Citat:
Ursprungligen postat av
Makarov.24
Vill du kan du leta rätt på den. Tror att den skrevs strax efter presskonferensen. Fast jag tror att du utifall det material som finns ALDRIG kommer att ge tanken på SE som mördare den minsta chans. Då är det som sagt sagt ganska meningslöst. Frågan är vad du får ut av detta när det enligt dig finns bättre/seriösare trådar.
Det som slår mig är att det sedan presskonferensen och Palmearkivet öppnades så har den här tråden inte rört sig en meter framåt. Alla andra trådar om MOP har blomstrat men här gäller det att älta Ålandskvinnans påhitt in absurdum.
För att vara ärlig så rörde sig inte den här tråden en millimeter framåt med hjälp av presskonferensen heller.
-Inga tekniska bevis.
-Inget mordvapen.
-Ingen gärningsbeskrivning.
-Inget som ens KP tror skulle leda till en fällande dom.
Men vi fick en död människa utpekad som inte kunde försvara sig. Hur "elegant" var det?
De andra trådarna om MOP har ju genomgått en pånyttfödelse och massor med nya fakta har seglat upp i dem.
Här i tråden om SE seglar det bara upp fakta som talar för SEs oskuld.
-Ålandskvinnans fantasier
-Nils Linders "dokument" som gömdes i PU i över 30 år innan det diariefördes.
-Vittnesmålen från Poliser och ambulanspersonal, varav några också var poliser är också en guldgruva för att på punkt efter punkt ge SE rätt i allt han sagt!
Ju fler dokument som släpps desto säkrare kan vi vara på att SE är helt oskyldig.
Av alla MOP-trådar är detta den enda som gått bakåt efter KPs karriärsjälvmord!
Svaret på frågan varför jag skriver i tråden? Jo Boken "Den osannolika mördaren". Jag blev arg då jag läste den då den inte innehåller en enda verifierbar fakta som till 100% tyder på SE skuld. Däremot är den ett smaklöst exempel på en dåligt genomarbetad, manipulativ bok som kan få aningslösa personer att tro att SE hade med mordet att göra.
Tack och lov utelämnar TP Ålandskvinnan i källförteckningen i boken och då vet vi att TP inte vet något alls om grävande journalistik.
Jag blev vilket som upprörd på TP och skriver här i tråden för att ge TP-förblindade människor en möjlighet att se ljuset. Man måste inte leva i en lögn bara för att TP och filter vill det.
Det finns en sanning även utanför "Den osannolika mördaren" och ju mer dokument som släpps desto tydligare skiner ljuset!
Jag hoppas KP läser här i tråden också!