2021-10-24, 22:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det är nog inte direkt unikt för svensken. Folk i arabländer gnäller på islamister men så fort de får chansen att välja så väljer de en annan islamist som ledare som är värre än den förra.
Men de skulle aldrig välja en svensk, här är det bara en tidsfråga innan vår statsminister är arab.
Citera
2021-10-24, 22:10
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonsaft94
sebastian stackset la upp på sin facebook sida Jag är så fkn trött på allt dödande! Jag är så förtvivlad över alla dessa föräldrar som måste begrava sina barn. Jag är så trött på media som bär ett enormt ansvar. Hela dagen har media jagat mig för en kommentar. Här har ni en kommentar: Ta erat ansvar. Hedra alla dessa mördade ungdomar som ni hedrar Nisse. Sluta beskriv dessa barn och ungdomar med epitet gängkriminella. Dessa ungdomar är offer för ett samhälle som skiter fullständigt i sina minsta och sina svagaste. Eller är det bara dom som kan rappa som betyder nått i era ögon? Jag är så trött på den här smutsiga musikindustrin som kapitaliserar på dessa ungdomar och låter publiken sitta som åskådare i en gladiator arena och se hur vi bara förstör oss själva och varandra till publikens jubel medan ni fyller era fickor och kapitaliserar på vår misär. Jag är så trött på politiker som säger: ”Det här kan numera drabba vem som helst, var som helst. Det är helt förfärligt. Människor som befinner sig mitt i bostadsområden där helt vanliga familjer bor. Det skapar en extrem otrygghet” det sa Moderaternas partiledare idag. Mannen vad är vi som växer upp i orten? Ovanliga människor? Denna pandemi av våld är en produkt av utsatthet och hopplöshet i nedmonterade områden som byggts i över 40 års tid. Vi har haft lång tid på oss att fixa det här. Man får skörda det man sår. Jag är så trött på snacket om hårdare straff. Vad hjälper straff om mentaliteten vi lever med är att vi straffar ut oss själva innan vi ens försökt. Vi behöver medmänsklighet, barmhärtighet och kärlek. Vi behöver nåd. Vi behöver inte mer rädsla. Vi behöver be för situationen i Sverige och öppna både hjärta och dörrar istället för att köpa fler lås. Jag är så trött på våldet. Jag är så trött på mig själv för att jag var en så dålig förebild för Nisse å ungdomarna i hans generation när dom växte upp.

Bra skrivet ? håller ni med?
Vi som växte upp i orten?
Jättebebisen Sebbe är uppväxt i ett radhus i Bagarmossen med en normal familj.
Citera
2021-10-24, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegoodshepherd
Kan du länka till några som på engelska sagt ”be swedish”. Inte bara en utan två eller visa att det existerar.

Har aldrig hört eller hittat på nätet eller något….

Det med danskar o norrmän är inte sant. Finns inget vedertaget utryck som går så

Har du ens provat att googla? Spanska är det mest erkända av dessa uttryck.

https://www.citylifebarcelona.com/odd-spanish-expressions-hacerse-el-sueco/.

Har du varit i Danmark eller i Norge? Har du umgåtts med dessa människor och frågat dom om vad de anser om svenskar? Vi drar skämt om norrmännen och danskar och de har även deras stereotyper om svensken. Under hela pandemin läste du inget om grannländerna vad de skrev om vår strategi? Sökte i Google och de stämmer hittade ej direkt artikel där denna mening ”spela svensk fann med betydelse”, men min granne är dansk och han säger de lika vanligt som att vi kallar danska för fyllehundar. Jobbar inom It och får ofta höra uttrycket spela inte svensk nu när man sitter och funderar över något när en knepig fråga ställs. Du kanske inte varit i kontakt med våra grannländer sådär jätte mycket? Men fråga någon från Danmark eller Norge så kommer du få höra.

Trump har sagt vid flera tillfällen saker som att hela Sverige är katastrof. Vi har ett stort fiasko här. Ingen gör eller bryr sig om det. Återkopplar till den spanska uttrycket den kännetecknar svensk mentalitet. Konflikträdd och vill gärna undvika sådana situationer för de obehagligt därför vi alltid ska ha möte innan vi tar beslut.
Citera
2021-10-24, 22:17
Medlem
Knut-Annes avatar
De här tycker jag faktiskt var ett ganska klartänkt inlägg från en gammal gangsterrappare.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/XqWP8b/alex-ceesay-hiphop-ar-inte-en-vag-ut--det-ar-en-vag-in-i-kriminalite
Han utelämna givetvis det faktum, att detta ett importerat problem
Citera
2021-10-24, 22:19
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Det kan vara sant. Men de måste faktiskt välja. Det gör alla människor i världen massor av gånger genom livet. Antingen slippa krig och ha det tufft i Sverige med vädret, språket och kunskapsekonomin. Eller välja ett annat land.

