Jag är (hypotetiskt) sugen på att införskaffa en T4E HDP 50 Pistol för försvar av liv och egendom .
Se länk för detaljer
https://www.cabom.se/produkter/jakt_...P_50?id=511367
I original utförande har den en anslagsenergi om 7,5 joul. Dvs inte så mycket, stoppar knappast härdade och påtänd kriminella från att skada mig eller min familj.
Har dock förstått det som att dessa CO2 vapen går att modifiera/bygga om så att man når ca 20 joule. Den energin tillsammans med en gummimantlad stål kula borde köpa den tid man behöver för att kunna sätta sig i säkerhet och invänta en poliskår som eventuellt/kanske/möjligen kommer till undsättning .
Är det någon som sitter på en bra guide hur man gör denna modifiering? Har kikat runt lite på Youtube men inte hittat någon på engelska eller svenska.
Och vart köper jag dom delar som behövs?
Föreligger det någon risk att dessa delar stoppas av tullen, eller liknande?
Om ni har tips på andra liknande vapen så dela gärna med er.
[Har tidigare varit inne på att skaffa ett riktigt skjutvapen, men då jag inte vill ha o göra med kriminella så går det alternativet bort.(Jägarlicens eller medlem i skytteförening finns det inte tid till med småbarn och karriär, dessutom vill jag undvika att döda en eventuell angripare)]
Tack på förhand ni vapen experter!