Citat:
Som sagt, SE kompletterar sitt signalement med det som framkommit i media i proaktivt syfte. Om något vittne sagt något om färgen på hans långkalsonger så skulle SE förmodligen sagt vid nästa förhör, "... och ynglingen/kvinnan beskrev mina röda långkalsonger". Klart han kände sig tvingad att lägga till glasögonen som framkommit efter hans första kontakt med polisen, men han gjorde bort sig där. Det verkar som folk här i tråden har fått för sig att SE ibland säger si, ibland så, men han har tvärtom en konsekvent linje , om signalementet alltså. Allt som händelsevis råkar stämma in på honom lägger han till, men inte förrän det nämnts i media, kompletterandet görs via det påhittade supervittnet.
Hans GM-kopierande hade inte varit möjligt utan den påhittade rushen in i gränden, den är grunden till att över huvud taget kunna köra det spåret. Varje vettig människa förstår naturligtvis att ingen jävel kan ha förväxlat SE med gärningsmannen, rushen skedde ju flera minuter efter skotten.
Hans GM-kopierande hade inte varit möjligt utan den påhittade rushen in i gränden, den är grunden till att över huvud taget kunna köra det spåret. Varje vettig människa förstår naturligtvis att ingen jävel kan ha förväxlat SE med gärningsmannen, rushen skedde ju flera minuter efter skotten.
Här är det matt! Oops, fel tråd ...
Om det går att förväxla SE med GM idag, så måste det väl ha varit möjligt även där och då?
Är det alltså de stålbågade, tunna glasögonen det hänger på? När dyker de upp i media?
När nämns kepsen för första gången? Det måste ha varit före kl. 12:20 den 1:a mars i så fall:
SE den 1:a mars: "Han var själv iklädd mörk rock och keps."
SE den 10:e mars: "*SE* hör hur hans keps och stålbågade glasögon, rock, omtalas."
SE den 11:e mars: "uppgiftslämnaren lämnade signalementet på *SE* som hade keps, mörk rock, stålbågade glasögon och handlovsväska".
SE den 25:e april: "Ja han [GM] beskrivs då [som en person i] en mörk rock med keps, och med tunna glasögon. Jag tror inte att min handlovsväska var med vid det tillfället." [Vid den beskrivningen?]
Här indikerar SE att handledsväskan INTE var med i den beskrivning som uppgavs vid mordplatsen.
Vidare: Om anpassningsteorin stämmer så hade han väl fört fram att han bar en keps med uppknäppta öronlappar?
Så var nu inte fallet ...
P.S. Om jag har förstått en tidningsartikel rätt blev även förhöret den 11:e mars inspelat.
Hoppas någon lyckas gräva fram det! Ett kassettband från 1986 kan mycket väl fungera än idag ...
Senast redigerad av Dalulven 2021-10-24 kl. 16:31.
Senast redigerad av Dalulven 2021-10-24 kl. 16:31.