2021-10-24, 10:45
Medlem
En kriminell ung man vars enda bidrag till mänskligheten var att glorifiera våld och gängkriminalitet blev skjuten. Han var en aktiv del i det avskyvärda gängvåld som pågår. Hur reagerar människor och då framför allt föräldrar till barn och ungdomar? Deras viktigaste uppgift här i livet är att fostra sina avkommor till att bli skötsamma samhällsmedborgare. Det är med förvåning och inte minst rädsla för vart vi är på väg då jag de senaste dagarna via media både sett och hört stockholmsföräldrar uttala sig. Dom vill inte ens vara anonyma.
Hemma vid köksbordet sitter dom och fördömer våldet inför sina barn. Stunden efter knallar dom iväg till platsen för dödsskotten, med barnen i släptåg, och sörjer och tänder ljus för detta kriminella slödder. Inte underligt att barnen blir vilsna med dessa dubbla budskap. Hoppas verkligen att de som jag relaterar till här är undantag och inte representerar en majoritet av föräldrar i stockholmsområdet.
Citera
2021-10-24, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Haha! Ja då är jag såld på tanken att det inte är rimligt alls! 😂

Hela ledarskiktet för vårby samt flera andra grupperingar sitter i fängelse. Teoretiskt så kanske har man undersökt möjligheten med att trappa ner hotbilden/hämndaktioner genom att fejka mord o fly landet för gott. För Även Einars familj var måltavla.

Skulle onekligen vara en effektiv metod att få bukt med skjutningarna och kontraktsmord.
Citera
2021-10-24, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Ja

Och nu kommer de upptäcka att gullandet tagit slut. Ett misstag att skjuta Nils.

Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Det går som sagt utmärkt att köra bil längs med kanalen även om södra länken är en vettigare flyktväg. Sen vet inte jag vad du vet om Hammarby sjöstad? Absolut är det dyra bostadsrätter, men det beror på läget och inget annat.

Det är fullständigt normala bostäder för sin tid men knappast exklusiva. För oss med lite ålder är Hammarby sjöstad fortfarande förknippat med mögel och dåligt byggda bostäder. Att 15-20år gammal teknologi ska ses som modernt idag ställer jag mig frågande till.

Hammarby Sjöstad var föregångare som eko-stadsdel när det var nybyggt genom att de hade automatisk sopsug till återvinningscentraler och kärl för kompostering av hushållsavfall, bilpooler mm. Sådant som är självklart i nya bostadsområden idag, eller ännu mer utvecklat. Invändigt vet jag inte hur lägenheterna ser ut men i utemiljön har man satsat på hållbarare material som granitmurar istället för betong, lite dyrare gatsten osv. Så himla teknologiskt avancerat vet jag inte om sjöstaden är dock, inte med dagens mått mätt. Jag tror inte det finns fler övervakningskameror där än i andra bostadsområden, snarare fler i innerstaden där du har nattöppna McDonalds och hotell mm som har kameror som kan snappa upp förbipasserande. Hammarby sjöstad är ett renodlat bostadsområde.
Citera
2021-10-24, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Det provsköts vapen i Bagarmossen / Skarpnäck 48 timmar innan händelsen.

Folk rapporterade in detta, hylsor hittades.

Dom lär ju matchas, vi får kanske mer info ℹ snart 🔜

Det finns en tråd om det:
(FB) Hörde precis automateld igen i Skarpnäck/Bagarmossen i Stockholm