Jag säger inte att Sverige är perfekt, tvärtom. Det är dyrt, svårt och annorlunda. Vi massimporterar en gigantisk underklass. Min fråga till V, Mp och C är: Om invandrare har det så svårt i Sverige, är diskriminerade, fattiga, mer trångbodda, mindre lyckliga, etc etc. Hur kan någon ändå hävda att invandring är bra, att invandring behövs?

Socioekonomiskt problematik köper inte jag,ser jag ungar från ”ghettot” är det fina bmw’s mercor skjortor för 5K guldklockor.
Ändå så drar dom upp att det är fattigt och svårt haha vilka står med brallorna nere.
Dom suger ut våra pengar samtidigt som man själ och söndrar hela samhället.

Politiker idag är bara en massa ryggdunkare som sitter i samma båt.
Citera
Medlem
tvuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Trump har sagt vid flera tillfällen saker som att hela Sverige är katastrof. Vi har ett stort fiasko här. Ingen gör eller bryr sig om det. Återkopplar till den spanska uttrycket den kännetecknar svensk mentalitet. Konflikträdd och vill gärna undvika sådana situationer för de obehagligt därför vi alltid ska ha möte innan vi tar beslut.

Trump sa även att covid snart blåser över någon gång i februari/mars förra året. Ta allt den tomten säger med ett par nypor salt.
Citera
Bannlyst
Kan avgörande tipset hittas på Flashback?
Citera
2021-10-24, 22:21
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:

Har du varit i Danmark eller i Norge? Har du umgåtts med dessa människor och frågat dom om vad de anser om svenskar? Vi drar skämt om norrmännen och danskar och de har även deras stereotyper om svensken. Under hela pandemin läste du inget om grannländerna vad de skrev om vår strategi? Sökte i Google och de stämmer hittade ej direkt artikel där denna mening ”spela svensk fann med betydelse”, men min granne är dansk och han säger de lika vanligt som att vi kallar danska för fyllehundar. Jobbar inom It och får ofta höra uttrycket spela inte svensk nu när man sitter och funderar över något när en knepig fråga ställs. Du kanske inte varit i kontakt med våra grannländer sådär jätte mycket? Men fråga någon från Danmark eller Norge så kommer du få höra.

Fan vad du har svårt att få ihop dina historier. Det står ju inte vad du åsyftar i länken gällande det spanska uttrycket. Du har en "dansk granne " som kan styrka vad du säger men hela google saknar informationen .Och att trump kritiserar Sverige ( med all rätta) visar inte på något sätt be swedish är ett vedertaget uttryck.varken han eller någon annan använder ju uttrycket.
Citera
2021-10-24, 22:24
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avskildhet
Kan avgörande tipset hittas på Flashback?
Isåfall gömt bland allt OffT-skit om skatter, spanska uttryck och rasism
Citera
2021-10-24, 22:24
Medlem
AlkoholistFascists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smexliq
Här kommer bilden igen https://imgur.com/a/58S04PO
Tack så mycket! Synd att man inte fick se mer, min morbida nyfikenhet tar över, speciellt om det är en kändis det handlar. Hoppas luffaren med flip flops läcker en bild på ansiktet.
Citera
2021-10-24, 22:26
Medlem
meadowbrooks avatar
Verkligen ingen VET något om film på mordet? På twitter är det flera som sett en ”trailer” med sekvenser på filmen som ska finnas på hela (?) förloppet?
Citera
2021-10-24, 22:26
Medlem
n3m3s avatar
Citat:

Finns inga som helst utryck i Norge eller Danmark om att "vara Svensk".
De har inte tyckt om Sveriges Corona-strategi men vafan har det med saken att göra?

Och det Trump sa följade

"You look at what's happening in Germany, you look at what's happening last night in Sweden. Sweden, who would believe this. Sweden"

Och gissa vad som hände den dagen i Sverige, Absolut ingenting.
Sen kan det vara att Svenskar är konflikträdda men håll dej till fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in