2021-10-25, 13:16
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Vilken bild pratar vi om nu!?
Fotot som är taget inifrån porten. Polisen försöker göra livräddning eller liknande.
Citera
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P11235
Varför? Mer troligt att han är kvar i Sverige

Därför att detta verkar ha varit ett välplanerat dåd. Einar är en kändis i Sverige dessutom. Risken finns att GM hittas snabbt med tanke på omständigheterna kring det här mordet.

Jag tror att GM är utomlands och kommer att vara borta i några månader tills det här lugnar ner sig lite.

Fast jag kan ha fel, det återstår att se.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Inte ens tomhylsor?

Att spåra kända kriminella/gängmedlemmars utlandsresor vid dådet eller strax efter dådet kan vara en början i alla fall.

Väldigt väldigt liten chans. Skulle bli enormt förvånad ifall man som GM hanterat varken pistol eller ammunition utan handskar, så att finna fingeravtryck känns inte särskilt troligt.

Detta kommer kräva någon identifikation via övervakningskameror eller att någon träder fram. Att kunna knyta någon till något via kamera är dock svårt när man oftast är helt svartklädd med mask
Citera
2021-10-25, 13:17
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
DU är ett troll. SLuta sprid falska saker i tråden.

Det är högst sanning, sluta sitta bakom skärmen och spekulera istället kanske?

Jävla troll ni är alltså..

Är ni från mördarens bekantskapskrets? Skulle förklara ert beteende när använder vilseledande metoder.
Citera
2021-10-25, 13:18
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imlikenono
Det vore direkt korkat och självklart har polisen koll på det. Självklart lämnar man inte landet med sina egna ID-handlingar direkt efter ett mord.

Vissa inom dessa gäng är inte direkt kända för att världens högsta IQ. Fast å andra sidan så är det fri rörlighet inom EU, GM kan ha lämnat landet med bil.

Eller att en släkting har bokat flygbiljetter, alternativt bussbiljetter, etc.
Citera
2021-10-25, 13:19
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Väldigt väldigt liten chans. Skulle bli enormt förvånad ifall man som GM hanterat varken pistol eller ammunition utan handskar, så att finna fingeravtryck känns inte särskilt troligt.

Detta kommer kräva någon identifikation via övervakningskameror eller att någon träder fram. Att kunna knyta någon till något via kamera är dock svårt när man oftast är helt svartklädd med mask

Trots det är det värt att titta på, från polisens sida.
Citera
2021-10-25, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Kan ej göra det GM föredrar att inte bli fotograferad då är aktiv i gängmiljön och står för större delar av skjutningar i regionen med flertal dödade människor bakom sig i historiken.

Men vet du vet som stort sätt ser ut som Tupac, skallig smalt huvud..
Men med en tunn small mustasch på läppen..

Så vet du vem det är..
(Lätt för en insatt.)

Mördaren läser på flashback, vill inte avslöja för mycket information förutom att mördaren blivit golad.

Behöver kännedom och kontakter i den undre världen för att lyckas med det här.

Du har sett för många gangsterfilmer, det håller jag totalt med om..

Men vad du snackar skit. Du vet ju absolut ingenting...
Citera
2021-10-25, 13:20
Medlem
varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Men hur tänker du att en medelålders svensson skulle kunna sprida bilden så snabbt? Jag köper inte det. Det är en ung person som har fotat samt spridit bilden.
Tex genom att posta den på första sidan i en tråd om mordet på en känd, ung artist på Sveriges största forum...
Citera
2021-10-25, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Det är högst sanning, sluta sitta bakom skärmen och spekulera istället kanske?

Jävla troll ni är alltså..

Är ni från mördarens bekantskapskrets? Skulle förklara ert beteende när använder vilseledande metoder.

Det märks att det bara blir knas folk här inne när ämnen om knas folk ska hanteras.

LÄNKA MGM OM DU VET ATT DET FINNS EN.
Citera
2021-10-25, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Trots det är det värt att titta på, från polisens sida.

Givetvis har man redan sett över alla möjliga faktorer och alternativ, säger bara att det gått ett tag och ställer mig högst tveksam till att saker går framåt tyvärr.
Citera
2021-10-25, 13:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av killerboot
Den tror jag mest på 👍🏻 ca 30-35 min med bil
var väl rätt snabb ut med att det hade hänt oxo

Han kanske inte är skytt. Men hade jag jobbat åt utredande myndighet hade jag varit väldigt angelägen att titta mer på honom. Kan han (eller hon, svårt att avgöra kön på instagrambilderna) möjligen ha ringt Einars fiender och tipsat om vart han varit på väg/befinner sig mot en sudd med pengar?
Citera
2021-10-25, 13:24
Medlem
gronagubbens avatar
Pga Einar kändis-status tror jag att mördarna är inhyrda från utlandet och är tillbaks i det land dom kom i från misstänker också att vårbynätverket ligger bakom och att Dumle sålde Einars vistelseort. Mordet kommer aldrig lösas.
Senast redigerad av gronagubben 2021-10-25 kl. 13:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in