Citat:
Ursprungligen postat av
smokeonthewater
Det är EN person som påstår att det var kl 8 på morgonen.
Det är inte möjligt att HD visste då att UW och de äldre barnen hade kommit till LW för att fira A men att LW var borta. Hur skulle hon kunna veta det? Skulle hon ha stått på LWs uteplats och spanat? Varför?
Vittnet måste ha tagit fel på tiden. Man kan undra varför hon vill sätta dit HD. Skitchef och skitvän.
Eftersom det är just på morgonmedicineringen, med vagn och allt, hon kläckte ur sig att LW var försvunnen och att "jag hoppas hon är död", så är vittnet tillförlitligt. SD borde inte veta något av detta om hon inte haft förstahandsuppgifter. Att hon visste det beror på att SD besökt henne direkt efter mordet. Hon visste allt. Att dörren stod på glänt, eller att LW skulle bli uppvaktad, nämnde hon överhuvudtaget inte vid det tillfället.
Tyvärr kan man inte bygga upp ett helt mål på en persons vittnesuppgifter, hur sant det än är. Allt måste bevisas.
Skitchef? Skitvän? Nå, du har hela tiden varit avundsjuk på LW och henns karisma.
I aktbilaga 149 sid 214 och därikring, kan du läsa om allt svamlande. Kom ihåg då, när du läser, att No*a
inte berättade för Wilma - det har han sagt flera gånger i förhör - att LW var borta. Han frågade bara efter SDs telefonnummer. Och varför just SD? Jo, för han var "den konstigaste personen i mammas bekantskapskrets jag kunde komma på", fritt ur mitt minne.