2021-10-24, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Problemet är att för varje gangster som blir ihjälskjuten av sin "bror" så finns det tio nya yngel som är redo att ta hans plats.

Visst är det så, när till och med media är medhjälpare till att glorifiera slynglarna, så är det inte konstigt att alla som gått i livets hårda skola vill börja rappa om sin tuffa uppväxt.
Einar var ingen förebild och inte snorungarna kring han heller. Det är en tappad generation som för det vidare till de yngre. Inte ett minsta imponerande eller värt en hyllning i en enda kanal.

Den "gangster" som ska hyllas, det är den som lämnat ett sånt liv och på riktigt tar tag i ungdomar och bankar in i deras små huvuden, att "rap-livet" med bling och puffror är för losers som saknar utbildning och har noll framtid. Till och med göra samma ska med föräldrarna som behöver få sig en uppläxning/föreläsning - kalla det vad man vill.
Har de koll på vad deras barn gör om kvällarna när de drar omkring? Hur delaktiga i skolgången är de? Vad för värderingar har de lärt ut från start?
Citera
2021-10-24, 22:29
Bannlyst
Skådespelaren Örjan Ramberg sörjer Nils ”Einár” Grönberg.

Citat:
– Fruktansvärt. Jag blev chockad när jag fick höra vad som hänt, säger han.

https://www.expressen.se/nyheter/rambergs-sorg-over-einar-fruktansvart/
Citera
2021-10-24, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av n3m3
Finns inga som helst utryck i Norge eller Danmark om att "vara Svensk".
De har inte tyckt om Sveriges Corona-strategi men vafan har det med saken att göra?

Och det Trump sa följade

"You look at what's happening in Germany, you look at what's happening last night in Sweden. Sweden, who would believe this. Sweden"

Och gissa vad som hände den dagen i Sverige, Absolut ingenting.
Sen kan det vara att Svenskar är konflikträdda men håll dej till fakta.

Nej nej det finns mycket mer. Kolla på svenska kanaler så får ni se. Asså själva kör man med IPTV och jag ser och har även många utländska vänner från olika världsdelar. Har ni inge som helst vänner med invandrarbakgrund? Fråga dom de har också sina uttryck om svenskar. Sist var när jag träffade en gammal kollega som ville skaka hand och svenskarna i gruppen började med armbågar jag gav honom handen och så sa han med ett leende... Svennar assså, som sagt bara fråga så får ni se. Det är lika vanligt som ni svenskar tycker alla invandrare är kriminella, same shit.
Citera
2021-10-24, 22:31
Medlem
Han var väldigt dedikerad rappartist om man kollar på hans lives som han la väldigt mycket till och energi till så ser man någon som inte bara glorifierar bara gangsterlivet peace
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
De här tycker jag faktiskt var ett ganska klartänkt inlägg från en gammal gangsterrappare.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/XqWP8b/alex-ceesay-hiphop-ar-inte-en-vag-ut--det-ar-en-vag-in-i-kriminalite
Han utelämna givetvis det faktum, att detta ett importerat problem

Ovanligt klarsynt för att vara honom faktiskt. Såg även en video på youtube där han förklarar samma sak utan att ens bryta på svenska. Kände knappt igen honom. Han verkar vara som pånyttfödd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Jag säger inte att Sverige är perfekt, tvärtom. Det är dyrt, svårt och annorlunda. Vi massimporterar en gigantisk underklass. Min fråga till V, Mp och C är: Om invandrare har det så svårt i Sverige, är diskriminerade, fattiga, mer trångbodda, mindre lyckliga, etc etc. Hur kan någon ändå hävda att invandring är bra, att invandring behövs?

Nu tillhör jag själv varken V, MP, C (eller S som du glömde), men jag kan tänka mig att varför dessa partier vill ha oändlig tillströmning av fattiga, lågutbildade invandrare är för att det ökar på deras egna väljarantal, vilket alltså ger dem större makt. Någon annan anledning kan ju knappast finnas. Politiker borde jobba för det egna folkets bästa, men etablissemanget i Sverige har lyckats få svenska politiker att motarbeta det egna folket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Fan vad du har svårt att få ihop dina historier. Det står ju inte vad du åsyftar i länken gällande det spanska uttrycket. Du har en "dansk granne " som kan styrka vad du säger men hela google saknar informationen .Och att trump kritiserar Sverige ( med all rätta) visar inte på något sätt be swedish är ett vedertaget uttryck.varken han eller någon annan använder ju uttrycket.

Åk till Danmark gör de så ont att folk använder dessa uttryck för att beskriva en Svensk. En Dansk sa att detta är skit gammalt och detta kom från den tiden då Sverige rövslickade Frankrike och de vek sig för allt Fransmännen sa, vår kung har väl Fransk blod? Samma sak under första och andra världskriget.. Sverige, spelade svensk och där tuffade tåg fyllda med Nazister mot Norge... spelade Sverige dumma.. ee ja för Norska frihetskämpar fick också komma in i landet hur de ville. Som sagt lär känna folk från dessa länder och fråga dom.
Citera
2021-10-24, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvut
Trump sa även att covid snart blåser över någon gång i februari/mars förra året. Ta allt den tomten säger med ett par nypor salt.

Ja jag skiter i vad de säger min poäng var mer om vad folk anser om svensken. De vill säga att från andras nationaliteter så ser man på folk med olika ögon. Typ Araber är terrorister anser svenskar, medans araber tycker svenska är som kvinnor.

Spansk människor tycker att svenskar spelar dumma.

Amerikaner ser svenskar som tja... asså har ni inte vänner med utländsk härkomst? Detta verkar vara nyheter för er?
Citera
2021-10-24, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Givet666
Han var väldigt dedikerad rappartist om man kollar på hans lives som han la väldigt mycket till och energi till så ser man någon som inte bara glorifierar bara gangsterlivet peace

Dedikerad åt vadå?
Välgörenhet? Föreläsningar om att göra rätt för sig i livet?
Citera
2021-10-24, 22:34
Medlem
Gör en offentlig reasertch på vem som är den egentliga ledaren av ligan som klippte honom och ha härliga skogs våldtekter som får honom gapa jag älskar kuk med svin fint svarvad rekyl ak i stjärten
Citera
2021-10-24, 22:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av n3m3
Finns inga som helst utryck i Norge eller Danmark om att "vara Svensk".
De har inte tyckt om Sveriges Corona-strategi men vafan har det med saken att göra?

Och det Trump sa följade

"You look at what's happening in Germany, you look at what's happening last night in Sweden. Sweden, who would believe this. Sweden"

Och gissa vad som hände den dagen i Sverige, Absolut ingenting.
Sen kan det vara att Svenskar är konflikträdda men håll dej till fakta.

Det börjar bli allmänt vedertaget i de flesta västländer att Sverige har fått grava problem med massinvandringen från muslimska länder. De ser det som ett fint och tryggt land som går i spillror.

T.o.m. Joe Rogen som har världens överlägset största podcast har nämnt det flera gånger.

Man kan tycka vad man vill om det, men Sverigebilden är kraftigt reducerad.
Citera
2021-10-24, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makingit
Är det någon som
Med säkerhet vilka han befann sig med vid skottlossningen?

Och vid vems lägenhet?

Var han inte själv? För då hade väl de andra också blivit skottskadade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in