2021-10-24, 22:27
Medlem
BosseBetongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Du kan åka båt mellan Södermalm och Hammarby Sjöstad.

Den går var 20e minut från Norra Hammarbyhamnen (heltimme, 20 över, 20 i), tar ca 5 min över till Lumabryggan, sen åker den till Henriksdalshamnen innan den går tillbaka till Norra Hammarbyhamnen. Ingen flyktväg jag skulle använda efter ett mord...
Citera
2021-10-24, 22:27
Medlem
toblemonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 031Hisingen
Hela anledningen till varför euro är smuts e för att han låtsats vara vän med einar hela tiden. Han har definitivt inte goat einar men jag tror han har kännedom om att mordet kommer ske + att euro är lillebror till en medlem i FLG. Einar shout outade alla FLG/shottaz fiender i en sneakpeek på hans kommande låtar förra veckan
Länk?
Citera
2021-10-24, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbax
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jam67z/gws-teori-efter-mordet-pa-einar-nagra-han-har-litat-pa

Jag och även många andra har samma uppfattning om att han stämt möte med någon/några han kände….

Min fråga till er som kan: Varför tar inte polisen hans telefon direkt och öppnar upp med faceID eller fingeravtryck på plats och dokumenterar senaste kontakterna via samtliga plattformar? Eller får de inte göra det? Tänker det är enkelt att spåra sista 5-10 samtalen direkt, sms/MMS / snapp / whatsup osv osv på mindre än 5minuter….
Håller med. Dock, polisen. Känner väl till vilka som har utfört brottet. Varför plockar de då inte indem helt enkelt?
Citera
2021-10-24, 22:29
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dcormier
Det är inte precis raketforsking. Antingen VNT/dalen/FLG-Shottaz. förr eller senare så hade de gjort sig av med Nisse. Konflikten blev rejält infekterad efter fängelsedomarna ledarskiktet inom VNT, skjutningen av havals lillebror och Yasin mångåriga straff. Ändå efter allt det här så cruisade Einar i city o bjöd in artister till sitt hem som ingenting hade hänt.

Om det är FLG/SHZ - borde de inte ha klippt Dumle också?
Citera
2021-10-24, 22:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
De som skjutit ihjäl Einar skulle inte kunnat vistas mer än 5-6 timmar i Hammarby Sjöstad innan någon orolig medelklassare ringt snuten på dom.

Antingen så har han blivit sedd och därefter förföljd eller så har någon nära vän tipsat mördarna om var han kommer befinna sig.

Räcker väl med att dom via insta såg att han befann sig i sjöstan, hade hans adress sen innan.

Rullar ner dit på på nåt eldrivet fordon, kollar en stund och så vips så dyker måltavlan upp.

I skydd av mörkret behöver GM inte alls blivit sedd av nån när man stod och kollade.
Citera
2021-10-24, 22:30
Medlem
Nypan123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Intressant. De som skriver verkar ju tro att Euroo hade något med Einars död att göra. Sedan kan det iofs vara fejk från någon som vill skjuta skulden på honom.

Också intressant att de i videon dansar och är glada till låt text ”shunon fick en mot sin panna”, passande text?
Citera
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Stor polisinsats med helikoptrar i Rinkeby ikväll kl 22. Kan vara relaterat.

Ja, eller bara vardag...

De ansvariga här får nog påhälsning av NI genom sovrumsfönstret kl 04 när det är dags...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 031Hisingen
Jag tänker bara skriva detta en gång för ja har tappat hoppet på er i tråden men kolla detta klippet på Guleed och Euro i studion, och läs kommentarerna som folk skriver i liven.

https://vm.tiktok.com/ZM8yJkcdu/

Euro var han som va inblandad i kidnappningen men som senare blev frikänd. Kommer ursprungligen från bagarmossen och är uppvuxen med Haval och company. Han har lekt einars vän fram tills nu, och för tillfället så gömmer han sig i Malmö. I kommentarerna så skriver nån att euro är kusin med dollar, och den hära dollar är välkänd i sthlms undre värld, tillhör troligtvis FLG beroende på vilken dollar det snackas om. Jag tror varken att dumle eller adel har goat einar för isåfall skulle dom båda också blivit skjutna, och isåfall skulle aldrig sebastian från dp visat så mkt kärlek. Man kan se ett tydligt mönster i vilka som sörjer och inte, och jag tror att det är därför 1. Cuz är såpass tyst om allt detta. 1. Cuz och einar hade en riktigt bra relation men pga cuz’s släktingar som är FLG/shottaz så kan han inte fullt ut visa att han sörjer, mer än att ställa in sin konsert.

Jag är inte säker på detta men det är mina 2 ören.

Tror du är på rätt spår.

Och snuten här gillar nog ditt uppslag.
Citera
2021-10-24, 22:31
Medlem
toblemonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HEB123biba
Håller med. Dock, polisen. Känner väl till vilka som har utfört brottet. Varför plockar de då inte indem helt enkelt?
Polisen måste plocka in Sebbe och Dumle. De har info, helt klart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HEB123biba
Snälla de mig. ett trovärdigt plausibelt svar.!
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Vad menar du med din dubbla negation? Förväntade sig åklagaren att han skulle komma?
Sorry. Fel av mig. Ett inte för mycket av misstag.
Citera
2021-10-24, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Om det är FLG/SHZ - borde de inte ha klippt Dumle också?

måltavlan o prio var Einar. Men ja, man kan tycka att de kunde ha klippt både Adel o Dumle p.g.a. deras relation till DP/HH. Vi vet å andra sidan inte tillvägagångssättet. mer troligt att det lutar åt VNT/dalen/skaprnäck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in