Citat:
Ursprungligen postat av
Larasoft
Ja
Och nu kommer de upptäcka att gullandet tagit slut. Ett misstag att skjuta Nils.
Citat:
Ursprungligen postat av
Silverfiskarna
Det går som sagt utmärkt att köra bil längs med kanalen även om södra länken är en vettigare flyktväg. Sen vet inte jag vad du vet om Hammarby sjöstad? Absolut är det dyra bostadsrätter, men det beror på läget och inget annat.
Det är fullständigt normala bostäder för sin tid men knappast exklusiva. För oss med lite ålder är Hammarby sjöstad fortfarande förknippat med mögel och dåligt byggda bostäder. Att 15-20år gammal teknologi ska ses som modernt idag ställer jag mig frågande till.
Hammarby Sjöstad var föregångare som eko-stadsdel när det var nybyggt genom att de hade automatisk sopsug till återvinningscentraler och kärl för kompostering av hushållsavfall, bilpooler mm. Sådant som är självklart i nya bostadsområden idag, eller ännu mer utvecklat. Invändigt vet jag inte hur lägenheterna ser ut men i utemiljön har man satsat på hållbarare material som granitmurar istället för betong, lite dyrare gatsten osv. Så himla teknologiskt avancerat vet jag inte om sjöstaden är dock, inte med dagens mått mätt. Jag tror inte det finns fler övervakningskameror där än i andra bostadsområden, snarare fler i innerstaden där du har nattöppna McDonalds och hotell mm som har kameror som kan snappa upp förbipasserande. Hammarby sjöstad är ett renodlat bostadsområde.