2021-10-23, 21:15
Medlem
StriveUpwardss avatar
Vad finns det för typer av GABA agonister (eller indirekta agonister som benzo som indirekt påverkar GABA receptorn) som ökar mängden eller effekten av GABA, som saknar de negativa (giftiga, beroendeframkallande, toleransuppbygande etc.) konsekvenserna som benzodiazepiner, barbiturater, alkohol och liknande GABA droger har vid långvarigt bruk?

Det jag söker är alltså mediciner som ökar GABA eller aktiviteten av GABA, på lång sikt, med så få biverkningar som möjligt.
Citera
2021-10-24, 10:44
Medlem
Phenibut är väl den minst skadliga jag vet, dock beroendeframkallande. Går nog inte att hitta en som fungerar men inte är beroendeframkallande.

Men ta inte varje dag så ska det nog gå bra!
Citera
2021-10-24, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StriveUpwards
Vad finns det för typer av GABA agonister (eller indirekta agonister som benzo som indirekt påverkar GABA receptorn) som ökar mängden eller effekten av GABA, som saknar de negativa (giftiga, beroendeframkallande, toleransuppbygande etc.) konsekvenserna som benzodiazepiner, barbiturater, alkohol och liknande GABA droger har vid långvarigt bruk?

Det jag söker är alltså mediciner som ökar GABA eller aktiviteten av GABA, på lång sikt, med så få biverkningar som möjligt.

En annan intressant substans är muskimol, som finns i RÖD flugsvamp. Inte testat men ska vara agonist för GABA-receptorer och en ”naturens benz”
Citera
2021-10-29, 04:49
Bannlyst
Finns ett kosttillskott som heter just GABA, är lagligt och går att köpa utomlands. Läs på om det vettja!
Citera
2021-10-29, 05:10
Bannlyst
Gabapentin är milt. Går tydligen inte på GABA men ger liknande ångestdämpande effekter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in