris och i en låt låter det som han tar på sig mordet på Dara.

Jag tror absolut inte att Haval har något med detta att göra men det är möjligt det finns ett hämdmotiv och att det ändå har med mordet på Dara att göra. Men att sjunga om att sätta pris? Hallå Einar! Detta är Vårbynätverket du sjunger om. Dom vet inte om det var du eller någon annan som såg till att Dara dog men dom dödar dig i alla fall bara utifall att det var du! Dom dödar dig i förebyggande syfte för att skydda sina egna liv.

Minns inte vad rapparen heter men han kommenterade Einars död genom att säga att Nisse var bättre på att skriva låttexter än att leva gangsterlivet. Klockrent!

Jag har reflekterat över även innan Einar dog att han naivt verkar tro att allt är en rap battle! Att det är på lek.

Jag trodde inte tidagare att Einar hade något med mordet på Dara att göra men jag har ändrat åsikt. Jag kan mycket väl tänka mig att Einar var anstiftare.

Nu är han död! som många andra misstänkte jag att Einar skulle bli mördad men jag trodde inte det skulle ske så snart. Då är Yasin och Haval kvar!

Rättegång mot vårbynätverket veckan efter. En slump eller ville man statuera ett exempel?
Senast redigerad av 6.A.M. 2021-10-25 kl. 20:40.
Citera
2021-10-25, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Det är Dumle som filmar detta.

Spontant så tror jag Dumle tror han är "smart" som lägger upp detta, i hopp om att folk ska tro att han inte har något att dölja.

Z.E som filmar, Dumle ser du i videon till vänster om Adel
Citera
2021-10-25, 20:40
Medlem
leeloufiives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Är skyddsväst olagligt?

Skyddsväst går under begreppet ”kroppsskydd” och klassificeras som krigsmateriel om den är utformad enligt militär standard. Förordningen om krigsmateriel handlar dock huvudsakligen om import, export och tillverkning av sådana produkter, och innehåller därför inte heller några speciella förbud eller riktlinjer om kroppsskydd för privatpersoner. Det finns alltså ingenting inom svensk rätt som förbjuder införskaffandet eller ägandet av kroppsskydd.

Citat:
Ursprungligen postat av bynbarn1633
nej helt lagligt att bära men polisen brukar ta dom från kriminella av olika skäl

Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Hur kan då polisen ta dem i beslag?

Däremot så skulle användandet av kroppsskydd vid grövre brottslighet kunna innebära att förverkandereglerna i Brottsbalkens 36 kapitel blir aktuella, där 2 och 3§ stadgar att egendom som använts som hjälpmedel vid brott eller som annars befaras kan komma till användning i brottslig verksamhet kan förverkas. Det förutsätter givetvis att kroppsskyddet först används i samband med brottslig verksamhet.
Citera
Medlem
Symptms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bbpolish
Är det någon som vet exakt plats för där mordet skedde?

Aktergatan 23

https://ibb.co/CsS8Smm

Jag var förbi där ikväll och tittade och det är där, minnesplatsen är brevid.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toblemona
Men är det en skyddsväst killen till höger i videon (Adel?) har på sig? Brukade han ha det eller visste han något?
Det stämmer att det är Adel.

Jag tror inte det är en skyddväst.
Vanligtvis brukar man ju ha den ovanför sin t-shirt.
Citera
2021-10-25, 20:41
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoHope2020
Z.E som filmar, Dumle ser du i videon till vänster om Adel
Ah, my bad!
Citera
2021-10-25, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Dumle laddar upp en video tillsammans med Einar för 12-timmar sedan.

Länk till videoklippet: https://streamable.com/bh1okd

Man ser här Einar tillsammans med Adel, en frekvens där man får se Einar låtsas hålla upp ett vapen. Man ser att det är mörkt utomhus, så förmodligen är detta bara några få timmar innan han blev skjuten.

Jag tycker allt kring Dumles agerande efter denna tragiska händelse känns rätt skumt.

Tog mig bara några sekunder till att få följa hans Instagram konto. Känns som han mer än gärna utnyttjar Einars död till fullo.

Den videon kan väl lika gärna vara gammal, rätt osannolikt att den är från mordkvällen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Symptm
Aktergatan 23

https://ibb.co/CsS8Smm

Jag var förbi där ikväll och tittade och det är där, minnesplatsen är brevid.

Tack så mycket! Mycket folk även ikväll?
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShyPooper
Så blir det när mord i dessa kretsar i praktiken är avkriminaliserat. Polisen duger inte till att klara upp dem. Man var på plats 2-3min efter att han skjutits. Ponera att det var RIKTIGT snabba gärningsmän som han springa 500m och man lyckades ändå inte fånga dem. Säger väl allt. Över 200 ouppklarade mord bara i Stockholm

Precis! Nu var de inte ens på hemmaplan ute i no-go-land. Har inte följt tråden särskilt noga. Finns det några vittnen som såg mördaren/mördarna ge sig iväg åt något håll?
Citera
2021-10-25, 20:43
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Varför är det två trådar om detta så jobbigt
Tanken är att denna tråd ska handla om själva brottet i sig och inte huvudpersonens image.

Den andra tråden är däremot till för skvaller.
Kolla nästa gång vilken kategori tråden tillhör så behöver du inte bidra med ett onödigt inlägg i en tråd som redan är full med off-topic.
Citera
2021-10-25, 20:44
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Tror ni @vcbarre och dumle ligger bakom hans avrättning? Jag tror starkt att dumle och adel lurade ut honom och han fick betala priset för han litade för mycket på fel folk

Einar blev 19 år och Adel är 28 år, ville E hänga med stora grabbarna? Det är lite skumt men jag tror inte Adel ligger bakom det här, mer troligt är någon ung somalier sicario från blåa linjen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in