2021-10-24, 19:59
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Konstigt? Dessa grabbar blir kollade av polisen rätt ofta...

Jag kan förstå om de inte går på krogen beväpnade men detta var ju hemma hos Einar. Liten risk att åka fast.
Citera
2021-10-24, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag tror inte jag har läst ett enda inlägg här som har kallat honom ängel. De flesta här vet att han var en gangster.
Hans fans finns i andra sociala medier, bland det politiska etablissemanget och MSM.

Nej, det är ingen här som tror att han var en ängel. Men det är tyvärr lättare att känna för en guldlockig pojke med ett gulligt fejs, än för någon som ser ut som en psykopat med mördarblick. Som många av hans "vänner" menar jag. Världen är orättvis.
Citera
2021-10-24, 20:02
Medlem
Adel kan väl rimligtvis strykas helt ur ekvationen, Nisse sökte väl skydd hos Maykil och grabbarna i Västerås? Adel och Maykil är ju t.o.m. dömda i samma mål.
Kan de inte rent av varit så att adel skulle funnits där som just ett skydd åt Nisse?
Men när de väl spårade, så blev de inte riktigt som han tänkt sig?

(Eftersom hela karusellen med vårbys överklagan redan rullat igång, kan de varit så att Nisse var i stan för att vittna? Dock ej live i rätten, utan genom ett förinspelat inslag? För att sen gå under jorden och kliva in i ett vittnesprogram? Han var ju trots allt 17 när allt hände och barnförhör spelas väl i regel in, för att sen spelas upp i rätten? Att detta läckt ut?)

Nisse hade väl dessutom en ring på sitt finger senaste tiden, nygift eller nyförlovad?
Citera
2021-10-24, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goist1966
Kan ju vara de yngre från Vårby som nu vill etablera och visa sig starka efter att alla äldre åkt in, därav reklameringen med rapvideos och nu mordet för att visa att de menar allvar och tar inte skit från någon.

Absolut, så kan det vara. Einar är väl prestige då han är så känd, för dem som vill utmärka sig.
Dock riskabelt gissar jag då Polis och åklagare går all in.
(ASAP Rocky utredningen tex var helt överambitiös för en gatumisshandel. Har sett sämre FUP från mordutredningar.)
De kommer sätta sina bästa på detta uppmärksammade fall. Men kanske svårt i alla fall, folk har väl lärt sig att vara försiktigare med chatt-apparna....
Citera
2021-10-24, 20:04
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Men är det inte lite grann som en lite töntig kille som plötsligt får vara med skolans tuffaste killar? Han vet att de inte är pålitliga eller bra människor, men det är berusande att få hänga med dem – så det spelar ingen roll. Jag menar inte att Einar var en tönt, men att han hade ett behov av spänning och av att känna att han "var någon". I hans krets var det behäftat med livsfara, men det fattar man ju inte när man är mitt i det.

Den här "lite töntige killen" var dömd för både väpnat rån och en knivskärning redan som minderårig.
Citera
2021-10-24, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goist1966
https://i.imgur.com/Ce4Ia75.jpg

Han är ju svenne ? Vad är detts för nya Förortsungar
Citera
2021-10-24, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag kan förstå om de inte går på krogen beväpnade men detta var ju hemma hos Einar. Liten risk att åka fast.
Och på vägen dit? Deras bilar stoppas också regelbundet.
Citera
2021-10-24, 20:08
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
(Eftersom hela karusellen med vårbys överklagan redan rullat igång, kan de varit så att Nisse var i stan för att vittna? Dock ej live i rätten, utan genom ett förinspelat inslag? För att sen gå under jorden och kliva in i ett vittnesprogram? Han var ju trots allt 17 när allt hände och barnförhör spelas väl i regel in, för att sen spelas upp i rätten? Att detta läckt ut?)

Hovrätten hade precis beslutat om polishämtning av Einar till rättgången. Så vittna skulle han, men mot sin vilja.
Citera
2021-10-24, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag tror inte jag har läst ett enda inlägg här som har kallat honom ängel. De flesta här vet att han var en gangster.
Hans fans finns i andra sociala medier, bland det politiska etablissemanget och MSM.

finns folk i början som satt och fick hnm att se ut som en ängel
Citera
2021-10-24, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Den här "lite töntige killen" var dömd för både väpnat rån och en knivskärning redan som minderårig.

Jo, men vem tror du han ville imponera på? Knappast kompisarna från innerstan. Han hade hamnat i fel sällskap redan då. Ville vara som de tuffa ortengrabbarna.
Citera
2021-10-24, 20:11
Medlem
toblemonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonjon19
Han är ju svenne ? Vad är detts för nya Förortsungar
Sebastian från uppsala tror jag det var som la ut det där i mycket tidigt skede
Citera
2021-10-24, 20:12
Medlem
Alla som säger att det inte finns video, hur vet ni det? Lika stor sannolikhet att det finns som inte. Bara vänta och se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in