2021-10-24, 03:24
Medlem
"rapparen" Euro som var "vän" med Einar, han som deltog i kidnappningen men som Einar fortfarande var vän med efteråt hade instagram live precis och firade, dansa, sjöng och skröt om att han skrivit så många låtar nu under 30 timmar. Är inte detta skumt? Han fick sin karriär av Einar, deltar i kidnappningen och sörjer inte ens honom. Vem passar på att göra låtar ens nu när din "vän" gått bort?
Citera
2021-10-24, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Förstår ingenting.

Skulle detta vara ett normalt beteende inom kriminella kretsar att offentligt ta på sig ett mord och därmed göra sig själv till en måltavla? Om detta stämmer - Finns det någon logik bakom?
Hos den här nya generationen rappare är det inte ovanligt att det hintas till detaljer man kan koppla till riktiga mord i konflikterna deras gäng är inblandade i.

Från Yasin kan jag komma på 2 bara på rak arm.
Garagemordet i Rinkeby: "jag och Poy i mitt garage, pull up och vi gör kalas".
Mordet på Poy: "om du säger loyalty is priceless you gotta pay the price där jag bor, jag riskerade allt för min bror". (Han hade det citatet på sin Instagram).

Det som gör scenen så jävla störd idag. De är så självsäkra när dammet lagt sig att de kan ta på sig det, polisen kan inte göra något efter första timmarna ändå.
Citera
2021-10-24, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Smoked videon är gammal. Det konstaterades för sisådär 500 inlägg sen.

Jo men nu var det inte den enbart det låg flera videos där från början, och jag länkade den dessutom på sida 218-225 nånting, innan nån konstaterade att just den videon var gammal. Dessutom kommentaren jag svarade på från början var att samma person hade sett videon på insta och länkade till ett låst konto och visste inte hur man delade själva videon.
Citera
2021-10-24, 04:00
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamSosa
Jag har försökt läsa så aktivt som möjligt i denna tråden egentligen sedan den skapades, men är inte 100% säker på att någon tagit upp detta, och att jag bara missat det isåfall.

Jag tänkte på en grej. E's flickvän (vill inte gå in på namn eller så, hon har ju egentligen ingenting med detta att göra) la upp samma kväll, torsdag-kväll en hel del på hennes instagram story om hur hon befann sig i Amsterdam. Dessutom postade hon ett inlägg på instagram samma kväll som hon även plats-taggade Bar Rogue Amsterdam.

Jag läste på någon nyhetssajt, misstänker Aftonbladet att eftersom att hotbilden mot E var så uttalad så spenderade han många veckor utomlands - bland annat Amsterdam, så det verkar som att de tidigare varit där tillsammans. Hon har även lagt ut bilder / videos från många resor ihop med sin pojkvän E.

Så då har jag spekulerat i att han kanske ville att hon skulle åka dit först, för hennes säkerhet? Och att han bara skulle fixa något i Stockholm sen komma dit själv, och att mordet därför var ''tvunget'' att ske så abrupt och plötsligt? Detta är BARA spekuleringar från mitt håll... Men har inte riktigt kunnat släppa det.

Suck. Nej din jävla jättebebis. Einar är död. Oavsett BO:s resekalender. Mord har dessutom en tendens att ske abrupt och plötsligt. Det är vanligt för den vanliga döden.
Citera
2021-10-24, 04:04
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Dessa jävla låtsasgangsters ( Haval, Yasin)… man måste ju garva. Va fan…. kidnappning och utpressning? Jönssonligan på framfart.

Nu sitter mördarna och darrar i en garderob och de som beställde mordet klippte av grenen de satt på.

Vilka nötter.

We are coming for you——- bam
Citera
2021-10-24, 04:16
Medlem
IamSosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Suck. Nej din jävla jättebebis. Einar är död. Oavsett BO:s resekalender. Mord har dessutom en tendens att ske abrupt och plötsligt. Det är vanligt för den vanliga döden.

Hahaha vänta vänta var hävdar jag att han inte var död? Läs om. Det kan du väl ändå göra? Jag tror på dig, din jävla jättebebis.
Citera
2021-10-24, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Dessa jävla låtsasgangsters ( Haval, Yasin)… man måste ju garva. Va fan…. kidnappning och utpressning? Jönssonligan på framfart.

Nu sitter mördarna och darrar i en garderob och de som beställde mordet klippte av grenen de satt på.

Vilka nötter.

We are coming for you——- bam

Jaha vem ska hämnas då? Tror knappast det blir mer än massa babbel om hämnd.
Citera
2021-10-24, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Hos den här nya generationen rappare är det inte ovanligt att det hintas till detaljer man kan koppla till riktiga mord i konflikterna deras gäng är inblandade i.

Från Yasin kan jag komma på 2 bara på rak arm.
Garagemordet i Rinkeby: "jag och Poy i mitt garage, pull up och vi gör kalas".
Mordet på Poy: "om du säger loyalty is priceless you gotta pay the price där jag bor, jag riskerade allt för min bror". (Han hade det citatet på sin Instagram).

Det som gör scenen så jävla störd idag. De är så självsäkra när dammet lagt sig att de kan ta på sig det, polisen kan inte göra något efter första timmarna ändå.
Risken att utsättas för hämndaktioner då? Vad är logiken där bakom att vilja ta på sig ett mord?
Citera
2021-10-24, 05:05
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Jaha vem ska hämnas då? Tror knappast det blir mer än massa babbel om hämnd.

En samhällsdebatt? Inte fan vill jag leva i ett samhälle där några få kan leka pajas.

Vi pratar om en liten klick med låg IQ.
Citera
2021-10-24, 05:08
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Risken att utsättas för hämndaktioner då? Vad är logiken där bakom att vilja ta på sig ett mord?

Nu utrotar de sig själva. Halva Vårby äter galler.

Vad ger cred? Jo, att utföra enkla order. Ta bort en ung kille. Du märker väl att de är svagbegåvade?
Citera
2021-10-24, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
En samhällsdebatt? Inte fan vill jag leva i ett samhälle där några få kan leka pajas.

Vi pratar om en liten klick med låg IQ.

Vadå för debatt? Om vi ska lösa det här så måste vi repatriera allihopa, men det kommer inte ske. Ingen kommer heller hämnas Einar, blir nog bara tyst om ett par veckor, gängkriget fortsätter förstås dock.
Citera
2021-10-24, 05:14
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Vadå för debatt? Om vi ska lösa det här så måste vi repatriera allihopa, men det kommer inte ske. Ingen kommer heller hämnas Einar, blir nog bara tyst om ett par veckor, gängkriget fortsätter förstås dock.

Nej, en hämnd vill vi väl inte ha. Dessutom verkade han stå rätt ensam.

Men det är väl upp till var och en hur vi förvaltar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in