2021-10-25, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Efter att ha granskat bildmaterialet lite mer från Aftonbladet & Expressen så är jag ganska säker på att detta är det mest troliga scenariot hur händelse utspelade sig.

Bild: https://ibb.co/j3kxRNX

Stackars Nils hade inte en chans. Han skulle flytt ut mot huvudleden och kutat järnet där. Porten var en dödsfälla, han var tvungen att först få upp nycklarna och öppna porten, med två killar efter sig som tänkt mörda honom.

Faktiskt helt orealistiskt att han skulle springa den vägen rakt in i stängd yta, även om det nu är vad han verkar gjort. Måste väl varit en person som väntat vid porten så att han blev omringad än att båda lurpassade, missade första skotten och sen sköt igen? Sannolikheten att han skulle hinna in genom porten var väl 0.0001%.

Oavsett så finns kameror, vilket gör att Polisen antagligen har hela händelseförloppet klart för sig.

Förstår som sagt inte vad man gjorde i cykelförrådet? Rökte på? Än att vara i sin lägenhet?
Citera
2021-10-25, 17:54
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1vargen
https://www.instagram.com/euroo.1/

Kolla hans story, där han hävdar att det var inte han som lura dit Einar.

Vad tror ni?

Personligen så tror jag inte det.

Euro är den enda rapparen som har firat Einars död och med det riktigt hårt dessutom.

Vad ligger bakom det egentligen?

EFTERLYSNING:
Bild på personen Dollar, broder till Euro eftersökes för att matcha med eventuell gärningsmans profil.
Senast redigerad av TwoThousand 2021-10-25 kl. 17:57.
Citera
2021-10-25, 17:58
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Faktiskt helt orealistiskt att han skulle springa den vägen rakt in i stängd yta, även om det nu är vad han verkar gjort. Måste väl varit en person som väntat vid porten så att han blev omringad än att båda lurpassade, missade första skotten och sen sköt igen? Sannolikheten att han skulle hinna in genom porten var väl 0.0001%.

Oavsett så finns kameror, vilket gör att Polisen antagligen har hela händelseförloppet klart för sig.

Förstår som sagt inte vad man gjorde i cykelförrådet? Rökte på? Än att vara i sin lägenhet?

Det borde finnas oerhört mer detaljer och vittnet än vad vi fått reda på, det är flera våningar med folk som där på alla sidor och det skede en torsdag strax innan kl 23, så många var nog ändå vakna. Jag la en tidsreferens till söndag att klara upp mordet, nu tror jag inte det kommer ske tyvärr.
Citera
2021-10-25, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
https://m.imgur.com/a/M8KGLp7
Videon dementerades senare, finns i tråden
Ska vara gammal, fejkad

Den du länkar till är äkta. Två skyttar har bekräftats vilket också videon tydligt visar.
Citera
2021-10-25, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Det borde finnas oerhört mer detaljer och vittnet än vad vi fått reda på, det är flera våningar med folk som där på alla sidor och det skede en torsdag strax innan kl 23, så många var nog ändå vakna. Jag la en tidsreferens till söndag att klara upp mordet, nu tror jag inte det kommer ske tyvärr.

Problemet är väl att det gått jäkligt fort alltihop. Lyssnade på AB som intervjuat en kvinna som först hör tre skott följt av tre till, tätt efter varandra. Gissar att händelseförloppet är Max 30 sekunder.
Citera
2021-10-25, 18:03
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Efter att ha granskat bildmaterialet lite mer från Aftonbladet & Expressen så är jag ganska säker på att detta är det mest troliga scenariot hur händelse utspelade sig.

Stackars Nils hade inte en chans. Han skulle flytt ut mot huvudleden och kutat järnet där. Porten var en dödsfälla, han var tvungen att först få upp nycklarna och öppna porten, med två killar efter sig som tänkt mörda honom.

