2021-10-20, 16:50
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Sätt in pengar via internetbanken på en börs såsom Coinbase eller kraken.com

SEPA deposit kallas det. Du får alla uppgifter hos börsen (coinbase/kraken) som du matar in i din internetbank när du ska skicka. I din internetbank letar du upp nåt som brukar heta "utlandsbetalningar" eller dylikt. Sen väljer du SEPA (euro).
Brukar va 0kr i avgifter. Men det tar 2-3bankdagar innan de är framme.

Använder du coinbase så är det mindre avgifter om du byter till deras "pro" sida: pro.coinbase.com, och så kan du placera köporder (limit order) i BTC-EUR paret.

Just de har jag gjort en gång innan får 10 år sen eller nått..
0kr i avgift är precis vad jag vill höra.. Danke shön
Citera
2021-10-22, 17:13
Medlem
Stenulfs avatar
Planerar att köpa crypto för första gången och som nybörjare låter det vettigt med crypto.com-appen. Men hur är den sett till avgifter?
Säg att jag vill köpa Bitcoin för 10 000 kr, hur mycket går bort i avgifter etc?
Citera
2021-10-22, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenulf
Planerar att köpa crypto för första gången och som nybörjare låter det vettigt med crypto.com-appen. Men hur är den sett till avgifter?
Säg att jag vill köpa Bitcoin för 10 000 kr, hur mycket går bort i avgifter etc?

De har inga avgifter direkt. Utan det man kan få betala ibland om man köper för stora summor (100k+) är spreaden.

Så små summor som 10k brukar inte va någon större avgift. Bitcoin är dessutom den mest likvida marknaden.
Citera
2021-10-24, 18:24
Medlem
cerns avatar
Hej alla Bitcoiners!

Jag tänkte kolla om det är några avgifter på Electrum-Wallet?

Min vanliga bank tar 76kr av mig i månaden för att jag har ett aktivt konto där och det är ju väldigt dyrt. Vill ju inte ha samma sak med Bitcoin om jag ska investera i det?

Drar dom coins av mig? Hur mycket kostar det i avgift att ta emot bitcoins och skicka bitcoin med Electrum?

Hälsningar
Citera
2021-10-24, 23:28
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Hej alla Bitcoiners!

Jag tänkte kolla om det är några avgifter på Electrum-Wallet?

Min vanliga bank tar 76kr av mig i månaden för att jag har ett aktivt konto där och det är ju väldigt dyrt. Vill ju inte ha samma sak med Bitcoin om jag ska investera i det?

Drar dom coins av mig? Hur mycket kostar det i avgift att ta emot bitcoins och skicka bitcoin med Electrum?

Hälsningar

Nej electrum är ett program som är gratis att ladda ner och använda. Den enda avgiften är nätverkets "inbyggda avgift" som du måste betala för att skicka bitcoins till någon annan adress.
Citera
2021-10-25, 09:46
Medlem
Någon som har en fungerande snabb metod att få in pengar på Binance eller liknande med sitt betalkort?

Fungerar det fortfarande att köra genom Revolut?
Citera
2021-10-25, 11:03
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrapmat
Någon som har en fungerande snabb metod att få in pengar på Binance eller liknande med sitt betalkort?

Fungerar det fortfarande att köra genom Revolut?
Revolut bör fungera.

Annars kan du swisha via Safello.se eller BTCX.se till din binance BTC/ETH wallet.

Crypto.com appen funkar att köpa via, men dom landar då på ditt crypto.com konto så du behöver skicka dem till Binance.
Citera
2021-10-25, 14:22
Medlem
Leastons avatar
Såg just att Safello firar någonting och sänker avgifterna från 5% till 3.5%, fram tom 21 november.
Citera
2021-10-25, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Såg just att Safello firar någonting och sänker avgifterna från 5% till 3.5%, fram tom 21 november.

Tackar! Var lite skeptisk till Safello men gjorde en testbeställning på 1000kr. Slutade upp med ca 950kr på Binance utan strul.
Senast redigerad av Skrapmat 2021-10-25 kl. 17:22.
Citera
2021-10-27, 15:36
Medlem
Någon som kan tipsa om någon sida samt wallet för bitcoints som inte har höga avgifter för transaktioner.
Citera
2021-10-27, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Källa? Länka gärna. Tack.
Citera
2021-10-27, 22:13
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talfy
Källa? Länka gärna. Tack.
https://help.safello.com/sv/articles/3311447-vad-har-safello-for-avgifter

Avgifter:
När du köper genom vår app eller loggat in tar vi följande avgifter:

Dessa avgifter är en del av en tillfällig kampanj och gäller 18 Oktober - 21 November 2021.

Minimiavgift på samtliga transaktioner: 25 SEK

Premium*: 2%

Business*: 2%
Bankgiro: Från 4% till 3.5% under kampanjen
SEPA: Från 4% till 3.5% under kampanjen

Swish: Från 5% till 3.5% under kampanjen

Försäljning: 3%
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto