2021-10-25, 17:21
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/mordarna-skot-minst-tio-skott-mot-einar--under-dodsjakten/
Citera
2021-10-25, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P11235
Man ska aldrig betala utpressare oavsett. De hade bara fortsatt pressa mera efter det
Precis, då vill de bara ha mer och mer. Och varför skulle han ge dem pengar? 3 miljoner är mycket pengar. Rap är en ungdomsgenre där få kan hålla liv i karriären särskilt länge. Och Einar - han hade väl knappt fixat grundskolan... En sådan artist ska inte bara tänka på att klara sig för stunden utan investera och lägga en grund för sin framtid. Och om han ville ge bort pengar så skulle han nog föredrar familj, vänner eller någon behjärtansvärt ändamål, t ex något för ungdomar. Varför skulle han ge bort sina pengar till idioter som lurat honom i en fälla, misshandlat, förnedrat och hotat hans familj.
Då skulle han nog hellre spara till sin mamma, lillasyrra, sin storebror eller barncancerfonden. Företag han kan leva på när han blir gammal...
Citera
2021-10-25, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Är det troligt att Einar levt nu om han betalt utpressarna 3 miljoner som de krävde vid kidnappningen men aldrig fick?
Troligt är att han hade levt om han inte hade pikat om havals bror död i hans musik.

Om det var han som låg bakom mordet på dara, eller inte låter jag vara osagt.
Citera
2021-10-25, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Att den ökände goaren Dumle, nyss utkommen från fängelse, plötsligt började umgås med Einar någon månad innan dådet.

Det komiska var att jag började följa dumle för jag var nyfiken när han har stängd instagram efter einars död, tyckte även synd om honom ifall inget här stämmer som står om honom, men så fort han accepterade skrev han ” snygging” känns skumt för mig att man raggar och snackar som ingenting när ens vän precis blivit mördad och man var med? Man borde vara helt förstörd??
Citera
2021-10-25, 17:43
Medlem
-Hengpung-s avatar
Efter att ha granskat bildmaterialet lite mer från Aftonbladet & Expressen så är jag ganska säker på att detta är det mest troliga scenariot hur händelse utspelade sig.

Bild: https://ibb.co/j3kxRNX

Stackars Nils hade inte en chans. Han skulle flytt ut mot huvudleden och kutat järnet där. Porten var en dödsfälla, han var tvungen att först få upp nycklarna och öppna porten, med två killar efter sig som tänkt mörda honom.
Citera
2021-10-25, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanny566
Det komiska var att jag började följa dumle för jag var nyfiken när han har stängd instagram efter einars död, tyckte även synd om honom ifall inget här stämmer som står om honom, men så fort han accepterade skrev han ” snygging” känns skumt för mig att man raggar och snackar som ingenting när ens vän precis blivit mördad och man var med? Man borde vara helt förstörd??

Haha han kanske inte är bortskämd med snygga kvinnliga följare så han passar på...
Citera
2021-10-25, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skedpinne
Nej inga flyr till fots efter 10 avlossade skott. De kommer lukta grillad chorizo för hundarna vilket de vet. De springer max 200m sedan väntar två bilar, de hoppar in i varsin bil. Förararna är två snygga blondiner som slutat jobbet på väg hem, allt synkar. Kläderna rullar ihop sedan klipps i tusen bitar med sax och spolas ned i toaletten. Bilarna körs till två olika bilfirmor på olika delar av stan. Även skorna klipper de isär.

Spår som leder till blondiners lägenhet och starka saxar på badrumsgolvet bredvid toaletten är en stark indikator men leder ej till bevis. Klorin sen allt klart. Vapnet slängs i brunn innan de hoppade in i bilarna.

Svensk polis skulle fällt massor för mord om de kollade bakom spis, frys och i dammsugarpåsar jag har själv klarat husis.

Du kan cykla, köra moped eller till och med bil i skogarna som jag syftar på. Men du kanske tror de flydde med båt?
Citera
2021-10-25, 17:48
Medlem
Einar hände med fel personer allt dom ville var en del av kakan. Einar kanske sökte skydd hos dom för vem fan hänger med någon från "dödspatrullen" och ett annat gäng från järva?

Dessa människor kan sälja sin mamma för status och pengar, inget är äkta.
Den här DUMLE ser också ut som en snake man ser klart och tydligt.
Citera
2021-10-25, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrskarn
Einar hände med fel personer allt dom ville var en del av kakan. Einar kanske sökte skydd hos dom för vem fan hänger med någon från "dödspatrullen" och ett annat gäng från järva?

Dessa människor kan sälja sin mamma för status och pengar, inget är äkta.
Den här DUMLE ser också ut som en snake man ser klart och tydligt.

Luktar mer och mer informatör om Dumle
Citera
2021-10-25, 17:49
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Efter att ha granskat bildmaterialet lite mer från Aftonbladet & Expressen så är jag ganska säker på att detta är det mest troliga scenariot hur händelse utspelade sig.

Bild: https://ibb.co/j3kxRNX

Stackars Nils hade inte en chans. Han skulle flytt ut mot huvudleden och kutat järnet där. Porten var en dödsfälla, han var tvungen att först få upp nycklarna och öppna porten, med två killar efter sig som tänkt mörda honom.

Bäst är väl att man springer samma håll så MGM får svårt att välja target, nu tror jag de var ute efter Einar och om hans polare strök med var det fine. Typ samma när man ville åt Haval men eftersom han satt häktad gick man för H's lillebror.

Tror inte E hann ens lägga handen på dörren, det finns skotthål på dörren så MGM har missat i farten men säkert även träffat när de sprang, tror E stannade upp och försökte prata eller något men MGM avrättade honom
Citera
2021-10-25, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Troligt är att han hade levt om han inte hade pikat om havals bror död i hans musik.

Om det var han som låg bakom mordet på dara, eller inte låter jag vara osagt.
Känns som det räcker att tuta på fel bil i orten för att få ett pris på sig. Så skriva fel text är ju högt upp på kränktskalan.
nåväl har våra politiker redan släppt mordet på Nils. Old News
Citera
2021-10-25, 17:52
Medlem
https://www.instagram.com/euroo.1/

Kolla hans story, där han hävdar att det var inte han som lura dit Einar.

Vad tror ni?

Personligen så tror jag inte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in