Skottlossning i Bagarmossen är dock dessvärre ingen ovanlighet, så en koppling mellan händelserna är inte given.
Citera
2021-10-24, 11:17
Medlem
”Sluta beskriv dessa barn och ungdomar med epitet gängkriminella. Dessa ungdomar är offer för ett samhälle som skiter fullständigt i sina minsta och sina svagaste.”
Sebastian stakset i GP.🤦‍♂️
han var ”förebild” för Nils Och klarar inte ens att skilja på kriminella och ungdomar som vill gå i skola och göra något av livet.
Han kunde väll sagt ”tyvärr Nils vi kan inte göra musik tillsammans då du begår brott” men nej Sebbe tillsammans med media vill rida på vågen.
Citera
2021-10-24, 11:18
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Visst, att han kränkt någon med en text, skulle kallas till rätten angående sin egna kidnappning, men att han dödades och inte bara hotades/skadades. Kan han ha golat ner någon (eller flera, informatör till polisen kanske) eller suttit på vetskap om något stort (stor narkotikaleverans)? Han var ju i Amsterdam nyss och visst beslagtog polisen ett stort parti cannabis i Järva för lite sedan...?
Citera
2021-10-24, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
”Sluta beskriv dessa barn och ungdomar med epitet gängkriminella. Dessa ungdomar är offer för ett samhälle som skiter fullständigt i sina minsta och sina svagaste.”
Sebastian stakset i GP.🤦‍♂️
han var ”förebild” för Nils Och klarar inte ens att skilja på kriminella och ungdomar som vill gå i skola och göra något av livet.
Han kunde väll sagt ”tyvärr Nils vi kan inte göra musik tillsammans då du begår brott” men nej Sebbe tillsammans med media vill rida på vågen.

Lyssna istället på varje låt som han och Einar gjorde tillsammans eller varför inte deras poddavsnitt

Han försökte vara en mentor åt Einar då han själv levt det livet tidigare fast i större utsträckning. Deras låtar handlade om ånger för sina handlingar, utsatta barn, förlåtelse och inspiration för barn att inte välja samma väg.
Citera
2021-10-24, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag förstår inte.
Enligt Linus Bergströms artikel på Expressen var ju Einar en fin, snäll och mogen kille som skrev viktig musik och inte ett enda ord om kriminalitet och vidrigt beteende nämns.
Hur kan en stackars helyllekille som Einar mördas på öppen gata???
För inte skulle väl Expressen skriva hyllningsartiklar om kriminella förortsgangsters?

Det är ju enbart laglydiga sverigedemokrater som är onda?
Eller…
Är det inte så det brukar sägas/skrivas när de kriminella bragds om livet. Skulle bli läkare, advokat, eller älskade sin fotboll. Einar var ju med om en knivskärning bara för några veckor sedan, hur som helst hur i helvete kan man som förälder tillåta en 12 åring umgås med sånt skit som är med i den videon som någon länkat till, han var ett barn då och även nu när han togs av daga, visst han tjänade pengar men var fortfarande ett barn. Stackars barn
Citera
2021-10-24, 11:27
Medlem
regelbrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGeorge
Knäpptyst från Miriam Bryant. Kan väl inte uttrycka någon sorg eller beklagan över det inträffade när man beblamdat sig med Yasin...
Hon la upp en svart bild med brustet hjärta, som många andra, på sin story.
Citera
2021-10-24, 11:37
Medlem
toblemonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Vägen man väljer kanske verkar ball men är kass hur ska man veta det som ung wtf
Allvarligt? De flesta fattar av sig själva att brott och droger är dåligt medan plugga och anstränga sig är bra. Detta med att man måste ha instant gratification är en personlighetsstörning.
Citera
2021-10-24, 11:40
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Visst, att han kränkt någon med en text, skulle kallas till rätten angående sin egna kidnappning, men att han dödades och inte bara hotades/skadades. Kan han ha golat ner någon (eller flera, informatör till polisen kanske) eller suttit på vetskap om något stort (stor narkotikaleverans)? Han var ju i Amsterdam nyss och visst beslagtog polisen ett stort parti cannabis i Järva för lite sedan...?

Visst kan det finnas saker vi inte vet om, men folk dödas för ganska lite i dagens Sverige.
Citera
2021-10-24, 11:42
Medlem
Hej,
En fråga till er som vet så mkt. Jag kikar runt på Insta - ser vilka som följer vilka i dessa ’grupperingar’. Vem är denna kille?

Han heter Moewgl1 på insta?

Naivt kanske, men en av hans upplagda filmer har han exakt samma kroppsspråk sant svart kille bredvid sig - som liknar de två ’i videon från Hammarby sjöstad’ som tidigare publicerats här...fick bara en känsla och vill fråga er?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in