2021-10-25, 19:51
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandja
Einars låt med Dani M - 9 månader som släpptes tidigare i år är riktigt jobbig att lyssna på idag. Mamman måste gå sönder i hjärtat också

Efter att ha lyssnat igenom hans lista på Spotify, så märker man ju att han ofta ber om ursäkt till sin mamma, men känns så genomskinligt.

Att vara gangster och drömmen om det var uppenbarligen flera resor viktigare än att se till att hans mamma inte behöver oroa sig.

Tragiskt öde, men oundvikligt och superlogiskt.
Citera
2021-10-25, 19:53
Medlem
Klart som fan NG hade vänner som vill hämnas honom och hitta mördarna, Och i dessa kretsar slaktar man ju varandra för en plusmeny på donken. Tycker det är smått tragiskt det som skett men som någon tidigare skrev. "Leker man med elden så bränner man sig till slut"

Jag är inte på något sätt gangster men om någon hade drivit med att min bror var död och att denne var personen som "gjort" det, då vette fan om inte jag också hade kunnat radera denna personen från jordens yta faktiskt. Och jag är ändå en människa med sjukt mycket samvete, dessa personer vet inte vad ett samvete är och har ju 100ggr lättare att göra en sen abort på folk.
Citera
2021-10-25, 19:54
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Den du länkar till är äkta. Två skyttar har bekräftats vilket också videon tydligt visar.
Hur vet du att videon är äkta? Du är eventuellt den första och enda som menar det, andra menar att den publicerades innan? Båda två som kommenterade i tråden om videon menade väl att den är gammal?
Senast redigerad av becko 2021-10-25 kl. 20:00.
Citera
2021-10-25, 19:54
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skedpinne
Men hur tänker du att Haval avföljt Einar på instagram? Låter som att han beställt mordet ju? Har du bekräftade uppgifter, källa?
Du grundar det på att Haval avföljt Einar?
Haha asså..

Du ber om källor till att Haval inte är inblandad, samtidigt som du inte har någon källa som visar att Haval skulle kunna vara inblandad.

Denna tråd ger mig huvudvärk.
Citera
2021-10-25, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Du grundar det på att Haval avföljt Einar?
Haha asså..

Du ber om källor till att Haval inte är inblandad, samtidigt som du inte har någon källa som visar att Haval skulle kunna vara inblandad.

Denna tråd ger mig huvudvärk.

En fråga jag ställer mig angående Havals inblandning är om han verkligen har kapaciteten att beställa ett mord när han sitter? Från fuppen om kidnappningen så framstod han inte alls som någon ”tung gangster” och hade dessutom problem med pengar. Från fuppen verkade det mer som att haval gick med på grejen endast för att han var pank, han verkade iaf inte ha någonting emot Einar personligen
Citera
2021-10-25, 20:02
Medlem
https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/einar-mordad-av-sicarios-darfor-ar-de-svara-att-ta/

Utdrag: ”Skyttarna jagade efter Nils ”Einár” Grönberg efter att han kom ut från cykelförrådet tillsammans med de två andra rapparna som också var på plats. Han var uppenbarligen deras fokus och han sköts till slut ihjäl från nära håll med skott i ansikte och bröst.”

Intressant text generellt.
Senast redigerad av MZW 2021-10-25 kl. 20:05.
Citera
2021-10-25, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Snälla, läs tråden. Det står skrivet minst 100 gånger nu….
¨
Har läst större delen av tråden, rätt jobbigt att leta igenom 380 sidor,,,
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toblemona
Tänkte på samma så fort jag såg nyheten. Det borde koka under ytan i de här kretsarna pga mediauppmärksamheten. Kanske hade de inte fattat att ha ihjäl NG inte är samma sak som att ha ihjäl random orten-gangster. Vore inte konstigt om några har satt i gång en egen “utredning” och nu letar efter en viss person.

Den teorin kan du avfärda helt.
Finns betydligt fler konflikter än trådens…
Citera
Medlem
En annan text:

”Nils ”Einár” Grönberg blev beskjuten med minst tio skott från två olika vapen när han jagades från ett cykelförråd.
Skyttarna fokuserade enligt uppgifter bara på honom och struntade i de två andra rapparna som var med.
Grönberg har tidigare tagits av polis med skyddsväst men den saknade han när han sköts ihjäl med skott i bröstet och ansiktet.”
Citera
2021-10-25, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
En annan text:

”Nils ”Einár” Grönberg blev beskjuten med minst tio skott från två olika vapen när han jagades från ett cykelförråd.
Skyttarna fokuserade enligt uppgifter bara på honom och struntade i de två andra rapparna som var med.
Grönberg har tidigare tagits av polis med skyddsväst men den saknade han när han sköts ihjäl med skott i bröstet och ansiktet.”
varför så många skott? kassa skyttar elr?
Citera
2021-10-25, 20:07
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
En fråga jag ställer mig angående Havals inblandning är om han verkligen har kapaciteten att beställa ett mord när han sitter? Från fuppen om kidnappningen så framstod han inte alls som någon ”tung gangster” och hade dessutom problem med pengar. Från fuppen verkade det mer som att haval gick med på grejen endast för att han var pank, han verkade iaf inte ha någonting emot Einar personligen
Jag håller med dig. Jag tvivlar starkt på att det är ett beställningsmord från Haval som idag sitter inne i fängelset.

Känns inte sannolikt att han kommunicerat om ett beställningsmord när kriminalvårdare lyssnar på samtalen mellan Haval och eventuella besökare / under hans telefonsamtal.
Citera
2021-10-25, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klingklang333
Klart som fan NG hade vänner som vill hämnas honom och hitta mördarna, Och i dessa kretsar slaktar man ju varandra för en plusmeny på donken. Tycker det är smått tragiskt det som skett men som någon tidigare skrev. "Leker man med elden så bränner man sig till slut"

Jag är inte på något sätt gangster men om någon hade drivit med att min bror var död och att denne var personen som "gjort" det, då vette fan om inte jag också hade kunnat radera denna personen från jordens yta faktiskt. Och jag är ändå en människa med sjukt mycket samvete, dessa personer vet inte vad ett samvete är och har ju 100ggr lättare att göra en sen abort på folk.

Ett gravt övertramp att driva med Havals lillebror o omständigheterna kring hans död. Vad än som händer så ger man sig inte på oskyldiga och utomstående. Med det sagt så tror jag faktiskt att en skruv satt löst i hans hjärna. Tänkte han inte på konsekvenserna, fanns det verkligen ingen i hans närhet som kunde prata lite vett i honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in