Citat:
Budskapet har ju varit att skydda riskgrupperna, och låta viruset bränna igenom övriga befolkningen i lagom hastighet. Med en sådant budskap, så är det naturligtvis svårt att uppfatta viruset som farligt. Man inser inte att någon kan vara så enormt hänsynslös, att man låter ett farligt virus spridas, utan att ens försöka stoppa spridningen.
Naturligtvis innebär Folkhälsomyndighetens budskap att många svenskar betraktar viruset som harmlöst. Det visar sig i form av att Sverige har lägre vaccinationstäckning än grannländerna. Hanteringen av epidemin, liksom vaccineringen, misslyckades redan från början.
Ja. Och det är en katastrof som Folkhälsomyndigheten har välkomnat.
Jag får intrycket av att Anders Tegnell är den mest ondskefulla person man kan tänka sig. Hela genom den epidemin-hantering har jag varit äcklad av Anders Tegnell.
Naturligtvis innebär Folkhälsomyndighetens budskap att många svenskar betraktar viruset som harmlöst. Det visar sig i form av att Sverige har lägre vaccinationstäckning än grannländerna. Hanteringen av epidemin, liksom vaccineringen, misslyckades redan från början.
Ja. Och det är en katastrof som Folkhälsomyndigheten har välkomnat.
Jag får intrycket av att Anders Tegnell är den mest ondskefulla person man kan tänka sig. Hela genom den epidemin-hantering har jag varit äcklad av Anders Tegnell.
Nu är ju detta ingen tävling, men om det var det, så är det ingen sprint, utan ett ultra-marathon. Tycker vi ska vänta några år med att summera detta, då både viruset och vaccinen är nya.
Jag tror inte att detta virus är så unikt farligt jämförelsevis. T.ex mot influenza. Det är nytt och det fick en snabb spridning p.ga våran livsstil. De flesta i våran del av världen är enormt bortskämda och priviligerade. Vi är oerhört förskonade från det mesta, och är du hyffsat ung idag, så har du levt hela dit liv i en ekonomisk högkonjuktur och är ganska curlad. Det tror jag påverkar graden av hysteri.