2021-10-23, 17:45
Medlem
6feetdeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flusen
Absolut KAN han ha fejkat sin död,
Hotbilden mot honom och eventuellt familj försvinner ju helt om man är död.

Han hade precis släppt sitt nya album,
Troligtvis börjat känna sig ekonomiskt oberoende på senare tid.

Han visste även att hans dagar var räknade.

Angående ”bilden” ser man inte ens om det är han, folk är så naiva! Tycker bilden på hans kropp är lite märklig också,
polisen låter främmande människor stå 1m ifrån kroppen när det precis skett en skottlossning och filma/ta bilder?
Är inte en naturlig sak att försöka säkra platsen ifrån potentiella mördare innan man slänger sig fram till en kropp som polis?

Ev kan polisen hjälpt till att iscensätta hans död för att få till politiska förändringar som annars skulle klassas som integritetskränkande.

Löfven kommenterande hans död igenom att knarket måste stoppas, och framförallt kontanterna, väldigt märkligt uttalande när Einar inte var någon dealer.
Utan kontanter lever vi i ett extremt kontrollsamhälle.

Ulf Kristersson kommenterade hans död igenom att vi behöver terrorlagstiftning och fri telefonavlyssning.
Dessa åtgärder reflekterar också ett kontrollsamhälle.

Självklart kan hans död blivit fejkad, folk som säger annat är idioter som inte kan tänka för sig själva.

Mycket visdom skrivet här.

Har tänkt på alla punkter du drar upp förutom att polisen kanske hjälper till av politiska skäl för o ändra lagen. Skrämmande men även väldigt intressant!
Citera
2021-10-23, 21:22
Medlem
Mikibus avatar
Jag tror snarare att detta var ett sätt för vissa gäng här i Stockholm att visa sin makt för invånarna. Genom att första kidnappa och sedan mörda Einar framför allas ögon utan att någon kunde göra något.

Man visar sin närvaro helt enkelt. Visar att de är dem som bestämmer vem som blir straffad och inte i det här landet.

Tror vi kan se det som en brytpunkt för en ny era.

Stockholm har blivit Gotham City, och jokern är aktiv.
Citera
2021-10-23, 22:42
Medlem
Hoppas det 😔 19 är inget ålder.
Citera
2021-10-23, 23:24
Medlem
6feetdeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikibu
Jag tror snarare att detta var ett sätt för vissa gäng här i Stockholm att visa sin makt för invånarna. Genom att första kidnappa och sedan mörda Einar framför allas ögon utan att någon kunde göra något.

Man visar sin närvaro helt enkelt. Visar att de är dem som bestämmer vem som blir straffad och inte i det här landet.

Tror vi kan se det som en brytpunkt för en ny era.

Stockholm har blivit Gotham City, och jokern är aktiv.

Om han blivit mördad så är det inte som du tror, han hade skaffat många fiender. Främst pga att han dissa Havals bortgångne bror. Hinta tillomed att han låg bakom det, helt efterblivet. Han bad nästan om det.

Einar visste om att han kunde bli klippt närsomhelst om han visar sig ute, därför har jag svårt o tro att han rört sig i Sthlm utan vakter.
Citera
2021-10-23, 23:44
Medlem
6feetdeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
Absolut ! Det är fejkpoliser på bilden runt honom !

Hört talas om korrumperade poliser?
Citera
2021-10-24, 00:00
Medlem
Tycker teorin som sådan ändå är lite intressant. Tänk om polisen iscensatt detta för att kunna ge Einar större chanser att överleva (han kommer inte längre sökas på samma sätt av de som vill honom illa).

Känns som en möjlig sista utväg att ta till ifall situationen är extrem.

Sedan tror jag inte att det faktiskt gått till så här, men tanken är lite kittlande
Citera
2021-10-24, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6feetdeep
För att slippa allt hat o hot han fått senaste tiden bl.a.

Personligen litar jag knappt på något i världssystemet speciellt inte media. Så hyllad som han var och med hotbilden har jag svårt o tro att han glider runt i centrala sthlm utan livakt.

Hans bolag lär ju vara glada nu när hans musik kommer streamas mer, brukar ju vara så. OM han har gjort det har jag full förståelse, han tjänar ju så mycket på det viset.

Är alltid tveksam när kändisar som inte är gamla gått bort, tror även Adam alsing lever.

Vet att 2pac lever och nu går under namnet Akil the MC.

Ni som litar blint på allt som presenteras för er kan skippa att kommentera.

Om jag har fel ber jag om ursäkt till hans familj o vänner.

Osäker om det är sant men hörde att någon han ta en bild på honom innan polis och ambulans kom till platsen, tydligen på bilden ska man ha sett kraniet vidöppet och halv sprängt från skotet. har inte sett bilderna själv men om jag kommer över dom så kan jag Citera igen.
Citera
2021-10-24, 03:42
Medlem
Kalliss avatar
Nej!
Citera
2021-10-24, 03:50
Medlem
Nix det är helt osannolikt
Citera
2021-10-24, 06:43
Medlem
Einar ingick under det nya vittnesskyddsprogrammet som framtogs av SÄPO under fjolåret, det innebär att hans död fabricerats och han då tilldelats nya personuppgifter.

Säkra källor säger att han nu befinner sig på det södra halvklotet och har redogjort ett skriftligt samt muntligt vittnesmål som kommer att användas i brottsförebyggande syften för att eliminera den eventuella upptrappningen till följd av hans död.
Citera
2021-10-24, 06:48
Medlem
Jag som har säkra källor inom Säpo så stämmer detta. Det kallas för operation vildkatt som startades 2018.
Citera
2021-10-24, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbrorSS
Jag som har säkra källor inom Säpo så stämmer detta. Det kallas för operation vildkatt som startades 2018.
Operation vildkatt togs ur funktion för att sedermera ersättas av Operation Skyddsjakt, med ett globalt kontaktnät för att säkerställa vittnets beskydd under de allra flesta lägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in