Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Jag kanske är cynisk, men jag tror inget i sådana här lägen sägs av en slump. Det finns en tanke som agenten har här, det är en del av en förhandling.
Liverpools utgångsbud - ska vi gissa 250k£ per vecka, till 2025? (Då är Salah 33 när det går ut)
Salah själv vill ha 500k£ per vecka till 2026?
Sen måste de mötas någonstans i mitten. Salah här och nu motiverar väldigt bra varför han ska vara top earner i klubben med sin form - men hur mycket mer kan man ge honom än VvD för att det inte ska börja knorras hos övriga om löneförhöjning?
Salahs uttalande här slår åt båda håll. Många fans tycker väl bara att ge honom det han vill ha, han är ju kungen!
Å andra sidan kan man argumentera att om salah verkligen vill stanna är det ju bara skriva på utan att bry dig om lönen och kontraktslängden.
Jag tror det löser sig, även om förhandla via media som regel är en dålig idé.
Citat:
Ursprungligen postat av
clevernickname
Det senaste jag läste var 400k£.
Salah vill stanna kvar i klubben, men säger att det slutliga avgörandet ligger hos Liverpool.
Chris Bascombe skriver detta och anses vara trovärdig.
Vilket svårt och komplext läge för FSG.
Salah är (i alla fall enligt mig) bäst i världen just nu. Han säger dessutom att han vill stanna karriären ut i Liverpool och det älskar man ju att höra. Vill dock ha 400k£ och VvD har högst lön just nu med 220k£. Det blir helt skevt! Jag har lite svårt att se vilken lön Salah kan ha och samtidigt göra både FSG, Salah nöjda och övriga truppen ok med det utan att själva vilja ha högre lön, 320-340k£?
Läste någonstans om att FSG satt i ett liknande läge i USA med Red Sox för något/några år sedan och då slutade det med att de aldrig möttes och stjärnan lämnade.
Sen är ju ingen större än klubben, men jag tror det skulle sända helt fel signaler till resten av fotbollseuropa om han lämnar när han är hetast på planeten. Jag hoppas verkligen att de kommer överens, men jag kommer att ha en klump i magen tills det löser sig, om det löser sig.