Är det klarlagt att GM kom österut vid Aktergatan? En riktig surprise hade varit att komma från Lugnets allé då hade man inte hunnit reagera, men från cykelstället borde man ha sett ingång 21-23 från Aktergatan samt överblick över hela östra delen.

Frågan är också om man har sett dem men kanske inte reagerat utan tolkat det som ett "vi ska prata". Finn mycket detaljer Dumle och Adel sitter på.
Citera
2021-10-25, 18:03
Medlem
Citat:

Om det här är vad som utspelade sig så visste båda Einars kompisar om vilken flyktväg de skulle ta i förväg. Det finns inte en chans att de springer åt de hållet som gör att de kommer närmare mördarna utan att de är planerat i förväg. Tragiskt för Einar att han blev ditsatt av sina egna kompisar.
Citera
2021-10-25, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skedpinne
Ja det var en faktisk skuld och när man betalar skulder är man skuldfri. Säg vad du vill om gängen men de håller vad de lovar. Jag är med i Vårbynätverket och var på plats när han kidnappades. Du pratar med en bekräftad källa.

Om det du skriver stämmer. Hur känner du inför att vara en del av tortyr, misshandelsfall, mord, drogförsäljning och att bidra till lidande, sorg, förtvivlan, mörker och hat…..? Kan inte för mitt liv förstå hur man kan välja den mörka sidan och aktivt bidra till mörker….du har bara ett liv. Välj ljuset och inse vad du håller på med.
Citera
2021-10-25, 18:07
Medlem
Lyssnar man på denna låt och tittar videon så kan man tro att Haval och hans grabbar är Sveriges farligaste personer

https://www.youtube.com/watch?v=LDfbOmqs18I
Citera
2021-10-25, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aimaim
Om det du skriver stämmer. Hur känner du inför att vara en del av tortyr, misshandelsfall, mord, drogförsäljning och att bidra till lidande, sorg, förtvivlan, mörker och hat…..? Kan inte för mitt liv förstå hur man kan välja den mörka sidan och aktivt bidra till mörker….du har bara ett liv. Välj ljuset och inse vad du håller på med.
Det stämmer förstås inte. Einar hade ingen skuld till Vårby, de bara kom på att de ville ha hans pengar.
Citera
2021-10-25, 18:11
Medlem
Jaha vad tror vi här då ?
Kommer det lösas eller blir det ännu ett ouppklarat mord bland alla andra 🤷🏼‍♂️

Jag personligen har sagt att är ingen gripen tills måndag alltså idag, så tror iallafall jag att det här kommer bli ett av dom morden som blir ouppklarade…

Hade förhoppningar att det skulle bli gripande redan dagen efter pga av det ändå verkade finnas många vittnen,

Såg att GW-Persson gick ut och sa uppklarningsprocent på dessa mord är runt 20% och att han själv inte hellre hade några höga förhoppningar om att det skulle klaras upp.
Citera
2021-10-25, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unknownnetwork88
Hahahahha kommer ej hända, kuris var naiv och efterbliven IQ befirad, skydd kan inte köpa tillbaka din liv när du leker med dödeen för eller senare dör du när du rappar om folk döda bror nu han ligger som en voi som han säger, fuck nils fuck hans svenne trash övervikt morsan en man dör 1 gång 1 råtta dör 100 grrr lill nils kommer dö 100 ggr igen

Vad lever du i för värld, ska man avrätta folk hur man vill om de säger något som förolämpar en? Det här är stenåldersnivå, kom igen och höj ribban för ditt mänskliga medvetande. Förlåtelse, höja sig när andra sänker sig osv. Praktisera kärlek och medmänsklighet…. Om alla skulle ha din inställning ligger vi snart i en hög allihop, avrättade för att någon tog illa upp. Förstås är det så sjukt illa att rappa om någons döda bror, eller vara ett as i allmänhet och förolämpa folk. Men man förtjänar inte att dö för att man beter sig som ett as.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in