2021-10-24, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superdry12
Adressen fanns med i förundersökning när det blev bråk och nån knivskuren,

Av misstag hamnade adressen med. Så vem som helst kunde tyvärr fått tag i hans adress…

Citat:
Ursprungligen postat av 14kaptenen88
Han hade just flyttat till Hammarby sjöstad.
https://sverigesradio.se/artikel/einar-hade-flyttat-bara-veckor-innan-mordet

Aha, det underlättar förstås...

Helst skulle gärningsmännen i sådana fall nog haft span på vägen till bostaden -- kom han dit med kollektivtrafik eller fordon? Eller var han hemma och gick ut och rökte? -- från en undanskymd plats (lägenhet/naturen/bil) och sedan två snubbar som genskjuter honom i själva bostadsområdet när de vet att han är på väg. Var han hemma kanske det är lite lättare, men det beror ju på lite hur lägenheten var placerad.
Citera
2021-10-24, 21:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Superdry12
Adressen fanns med i förundersökning när det blev bråk och nån knivskuren,

Av misstag hamnade adressen med. Så vem som helst kunde tyvärr fått tag i hans adress…

Att hans adress blev en offentlig handling bidrog garanterat till hans död.

Nu visste GM exakt vart dom skulle stå o hålla utkik.

Det har ju även talats om att det synts via insta att han befunnit sig just vid hammarbysjöstad.

Så han var nog tyvärr en sitting duck där han bodde.
Citera
2021-10-24, 21:47
Medlem
Jag tänker bara skriva detta en gång för ja har tappat hoppet på er i tråden men kolla detta klippet på Guleed och Euro i studion, och läs kommentarerna som folk skriver i liven.

https://vm.tiktok.com/ZM8yJkcdu/

Euro var han som va inblandad i kidnappningen men som senare blev frikänd. Kommer ursprungligen från bagarmossen och är uppvuxen med Haval och company. Han har lekt einars vän fram tills nu, och för tillfället så gömmer han sig i Malmö. I kommentarerna så skriver nån att euro är kusin med dollar, och den hära dollar är välkänd i sthlms undre värld, tillhör troligtvis FLG beroende på vilken dollar det snackas om. Jag tror varken att dumle eller adel har goat einar för isåfall skulle dom båda också blivit skjutna, och isåfall skulle aldrig sebastian från dp visat så mkt kärlek. Man kan se ett tydligt mönster i vilka som sörjer och inte, och jag tror att det är därför 1. Cuz är såpass tyst om allt detta. 1. Cuz och einar hade en riktigt bra relation men pga cuz’s släktingar som är FLG/shottaz så kan han inte fullt ut visa att han sörjer, mer än att ställa in sin konsert.

Jag är inte säker på detta men det är mina 2 ören.
Citera
2021-10-24, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emkas
RIP Einar, en av Sveriges största artister. Så jävla tragiskt och onödigt.. Mina tankar går till anhöriga.

Skärp dig.
Många har ju aldrig ens hört talas om honom.
Än mindre har den stora skaran gemene svensk hört något av honom.
Citera
2021-10-24, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Alltså, var detta sån kriminalitet som han hållit på med? Eller finns det mer? Hur kan han ha varit en del av nått nätverk i så fall? Håller dom inte på och begår brott hela tiden?
Var han bara en hangaround sas?

Sjöstan är ett jvl ställe. Men att ta sig därifrån på voi blir ganska långt. Gissar på en väntande bil nånstans en bit bort.

Närmsta T-bana är Gullmarsplan?
Men så dumma att fe fastna på T-banans kameror är de väl inte.
Sedan kan polisen stoppa T-banan.

Gissar på Voi
Citera
2021-10-24, 21:53
Medlem
Araber från Iran/Irak är skiträdda för 2 saker:

1. Vatten i sjöar och hav, de kan inte simma.

2. Skog. Farligt. Vargarna kan äta upp dig.

De har flytt på fordon på asfalt, Voi eller upphämtad bil. Och det är jag säker på att snuten räknade ut för ett dygn sedan.
Citera
2021-10-24, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Araber från Iran
?
Citera
2021-10-24, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maskoten
Vem håller koll på Justin Bieber, Kanye West, Eminem osv osv? Einar tillhör världens kändiselit och självklart väcker det intresse om han blir mördad.

hahahhaaaa.... världselit.
Eyy bror, du har massuppfittat
Citera
2021-10-24, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 031Hisingen
Jag tänker bara skriva detta en gång för ja har tappat hoppet på er i tråden men kolla detta klippet på Guleed och Euro i studion, och läs kommentarerna som folk skriver i liven.

https://vm.tiktok.com/ZM8yJkcdu/

Euro var han som va inblandad i kidnappningen men som senare blev frikänd. Kommer ursprungligen från bagarmossen och är uppvuxen med Haval och company. Han har lekt einars vän fram tills nu, och för tillfället så gömmer han sig i Malmö. I kommentarerna så skriver nån att euro är kusin med dollar, och den hära dollar är välkänd i sthlms undre värld, tillhör troligtvis FLG beroende på vilken dollar det snackas om. Jag tror varken att dumle eller adel har goat einar för isåfall skulle dom båda också blivit skjutna, och isåfall skulle aldrig sebastian från dp visat så mkt kärlek. Man kan se ett tydligt mönster i vilka som sörjer och inte, och jag tror att det är därför 1. Cuz är såpass tyst om allt detta. 1. Cuz och einar hade en riktigt bra relation men pga cuz’s släktingar som är FLG/shottaz så kan han inte fullt ut visa att han sörjer, mer än att ställa in sin konsert.

Jag är inte säker på detta men det är mina 2 ören.

Går man på kommentarerna så verkar ju många bara fullständigt övertygade om att dessa på något vis pissar på Einars grav.
Fattar faktiskt inte allt, men det du skriver verkar inte helt ologiskt.
Citera
2021-10-24, 21:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Birkenblatter
hahahhaaaa.... världselit.
Eyy bror, du har massuppfittat

Hade väl över 400 miljoner streams ändå.
Citera
2021-10-24, 21:57
Medlem
dex1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Araber från Iran/Irak är skiträdda för 2 saker:

1. Vatten i sjöar och hav, de kan inte simma.

2. Skog. Farligt. Vargarna kan äta upp dig.

De har flytt på fordon på asfalt, Voi eller upphämtad bil. Och det är jag säker på att snuten räknade ut för ett dygn sedan.

Dom lär ju inte tagit voi eftersom man behöver konto och kan då bli spårad
Citera
2021-10-24, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Att hans adress blev en offentlig handling bidrog garanterat till hans död.

Nu visste GM exakt vart dom skulle stå o hålla utkik.

Det har ju även talats om att det synts via insta att han befunnit sig just vid hammarbysjöstad.

Så han var nog tyvärr en sitting duck där han bodde.
Men snark, att hans adress blev röjd har ingenting med mordet att göra. Det är inga amatörer vi pratar om, de vet var han bor. Dessutom blev han med 99% säkerhet goad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in