2021-10-25, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Fråga på du lille vän.

Nej det tror jag inte, det verkar ju oerhört långsökt att hennes make skulle planterat ut p-piller i väskan tillsammans med andra personliga ägodelar eftersom p-piller är receptbelagda.

"P-piller får du på recept"

https://www.1177.se/liv--halsa/sexue...itet/p-piller/

Det mest troliga förklaringen till upptäckten av p-pillren är att den "försvunna kvinnan" fått dessa utskrivna på recept, det går dessutom att kolla upp.

Jag menade att det var hennes, men att han lät dom ligga kvar för att bli hittade. P piller är ju ett bevis på ett aktivt sexliv enligt dig. Det är ju inte helt ovanligt att mördare och framförallt psykopater skjuter ifrån sig skulden för att förklara deras avskyvärda beteende.

Men jag håller med dig. Det är långsökt.

Varför tror du hon lämnade kvar sina p piller?
Citera
2021-10-25, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag menade att det var hennes, men att han lät dom ligga kvar för att bli hittade. P piller är ju ett bevis på ett aktivt sexliv enligt dig. Det är ju inte helt ovanligt att mördare och framförallt psykopater skjuter ifrån sig skulden för att förklara deras avskyvärda beteende.

Har man oregelbundna arbetstider så har man p-pillren i väskan. De ska tas på samma tid oavsett i vilket syfte man tar dom. Tror inte han lämnad kvar just p-pillren med avsikt. Han, eller nån annan, slängde ju hela väskan. Mobilen var ju dumt att lämna, den går ju att tömma på uppgifter från pilisens sida. Nu ska vi också tänka att överallt har media skrivit att åklagare eller polis har, och vill inte, bekräfta att det ens är Beatas väska man hittat.
Citera
2021-10-25, 11:38
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Om hon inte haft p-piller nån längre tid ksnske det är förklaringen. Många tjejer blir helt galna av pillerna och ska ligga runt med turbofart. Samma här kanske om hon fått smak för riktiga dasar.
Citera
2021-10-25, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Om hon inte haft p-piller nån längre tid ksnske det är förklaringen. Många tjejer blir helt galna av pillerna och ska ligga runt med turbofart. Samma här kanske om hon fått smak för riktiga dasar.
Herregud. Hur gammal är du? Vi pratar om en 32-åring med flera barn. Var fick du den skiten ifrån?
Citera
2021-10-25, 11:48
Medlem
Lawnmoverman2011
Du sätter stor värde vid saker som inte har betydelse för fallet och dessutom missuppfattar du vissa saker eftersom du är inte från Polen och för du inte är en kvinna.

1. Att en kvinna lämnar en man i hemlighet är nästan alltid på grund av att hon är rädd för honom och att hon är rädd att berätta att hon vill separera. Man kan även göra det för att man är rädd att man ska bli förhindrad. Om det är så att Beata lämnade sin första man i hemlighet kan betyda precis detta.
2. De allra flesta som flyttar från Polen till Sverige (som har barn) lämnar sina barn i Polen bara för att ordna tillvaro här innan de kan hämta barnen. Det är ju boende och arbete som måste ordnas först, samt över huvud taget försäkra sig om det är rimligt att flytta hit.
3. Det har precis noll betydelse om Beata hade p-piller i väskan eller inte. Man tar p-piller regelbundet även om man inte har sex för att inte stressa kroppen fram och tillbaka, det är inte Alvedon. Dessutom finns det flera anledningar till att man äter p-piller än att förhindra graviditet. Piller som man tar regelbundet har en kvinna alltid i väskan ifall man har glömt bort ta de när man skulle så är de alltid tillgängliga.
4. En man (eller vem som helst) som blir lämnad svartmålar sin partner eftersom de drivs av ilska och för de inte förstår hur de själva har bidragit till uppbrottet. Om han fattade vad som var fel i relationen eller om han rättade till felet då hade han inte blivit lämnad. Dessutom det kan vara 100% lögn vad han säger för vi har ingen aning vem han är. Med andra ord man behöver inte sätta något värde i vad Beatas första man säger om henne. Ännu mindre döma henne efter det. Amen
Citera
2021-10-25, 12:36
Medlem
Citat:

Ja, den här är en viktigt fråga. Om hon försvann självmant varför tog hon inte med sig sina piller!
En kan spekulera att hon lämnade allt bakom sig och började ett nytt liv då behövde hon inte dem längre. Eftersom hon tappade kontakt med den hon har haft sexliv med.
LMM2011 har en poäng oxå. p-piller får man på recep och det går att kolla exakt när hon fick dem.
Sånt kommer att framgå av FUP förstås men just nu har vi tyvärr inget att läsa. Tills dess är det fritt fram att spekulera.
Citera
2021-10-25, 13:03
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

P-piller är ett bevis för ett aktivt sexliv?

Hon har ju redan 5 barn så det känns rätt väl rätt otroligt att hon skulle chansa och bli gravid igen? Vad skulle hon annars ha använt för preventivmedel? Femidom?

