Citat:
Ursprungligen postat av
Hans66
Som jag kommer ihåg det så avbröts väl förhöret med HD när en polis kom och ville prata med poliserna som förhörde HD och efter det så avslutades förhöret ganska snabbt, 1) Det kan vara så enkelt att HD hörde delar av samtalet poliserna höll där ute i korridoren 2) eller så fick SOA höra av sin polis vän att LW var funnen, 3) eller så kan det vara så enkelt att HD och SOA la ihop 2+2 när dom körde förbi.
Alternativ 1) borde ha framkommit i förhöret med HD, det spelades ju in. Det var ett kort uppehåll under förhöret, men om HD hörde vad poliserna i korridoren pratade om borde väl även fhl, hon som var kvar när den andra fhl ”avvikit”, ha hört det? Och i så fall nämnt det när hon blev förhörd i TR? Man kan ju också tänka sig att HD skulle ha sagt någonting i stil med ”oj har dom hittat henne!” Hon var i ett tämligen upprört tillstånd under förhöret och grät och babblade på rätt friskt. Tror du inte hon skulle ha kommenterat det då?
Om man lyssnar på förhöret med SOA i TR så säger han att de, han och HD, inte direkt pratade något om händelsen vid bullerplanket.
Han fick, via tidningen, reda på att LW hittats. Den hade inte kommit ut ännu vid det tillfället. Det är i alla fall vad han berättar.
Så alternativ 3) av dem du lägger fram tror jag inte heller på.
Möjligen att alternativ 2) kan stämma. Men då bör kommunikationen mellan vännen och SOA skett skapligt omgående. Vem hade upplyst vännen om vad som inträffat? Och slängde vännen sig på telefonen för att meddela SOA?
Eller träffades de irl? Var? Lundby? Parkeringen vid polishuset?
Känns lite lattjo att en polis, det första hen gör, berättar för sin vän, som är svärfar till en man som haft ett förhållande med en kvinna, (en man som suttit i förhör efter att denna kvinna försvunnit), att denna kvinna hittats mördad, eller i vart fall död.
Då måste vännen och SOA allt vara bästa vänner tänker jag.
Edit: bytt ut ”när” till ”efter att”