Jag har ingen aning ärligt talat varför hon lämnade kvar sina P-piller men dom är knappast ett bevis för att Cesary är inblandad i hennes försvinnande.
Citera
2021-10-25, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Ja, den här är en viktigt fråga. Om hon försvann självmant varför tog hon inte med sig sina piller!
En kan spekulera att hon lämnade allt bakom sig och började ett nytt liv då behövde hon inte dem längre. Eftersom hon tappade kontakt med den hon har haft sexliv med.
LMM2011 har en poäng oxå. p-piller får man på recep och det går att kolla exakt när hon fick dem.
Sånt kommer att framgå av FUP förstås men just nu har vi tyvärr inget att läsa. Tills dess är det fritt fram att spekulera.

Hon hade sannolikt behövt dom även om hon avslutat sitt sexliv. Så jag tror att det är gm som dumpat dom för att bli hittade. P pillren kan då ha ett symbolvärde för gm. Han vill visa upp att hon är lösaktig som i sin tur skulle försvara hans beteende.
Citera
2021-10-25, 13:12
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Man vet inte om man ska skratta eller gråta när läser dina inlägg, exmannen känns fullt trovärdig när han berättat om sin tid med den där märkliga kvinnan som nu återigen är försvunnen sen en tid tillbaka, du verkar göra allt för att misskreditera exmannen samtidigt som vi ska tycka synd om en mor som överger sina barn med anledningen att hon är 'ung" och har haft det svårt, hon var tydligen "tvungen" att söka jobb också. Herregud (!)

Du slår ju alla bottenrekord när du återigen försöker samla sympati för kvinnan som övergav sina småbarn.
Ok, hon var alltså inte Moder Teresa av Calcutta? 😎
Äntligen skriver du ett sanningens ord.

Grattis! 😁

Ja han blev ju bara lämnad ensam med 4 barn, såklart han var överlycklig.

Jag tror inte att hon talar sanning.

Den där gammelmorsan i Polen är säkert oerhört partisk, hon försvarar antagligen dottern i vårt och torrt.

Vad hon har för åsikt om sina svärsöner är rätt ointressant och bidrar knappast till att få klarhet i vart den "försvunna kvinnan", dvs hennes dotter tagit vägen?

Ja, det är just sånt svar var jag säkert vi får.
I din värld en kvinna som tar hand 24/7 om 4 barn jobbar inte. Det är just så tänker äkta manschauvinist som aldrig varit en vecka med ett barn på heltid. Kolla du hur många barn har en svensk dagmamma på heltid och då är det inte dygnet runt i hela veckan. Påstår du att dagmammor jobbar inte?
Och då tror jag icke att hennes man gjort något varken med barn eller hemma. Och försök inte tvinga på mig dina åsikter om obildade polska män på landsbygden. De som "hjälper" med barnen och hemmet det är några %. Resten ligger på soffan med öl eller super med kompisar och kräver service av sina kvinnor. Och lyder hon inte så få hon blåtira. Fråga vilken polsk kvinna som helst. Hon kommer säga samma sak som jag.
Hon stack för hon fått upp över öronen av sånt liv.
Och så klart, enligt dig så hennes morsa ljuger. Enligt dig så varje kvinna ljuger, varje kvinna är manshatare, varje kvinna provocerar, slår...
Amen
Senast redigerad av ursalund 2021-10-25 kl. 13:35.
Citera
2021-10-25, 13:13
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Hon hade sannolikt behövt dom även om hon avslutat sitt sexliv. Så jag tror att det är gm som dumpat dom för att bli hittade. P pillren kan då ha ett symbolvärde för gm. Han vill visa upp att hon är lösaktig som i sin tur skulle försvara hans beteende.

Kan ju också vara så att han mördat henne, letat efter ett sätta att dumpa kroppen och gjort det någonstans strax innan Ystad, sedan behövt tanka vid Preem och har då fått syn på väskan och bara slängt ut den för att inte lämna spår i bilen.
Citera
2021-10-25, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Kan ju också vara så att han mördat henne, letat efter ett sätta att dumpa kroppen och gjort det någonstans strax innan Ystad, sedan behövt tanka vid Preem och har då fått syn på väskan och bara slängt ut den för att inte lämna spår i bilen.

Japp, det är troligt.
Citera
2021-10-25, 13:18
Medlem
Citat:
P-piller är ett bevis för ett aktivt sexliv?

Hon har ju redan 5 barn så det känns rätt väl rätt otroligt att hon skulle chansa och bli gravid igen? Vad skulle hon annars ha använt för preventivmedel? Femidom?

Jag har ingen aning ärligt talat varför hon lämnade kvar sina P-piller men dom är knappast ett bevis för att Cesary är inblandad i hennes försvinnande.

Inte nödvändigtvis. Min tjej blev skitjobbig när hon slutade med P piller. Så det kan ha positiva effekter på allmäntillståndet hos kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in